روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۳/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۵۷۴۰

   ابلاغ قانون معافیت وزارتخانه‌ها از پرداخت هزینه‌های ثبتی؛ پاد|

رییس‌جمهور قانون «معافیت وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی از پرداخت هزینه‌های ثبتی» را ابلاغ کرد. قانون «معافیت وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی از پرداخت هزینه‌های ثبتی» در جلسه علنی روز سه شنبه مورخ ۹۸/۲/۲۴ مجلس شورای اسلامی تصویب شد و طی نامه شماره ۲۸۲۳۴ مورخ ۹۸/۳/۱۱ از سوی رییس‌جمهور ابلاغ شد.

   دستور ویژه وزیر کشور برای آزادسازی حریم ساحلی دریای خزر؛  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور|

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور از دستور ویژه وزیر کشور برای آزاد‌سازی حریم ساحلی دریای خزر خبر داد.

«بابک دین پرست» افزود: به‌دنبال سفر چهارم خرداد ماه جاری به استان گیلان و تقدیم گزارشی از روند اجرای قوانین و مقررات مرتبط با این موضوع و مشکلات و موانع موجود در این خصوص، «رحمانی فضلی»، بر اهمیت و ضرورت موضوع آزاد‌سازی اراضی ساحلی دریای خبر در چارچوب قوانین و مقررات جاری تاکید کرد. او اظهار داشت: در ابلاغیه وزیر کشور به سه مرحله مهم «شناسایی کامل اراضی مشمول»، «دادن تذکر به متصرفین غیرقانونی و زمانبندی مناسب برای اقدام متصرفین غیرقانونی به آزادسازی اراضی» و نهایتاً «اقدام قانونی با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط و بالاخص قضایی»، اشاره و تصریح شده است.

   اجلاس‌های فرمایشی عربستان در راستای مقابله سیاسی با ایران است؛ تعادل|

دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل برگزاری اجلاس‌های فرمایشی از سوی حکام عربستان را در راستای مقابله سیاسی با ایران دانست. حسین امیر‌عبداللهیان با اشاره به اجلاس فرمایشی اتحادیه عرب و بیانیه برخی سران کشورهای عربی علیه ایران در صفحه توئیترش نوشت: «حکام عربستان به جای پرداختن به آزادی ‎ قدس و حمایت از فلسطین، اجلاس فرمایشی اتحادیه عرب، OIC و PGCC را برای مقابله سیاسی با ایران به راه انداخته‌اند. تهران اهل منطق و عمل است و نه نمایش. ایران و متحدین، مقتدرانه تروریسم تکفیری- ‎ وهابی-صهیونیستی را در منطقه شکستند.»

      ۱۶ خردادماه آخرین مهلت پذیرش استعفای مقامات برای انتخابات ؛ فارس|

سیدسلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور در سخنانی اظهارداشت: در ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مشاغلی که باید متصدیان آنها برای شرکت در انتخابات از سمت خودشان استعفا دهند مشخص شده است. پنج شنبه ۱۶ خردادماه آخرین مهلت برای پذیرش استعفای این افراد است. سخنگوی وزارت کشور ادامه داد: ملاک در این قانون پذیرش استعفا توسط مقام ذی‌صلاح تا قبل از ۱۶خردادماه است نه صرفا ارایه استعفا. سامانی گفت: افراد مشمول این قانون باید در هنگام ثبت‌نام گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفا و عدم اشتغال به مشاغل تصریح شده در ماده ۲۹ را به همراه سایر مدارک به فرمانداری‌ها ارایه کنند. جایگزین فرد مستعفی هم باید از سوی مراجع ذی‌صلاح در نهایت ظرف مدت یک ماه به‌طور رسمی معرفی شود و فرد مستعفی در آن حوزه مسوولیتی نداشته باشد.

    امریکا پروژه‌ تأمین مالی حساب‌های توئیتری براندازان نظام را افشا کرد! تعادل|

سفیر ایران در لندن نوشت؛ وزارت خارجه امریکا با قطع تأمین مالی یک‌حساب توئیتری برانداز نظام ایران، عملاً پروژه‌ تأمین مالی حساب‌های توئیتری برانداز را افشا کرد.

«حمید بعیدی‌نژاد»، سفیر ایران در لندن، در پیامی توئیتری نوشت: «وزارت خارجه امریکا با قطع تأمین مالی یک‌حساب توئیتری برانداز نظام ایران، عملاً پروژه‌ تأمین مالی حساب‌های توئیتری برانداز را افشا کرد. جُرم این حساب توئیتری این بوده که در کنار صدها توئیت براندازانه و حمایت‌های صریح از امریکا، توئیتی در خصوص آثار تحریم بر زندگی مردم نشر داده است. وزارت خارجه امریکا تحت فشار افکار عمومی تأمین مالی یک‌حساب توئیتری برانداز نظام ایران را قطع کرد. این حساب توئیتری نویسندگان منتقد تحریم امریکا به عنوان نقض حقوق بشر را مرتب مورد حمله قرار می‌داد.»

 

ارسال نظر