کوتاه از دنیای فناوری

۱۳۹۳/۰۶/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۶

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در محل استانداری چهارمحال و بختیاری و از طریق ویدیو کنفرانس با روستای «سورک» اینترنت پرسرعت 116 روستای این استان را افتتاح کرد. همچنین «توسعه پهنای باند لایه لبه شبکه IP به میزان 24Gb/S» «توسعه تجهیزات تکمیلی کانال‌های بین‌المللی به میزان 120 کانال استان» و «نصب و راه‌اندازی سامانه‌های پایش ترافیک به میزان 2Gb/S در سطح استان» نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

همراه اول از راه‌اندازی اینترنت پرسرعت موبایل خود با نام تجاری «نوترینو» خبر داد. نوترینو (NOTRINO) سرویس اینترنت نسل نو همراه اول است که با سرعت بالای نسل سوم، چهارم و نسل‌های بالاتر موبایل دراختیار مشترکین همراه اول قرار می‌گیرد.

نخستین روتر بی‌سیم 4x4 802. 11ac با قابلیت Beamforming با حداکثر سرعت 2334 مگابیت برثانیه توسط ایسوس به بازار آمد. این محصول دارای ترکیب فناوری‌های AiRadar، QoS در کنار AiProtection و Trend Micro، روتر RT-AC87U است و از فرکانس پنج گیگاهرتز استفاده می‌کند. هنگامی که فایل‌ها از طریق پورتSuperSpeed USB 3.0 و تحت استاندارد بی‌سیم 802.11ac دریافت و ارسال می‌شوند، عملکرد روتر

RT-AC87U حداکثر دو برابر سریع‌تر از یک روتر با پردازنده دو هسته‌یی با فرکانس 1.2 است.

G Watch R نخستین ساعت هوشمند عرضه شده در دنیاست که از صفحه نمایش کاملا دایره‌یی P- OLED برخوردار است و به این ترتیب استفاده از تمام سطح روی ساعت را برای کاربر ممکن می‌کند. این محصول همچنین به پردازنده 1.2 گیگا هرتزی Snapdragon 400، 4 گیگا‌بایت حافظه و 512 مگا‌بایت RAM و یک باتری قدرتمند 410 mAh را مجهز است و به سادگی همه اپ‌های موجود در Google Play Store سازگار با ویژگی‌های خود را اجرا می‌کند.

ارایه پیکسل‌هایی با سایز بزرگ‌تر در نوع جدید اچ تی‌سی از سنسوری است که ۳۰۰درصد نور بیشتری را نسبت به اکثر دوربین‌های ۱۳مگاپیکسلی موجود در بازار ثبت می‌کند. به دلیل اینکه پیکسل‌های بزرگ‌تر نور و اطلاعات بیشتری را ذخیره می‌کند، عکس گرفته‌شده تصویری واضح‌تر با جزییات رنگ بهتر و سایه روشن‌های دقیق‌تری به نمایش می‌گذارد.

محققان در روشی با نام اپتوژنتیک Optogenetics و با استفاده از تحرکات نوری توانستند سلول‌های مغزی موش‌ها را مجبور به تغییر و فراموشی خاطرات بد کنند. فعال‌کردن یا خاموش نمودن رفتار برخی سلول‌های مغزی با کمک نور لیزری صورت گرفت.

گوگل این هفته برنامه‌یی موسوم به Disconnect mobile را که برای جلوگیری از نقض حریم شخصی کاربران اندروید طراحی شده بود از فروشگاه آنلاین خود حذف کرد. این برنامه پس از نصب جلوی جمع‌آوری داده‌های شخصی کاربران توسط دیگر برنامه‌های همراه را می‌گرفت تا از این طریق داده‌های شخصی افراد توسط اشخاص سودجو جمع‌آوری نشود.

مایکروسافت بعد از 15سال برنامه مسنجر خود موسوم به ویندوز لایو مسنجر را که قبلا «ام اس ان مسنجر» نامیده می‌شد، بازنشسته کرد. این کمپانی در سال 2012 به کاربران خود اعلام کرد که قصد دارد این سرویس تبادل پیام را بازنشسته کند و از آنها خواسته بود از سرویس تلفن اینترنتی اسکایپ به جای این برنامه

استفاده کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر