چهره‌ها

۱۳۹۶/۰۴/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۴۶۴

برخی آمار واقعی قاچاق کالا را اعلام نمی‌کنند

روزنامه 15تیر شمار ه 862دادستان کل کشور با ابراز نگرانی از آمار رسمی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: برخی آقایان تلاش می‌کنند آمار قاچاق کالا را آن طور که هست، اعلام نکنند. نزدیک ۱۸۰۰۰میلیارد تومان کالایی قاچاق کشف شده، داریم اما اینکه چقدر کشف نمی‌شود را نمی‌دانیم.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام منتظری در گردهمایی روسای فرماندهی پلیس آگاهی استان‌های سراسر کشور بر لزوم آموزش نیروها تاکید کرد و گفت: در دستگاه قضایی می‌بینیم، فردی با لیسانس حقوق آمده و دوره کارآموزی را طی کرده اما وقتی که پشت میز نشسته صفر کیلومتر است و در عمل باید تجربه به دست آورد. او با اشاره به اهمیت سلامت محیط کار تصریح کرد: ما در مقام قضا و بازجویی و تحقیق مانند پزشکی هستیم که با بیمار مبتلا با وبا هستند. چندی پیش تب کریمه کنگو آمده بود، فیلم‌ها را می‌دیدم کسانی که می‌خواهند با افراد آلوده برخورد کنند، لباس خاصی می‌پوشند برای اینکه این ویروس به آنها سرایت نکند. در محیط کار من و شما اگر پرده را کنار بزنیم، میکروب‌هایی مثل تب کنگو بسیار زیاد است. منتظری بر لزوم توجه به مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و گفت: اینجا امامزاده‌یی به نام ستاد مبارزه با مواد مخدر داریم که آن هم امامزاده‌ بی‌معجزه‌یی است. نمی‌خواهم بگویم کار نمی‌کنند که بی‌انصافی است اما ستادی که رییس‌جمهور عضو است و اعضای تاثیرگذاری در آن وجود دارد، آن وقت این همه مشکل داریم، نشان می‌دهد یک جای کار مشکل دارد. این نان قرض دادن برای کشور سلامت نمی‌آورد. باید بیشتر از این راجع به قاچاق کالا و ارز و مواد مخدر تلاش کنیم.

 

شوراها و تلاش برای رسیدن به حکمرانی خوب

روزنامه 15تیر شمار ه 862وزیر کشور در پیامی به مناسبت روز دهیاری تاکید کرد: دهیاران منتخبان برخاسته از بطن جامعه روستایی، آشنا با نیازها، ظرفیت‌ها و قابلیت‌های مبتنی بر توسعه مناطق روستایی و در پیوند با تک ‌تک روستاییان هستند.

به گزارش«تعادل» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در بخش‌هایی از پیامش که دیروز منتشر شد، آورده است:«در آستانه آغاز پنجمین دوره فعالیت شوراهای اسلامی روستاها با عنایت به تجارب ارزشمند 4دوره گذشته، تعامل سازنده با شوراها برای پیشبرد امور روستاها مورد توجه قرار گیرد.»

وزیر کشور در ادامه تاکید کرد:«اجرای پروژه‌ها و طرح‌های‌ متعدد عمرانی، خدماتی، فرهنگی و اجتماعی خلاقانه با بهره‌گیری از مشارکت مردم، بهبود وضعیت کالبدی، سیما و منظر روستاها، کمک به حفظ محیط ‌زیست و منابع طبیعی، کمک به حفظ فرهنگ بومی و اسلامی- ایرانی در عرصه‌های مختلف توسعه روستایی، ارتقای سطح همبستگی مردم و سرمایه‌ اجتماعی آنها و کمک به رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی در مناطق روستایی تنها گوشه‌یی از فعالیت‌های وسیع و ارزشمند دهیاری‌ها در خدمت‌رسانی به مردم نجیب روستایی بوده است.» رحمانی‌فضلی در ادامه نوشت:«شکل‌گیری بیش از 33500دهیاری به عنوان بازوان توانمند اجرایی شوراهای اسلامی روستاها و در پیوندی کارآمد با آنها، در سراسر کشور نشان از توزیع بسیار خوب نهاد دهیاری‌ در پهنه سرزمینی محسوب شده و این امر با توجه به ظرفیت‌های بی‌نظیر کشور بزرگ ایران فرصتی تاریخی برای این مدیریت‌ نوین روستایی فراهم آورده است.»

 

تداوم حمایت مستقلین ولایی  از لاریجانی

روزنامه 15تیر شمار ه 862نایب‌رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعضای این فراکسیون هیچگاه با اعضای فراکسیون نمایندگان ولایی دور یک میز ننشسته‌اند، گفت: یک روز مانده به انتخابات هیات رییسه سال اول زمانی که صحبت از تشکیل فراکسیون ولایت شد، اعضای فراکسیون نمایندگان ولایی قصد داشتند به نشانه اعتراض جلسه را ترک کنند اما برای جلوگیری از انشقاق صحبتی مطرح نشد.

به گزارش ایلنا، غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی با اشاره به برگزاری نشست شورای مرکزی و هیات رییسه فراکسیون مستقلین ولایی اعلام کرد: در جلسه صبح دیروز مسائل مختلفی اعم از انتخابات هیات رییسه، بیانیه فراکسیون تازه‌ تاسیس نمایندگان ولایی، انتخاب اعضای کابینه دوازدهم همچنین طرح مقابله با امریکا مورد بررسی قرار گرفت. او با اشاره به انتقاد برخی اعضای فراکسیون مستقلین ولایی نسبت به عملکرد این فراکسیون در انتخابات هیات رییسه مجلس اعلام کرد: قطعا فراکسیون مستقلین ولایی در سال آینده نیز همچون آنچه تاکنون شاهد بودیم از آقای لاریجانی برای کرسی ریاست مجلس حمایت خواهد کرد اما برای دیگر اعضای هیات رییسه مجلس بدون تبعیت از دیگر فراکسیون‌ها گزینه‌های مدنظر خود را معرفی خواهد کرد. نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: هر یک از اعضای هیات رییسه که در طول سال جاری با فراکسیون مستقلین ولایی همکاری کرده و در جلسات این فراکسیون حضور یابند، می‌توانند در میان کاندیداهای فراکسیون قرار بگیرند.

 

داعش نسل سوم القاعده در عراق است

روزنامه 15تیر شمار ه 862مشاور رییس مجلس اعلای عراق بر لزوم بازسازی دستگاه‌های امنیتی عراق تاکید کرد و گفت: اگر داعش از نظر نظامی در عراق نباشد از طریق هسته‌های زیرزمینی در عراق حضور خواهد داشت و از تهدید نظامی به تهدید امنیتی تبدیل می‌شود. به گزارش ایلنا، سیدمحسن حکیم در نشست «عراق پس از داعش» که در روزنامه اطلاعات و به همت موسسه دیپلماسی ایرانی برگزار شد، گفت: پروژه داعش پروژه مهمی است. پس از سقوط صدام تلاش‌های بسیاری شد تا جلوی فرآیند عراق جدید را بگیرند ولی با وجود اندیشه‌های تندرو، سلفی و تکفیری که از حمایت‌های برخی از کشورهای منطقه‌یی و فرامنطقه‌یی برخوردار بود، موفق نشد.

مشاور ارشد رییس مجلس اعلای عراق با تاکید بر اینکه پروژه داعش به عراق بازنمی‌گردد بلکه پروژه قوی‌تر و مستحکم‌تری بود که می‌خواستند کل منطقه را گرفته و محور مقاومت را از بین ببرند، اظهار کرد: داعش بسترهای فکری و اجتماعی دارد. داعش نسل سوم القاعده در عراق است. در زمان سقوط صدام شاهد نسل اول القاعده و پس از آن شاهد حضور الزرقاوی بودیم. ابوبکر البغدادی نسل سوم تکفیری‌هاست. نسل دوم 10هزار انفجار انجام داد و همه تلاش خود را کرد تا همه نیروهای مردمی عراق را از بین برده و جلوی فرآیندهای مردم‌سالاری را بگیرد. او ادامه داد: با ناکامی نسل دوم، داعش ظهور کرد که رویکرد متوحشانه‌یی هم داشت. 3عنصر فتوای تاریخی آیت‌الله سیستانی که بسیار بجا و موثر بود، کمک‌های مهم ایران که به صورت شبانه‌روزی و بیش از انتظار ما بود و خیزش بزرگ مردمی ملت عراق از همه طیف‌های شیعه، سنی و کرد و ترکمن و... جلو داعش را گرفت.

 

ارسال نظر