روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۶/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۱۶۳

 سفر هیات عربستانی به ایران بعد از عید قربان؛ ایلنا   روزنامه کویتی «الجریده» به نقل از یک منبع آگاه ایرانی از سفر قریب‌الوقوع هیات عربستانی برای ارزیابی خرابی‌های ناشی از حمله به سفارت و کنسولگری عربستان سعودی در تهران و مشهد خبر داد. گلف‌نیوز نوشت: «یک هیات دیپلماتیک عربستانی بعد از عید قربان برای ارزیابی آسیب‌های ایجاد شده به اماکن دیپلماتیک متعلق به این کشور در تهران و مشهد به ایران سفر می‌کند.» این منبع آگاه به الجریده گفت: «هیات سعودی درخواست دیدار با قضات و مقام‌هایی را داشتند که در پی حادثه حمله به سفارت و کنسولگری در تهران و مشهد پیگیر مساله بودند. اما وزارت خارجه ایران گفته نمی‌تواند این دیدارها را برنامه‌ریزی و ساماندهی کند.»

 ایرانیان برادران دینی ما هستند؛ ایسنا  امیر مکه در یک نشست خبری در رابطه با حجاج ایرانی گفت: ایرانیان برادران دینی ما در اسلام هستند. خالد الفیصل، امیر مکه در یک نشست خبری گفت: ایرانیان برادران ما در اسلام هستند و ما از آمدن‌شان به این سرزمین مقدس استقبال کردیم.  وی در ادامه با اشاره به اینکه «حجاج ایرانی طی مراسم حج با هیچ مشکلی مواجه نمی‌شوند»، گفت: حجاج ایرانی مناسک حج را به راحتی و امنیت انجام خواهند داد و امیدواریم که از آنها به نیکی یاد کنیم و آنها نیز به نیکی از ما یاد کنند.

 پکن از همه طرف‌ها خواست به توافق هسته‌ای پایبند باشند؛ فارس  چین با اشاره به گزارش جدید آژانس، ضمن تمجید از ایران به دلیل پایبند بودن به توافق هسته‌یی از طرف‌های دیگر نیز درخواست کرد به تعهدات خود متعهد باشند. سخنگوی وزارت امور خارجه چین در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: چین با توجه به آخرین گزارش ارائه شده توسط مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از متعهد بودن ایران نسبت به مفاد برجام تمجید می‌کند. وی افزود: چین امیدوار است دیگر طر‌ف‌های مرتبط با برجام نیز به تعهدات خود پایبند باشند و امیدواریم تا آژانس بتواند با افتخار به انجام تعهداتش با یک هدف، بی‌طرفانه و حرفه‌یی ادامه دهد.

 افزایش سه‌برابر سامانه‌های پدافند؛ خبرآنلاین   فرمانده قرارگاه پدافند هوایی حضرت خاتم‌الانبیا(ص) با بیان اینکه توانسته‌ایم، سامانه‌های پدافندی را سه‌برابر کنیم، گفت: رادارهایی را تولید کرده‌ایم که با آن نفس دشمن را حس می‌کنیم. امیر فرزاد اسماعیلی اظهار داشت: به واسطه اقتدار پدافند هوایی در برقراری امنیت آسمان کشور، سازمان بین‌المللی هوانوردی جهان «ایکائو» در تیرماه سال ۹۳ آسمان ایران را امن‌ترین آسمان منطقه خاورمیانه دانست. وی ادامه داد: این به دلیل برقراری ایمنی و امنیت پروازهای مسافربری و همچنین هشدار به عطش هواپیماهای فرامنطقه‌یی است که قصد نزدیکی به مرزهای ایران را دارند.

 پیش‌بینی سازوکار هماهنگی اطلاع‌رسانی اصلاح‌طلبان؛ ایسنا  محمدرضا تابش نایب‌رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کرد؛ دبیرخانه‌یی در شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان برای هماهنگی اطلاع‌رسانی و نظارت بر عملکرد اصلاح‌طلبان در مجلس و شوراهای شهر تشکیل شود. وی با اشاره به برخی حاشیه‌سازی‌ها علیه فراکسیون امید پس از رای اعتماد مجلس به وزرای دولت اظهار کرد: اصلاح‌طلبان به دلیل اینکه در مسند قدرت قرار گرفته‌اند باید نسبت به عملکردها پاسخگو باشند و این حق مردم است که طلب پاسخگویی کنند. در حال حاضر وضعیتی که قبلا اصولگرایان داشتند برای اصلاح‌طلبان هم پیش آمده و آنها در قوه مجریه، قوه مقننه و شوراها ارتباط تنگاتنگی با مردم دارند، صاحب کرسی شدند و مسوولیت دارند و لزوم این مسوولیت‌پذیری پاسخگویی است که نیازمند دقت و مراقبت لازم است.

 جلسه ۵۱ نفره نمایندگان و اعضای شورای تهران برگزار می‌شود؛ ایرنا  علیرضا رحیمی عضو مجمع نمایندگان تهران از برگزاری جلسات مشترک جداگانه نمایندگان تهران با اعضای شورای شهر و شهردار تهران قبل از آغاز فصل مدارس خبر داد. وی اظهار کرد: بعد از تعیین اعضای شورای تهران جلسه مشترکی با نمایندگان تهران برگزار شد که این جلسه بیشتر حول محور معارفه و آشنایی بود. رحیمی افزود: بعد از تشکیل رسمی شورای شهر جدید تهران و به دنبال آن انتخاب آقای نجفی به عنوان شهردار هنوز جلسه مشترکی با نمایندگان تهران برگزار نشده که امیدواریم این جلسه قبل از آغاز مهرماه برگزار شود. نماینده تهران در پایان تاکید کرد که این جلسات برای تحول در تهران و پاسخگویی به مطالبات مردم مفید خواهد بود.

 احتمال واگذاری نظارت بر انتخابات شورای شهر کلان‌شهرها به شورای نگهبان؛ خانه ملت   احمد علیرضا بیگی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس گفت: باید نظارت بر انتخابات شورای شهری که در کلان‌شهرها برگزار می‌شود را به شورای نگهبان واگذار کنیم. وی در خصوص امکان واگذاری نظارت بر انتخابات شوراها به شورای نگهبان اظهار داشت: درخصوص واگذاری نظارت بر انتخابات شوراها به شورای نگهبان در کمیسیون شوراها مباحثی مطرح می‌شود. نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هرچند که شورای نگهبان به جهت مشغله‌ها و گرفتاری‌هایی که انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا دارد، حاضر به پذیرش این مسوولیت نیست.

 

 

ارسال نظر