از منطقه

۱۳۹۵/۰۸/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۳۷۹۵

انصراف ترکیه از شرکت در نمایشگاه بین‌المللی بغداد

ترکیه تنها چند روز مانده به آغاز به کار چهل‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی بغداد، انصراف خود را از شرکت در این نمایشگاه اعلام کرده است. به گزارش ایرنا، وزارت تجارت ترکیه به مسوولان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی بغداد به‌طور کتبی اطلاع داده شرکت‌های ترکیه‌یی در نمایشگاه امسال بغداد حضور نخواهند داشت. مسوولان ترکیه‌یی علت حضور نیافتن شرکت‌های ترک در نمایشگاه بغداد را مشخص نکردند. هاشم محمد حاتم مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی بغداد به رسانه‌های عراقی گفت که اعلام انصراف ترکیه در زمان اندک به افتتاح نمایشگاه، غیرمنتظره بود. در نمایشگاه امسال بغداد که از هفته آینده کار خود را آغاز خواهد کرد، دستکم 400شرکت داخلی و خارجی از 12کشور جهان، حضور خواهند یافت.


انفجار در اتاق بازرگانی آنتالیا

رسانه‌های ترکیه از انفجار یک خودرو در پارکینگ اتاق بازرگانی شهر آنتالیا خبر داده و می‌گویند که این انفجار بیش از ۱۰زخمی بر جای گذاشته است. آسوشیتدپرس نیز روز سه‌شنبه وقوع این انفجار را گزارش کرده اما هنوز خبری از تعداد احتمالی کشته‌شدگان منتشر نشده است. علت این انفجار در ابتدا مشخص نبود اما رسانه‌های ترکیه انفجار خودرو در پارگینگ اتاق صنایع و بازرگانی ترکیه در آنتالیا را عامل حادثه اعلام کردند. انفجار پس از آغاز به کار کارمندان این مرکز و قبل از تشکیل جلسه‌یی که قرار بوده، شهردار شهر نیز در آن حضور داشته باشد به وقوع پیوسته است. آنتالیا یکی از مناطق گردشگری ترکیه است که همه ساله هزاران گردشگر تعطیلات خود را در آنجا سپری می‌کنند. ترکیه در ۱۸ماه اخیر شاهد انفجارهای تروریستی متعددی بوده و عامل این حملات را نیز پ. ک. ک و تکفیری‌ها معرفی کرده است. در نیمه اول ماه اکتبر نیز دست‌کم دو راکت به مناطق اطراف شهر ساحلی آنتالیا پرتاب شد اما کسی بر اثر آن زخمی یا کشته نشد.


در حمله کویته پاکستان 60 نفر کشته شدند

در حمله گروهی از تروریست‌ها به دانشکده آموزش نیروهای پلیس در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان، دست‌کم 60 نفر کشته و 110 نفر دیگر مجروح شدند. منابع بیمارستانی شهر کویته اعلام کردند که با توجه به وخیم بودن حال تعدادی از مجروحان، این احتمال وجود دارد شمار قربانیان این حادثه همچنان افزایش یابد.

به گزارش ایسنا؛ برخی گزارش حاکی است که گروه تروریستی لشکر جنگوی مسوولیت این حمله را برعهده گرفته است. به گفته سرفراز بگتی وزیر امور داخلی ایالت بلوچستان پاکستان، 3 تروریست انتحاری موفق شدند خود را به داخل دانشکده برسانند که دو نفر از آنها توانست جلیقه انفجاری خود را منفجر کند و یکی دیگر توسط نیروهای پلیس کشته شد. این حادثه تروریستی در شرایطی رخ داده است که کمتر از یک ماه دیگر تا پایان ماموریت ژنرال راحیل شریف فرمانده ارتش و بازنشسته شدن او از این سمت مانده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر