کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۸/۰۵/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۴۳۳

ضربه تحریم ایران به منافع هند

 تسنیم| سفیر هند در امریکا گفت: تصمیم امریکا برای لغو معافیت‌هایی که به خریداران نفت ایران داده بود، به منافع هند ضربه می‌زند و دهلی‌نو امیدوار است واشنگتن در مسائلی که برای هند اهمیت دارد انعطاف‌پذیری نشان دهد.

به گزارش اسپوتنیک، سفیر هند در امریکا گفت تصمیم امریکا برای لغو معافیت‌هایی که به خریداران نفت ایران داده بود، به منافع هند ضربه می‌زند و دهلی‌نو امیدوار است واشنگتن در مسائلی که برای هند اهمیت دارد انعطاف‌پذیری نشان دهد.

هارش واردهان شرینگل ادامه داد: «این یک اولویت مهم برای امریکاست و ما با آن کنار آمدیم ولی انتظار داریم امریکا هم همین انعطاف‌پذیری را در مورد اولویت‌های ما نشان دهد. پیدا کردن منابع جایگزین نفت ایران با همان قیمت و کیفیت برای ما یک چالش است و به منافع هند آسیب می‌رساند».

شرینگل گفت تصمیم هند برای تبعیت از تحریم‌های امریکا بر اساس اهمیت رابطه بین هند و امریکا گرفته شده است و تأکید کرد که هر دو طرف باید آن را درک کنند.

در نوامبر 2018، دونالد ترامپ تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کرد که بخش‌های انرژی، بانکداری، کشتیرانی و هوانوردی آن را هدف گرفته بود.

هشت خریدار نفت ایران- چین، یونان، هند، ایتالیا، ژاپن، کره جنوبی، تایوان و ترکیه- معافیت‌هایی دریافت کردند که به آنها اجازه می‌داد به خرید نفت از ایران ادامه دهند. واشنگتن توضیح داد که این کشورها قول داده‌اند واردات نفت از ایران را کاهش دهند.

در آوریل، واشنگتن اعلام کرد معافیت‌های واردکنندگان نفت ایران را پس از دوم ماه مه ‌تمدید نخواهد کرد.

آخرین وضعیت فاز 11 پارس جنوبی و فرزاد B

ایلنا|  مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از ادامه مذاکره با چینی‌ها برای توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی خبر داد.

محمد مشکین‌فام درباره وضع کنونی توسعه میدان گازی کیش که از طرح‌های اولویت‌دار این شرکت در سال جاری است، گفت: برنامه توسعه فاز نخست این میدان بطور جدی و با پیشرفت مناسبی در حال پیگیری است.

وی به انجام مطالعات مهندسی با هدف تعیین مسیر خط لوله و مقصد گاز تولیدی این میدان اشاره و اظهار کرد: با مشخص شدن نتیجه، منابع گازی تولیدی به پالایشگاه‌های پارس‌جنوبی یا پالایشگاه گاز فجر جم منتقل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به اینکه میدان گازی کیش در فاز اول شامل حفاری خشکی و احداث خط لوله است، گفت: روزانه یک میلیارد فوت مکعب معادل یک فاز پارس‌جنوبی (۲۸ میلیون مترمکعب) از طریق خط لوله به یکی از مقاصد درحال بررسی ارسال خواهد شد.

مشکین‌فام درباره میدان فرزاد به عنوان دیگر پروژه اولویت‌دار این شرکت در سال جاری هم افزود: مذاکره با هندی‌ها برای توسعه میدان فرزاد بی‌ادامه دارد تا در صورتی که به شرایط مورد نظر راغب باشند، توافق حاصل شود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس تصریح کرد: به موازات این برنامه با شرکت‌های دیگری نیز برای توسعه این میدان در حال گفت‌وگو هستیم.

اجرای ۲۹۲ کیلومتر از شبکه گازرسانی در کردستان

ایرنا|  مدیرعامل شرکت گاز کردستان از اجرای ۲۹۲ کیلومتر شبکه و خطوط تغذیه گاز طبیعی در نقاط مختلف این استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

احمد فعله‌گری روز چهارشنبه اظهار داشت: تیرماه امسال ۱۲۰ کیلومتر خط تغذیه و شبکه گازرسانی در نقاط مختلف استان اجرا شد که عدد قابل‌توجهی است.  وی افزود: تاکنون بیش از ۱۰ هزار و ۲۰۵ کیلومتر خط تغذیه و شبکه گازرسانی و یک هزار و ۴۵۲ کیلومتر خط انتقال در مناطق مختلف این استان اجرا شده که گاز طبیعی مورد نیاز ۳۱ شهر و یک‌هزار و ۱۷۷ روستا را تامین می‌کند.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان یادآور شد: امسال عملیات اجرایی گازرسانی به ۲۰۰ روستا و ۲۱۰ واحد صنعتی در دست اقدام است و عملیات گازرسانی به ۱۳۲ روستا نیز در حال طراحی است.

فعله‌گری بافت کوهستانی، سردسیر و کوتاه بودن فصل کاری را از مشکلات توسعه خدمات گازرسانی در روستاهای کردستان اعلام کرد و گفت: برای ارتقای باز خورد اقدامات توسعه‌ای بخش روستایی، بیشترین تمرکز شرکت روی گازرسانی به روستاهای با خانوار بالا متمرکز شده است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان اضافه کرد: تاکنون ۳۲۶ واحد صنعتی در این استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند شده‌اند و از این طریق ۲۹ میلیون لیتر در مصرف سوخت مایع صرفه جویی شده است.

شرکت گاز کردستان ۵۱۷ هزار مشترک در بخش‌های خانگی، تجاری، صنعتی و عمومی دارد و در مجموع حدود یک میلیون و ۵۴۰ هزار نفر جمعیت استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند. استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارای ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۶۳ روستای دارای سکنه است.

 

 

ارسال نظر