ایران آماده میزبانی مسابقات ورزشی بین‌المللی است

۱۳۹۶/۱۲/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۹۱۰

رییس‌جمهور با اشاره به اهمیت و نقش سازنده ورزش و به‌ویژه فوتبال در برقراری نشاط، سلامت و ارتباط نزدیک میان ملت‌ها، تاکید کرد: فیفا به‌عنوان عالی‌ترین نهاد بین‌المللی فوتبال و فدراسیون‌های منطقه‌یی باید مراقبت کند تا ادعاها و مسائل غیرورزشی در عرصه ورزش تاثیرگذار نبوده و ملت‌ها از تماشای مسابقات مورد علاقه در ورزشگاه‌های کشورشان محروم نشوند.

به گزارش پاد، روحانی روز پنج‌شنبه در دیدار «جیانی اینفانتینو» رییس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) با اشاره به اینکه هنر و ورزش نقش مهمی در زدودن خستگی‌های زندگی صنعتی بشر دارد، افزود: خوشبختانه امروز مردم ایران به‌خصوص جوانان به ورزش و به‌ویژه فوتبال علاقه بسیاری دارند و مسابقات ورزشی را با شور و هیجان زیادی دنبال می‌کنند که شما امروز نمونه‌یی از آن را در رقابت بین دو تیم پرطرفدار فوتبال پایتخت شاهد خواهید بود.

رییس‌جمهور همچنین بر لزوم تلاش فدراسیون جهانی فوتبال درراستای احقاق حق ملت‌ها برای تماشای بازی تیم‌های مورد علاقه‌شان در ورزشگاه و کشور خود تاکید کرد. جیانی اینفانتینو رییس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با رییس‌جمهوری کشورمان گفت: فوتبال نقش مهم اجتماعی در سطح جهان دارد و مردم ایران حقیقتا از پرشورترین طرفداران فوتبال در جهان هستند. رییس فدراسیون جهانی فوتبال هدف از ورزش فوتبال را نزدیکی میان ملت‌ها دانست و افزود: فدراسیون جهانی فوتبال همواره به‌دنبال بهتر شدن محیط جهان از طریق ورزش فوتبال بوده و از هیچ کمکی درراستای ارتقای سطح فوتبال ایران دریغ نخواهد کرد. اینفانتینو حضور تیم ملی فوتبال ایران به‌عنوان دومین تیم راه یافته به جام جهانی روسیه پس از برزیل را نشانه قدرت فوتبال ایران دانست و گفت: مردم ایران مانند مردم هر کشور دیگری حق دارند که تیم محبوب خود را در استادیوم کشورشان تشویق کنند و ما به‌عنوان فدراسیون جهانی فوتبال این حق را پیگیری می‌کنیم.

 

 

ارسال نظر