فرمانده داعش در فلوجه کشته شد

۱۳۹۵/۰۳/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۴۲۱۲

گروه جهان

یک سخنگوی نظامی امریکا اعلام کرد که در حملات هوایی و توپخانه‌یی ائتلاف تحت رهبری امریکا علیه داعش، 70نفر از نیروهای این گروه تروریستی در فلوجه عراق از جمله فرمانده آن در این شهر کشته شدند. به گزارش رویترز، سرهنگ «استیو وارن» مستقر در بغداد گفت: «طی چهار روز گذشته بیست نوبت حمله به نیروهای داعش دراین شهر محاصره شده به انهدام مواضع داعش و مکان‌های تسلیحاتی این گروه انجامید. ما بیش از70 نفر از نیروهای دشمن از جمله ماهر البلاوی فرمانده نیروهای داعش را کشتیم. تحمل این تلفات، البته کاملا باعث نخواهد شد تا دشمن دست از نبرد بکشد ولی آن را می‌توان وارد شدن یک ضربه دانست و این امر موجب سردرگمی و ارتقای فرمانده دوم به جای فرمانده اصلی می‌شود. این باعث می‌شود تا دیگر اعضای رهبری به نقاط اطراف نقل مکان کنند. » نیروهای عراقی طی هفته جاری عملیاتی را برای باز پس‌گیری فلوجه یک سنگرگاه داعش واقع در50 کیلومتری غرب بغداد آغاز کرده‌اند. بین 500 تا یک‌هزار نیروی داعش فلوجه را تحت کنترل خود دارند و 50 هزار غیرنظامی در این شهر گیر افتاده و به آنها هشدار داده شده که در صورت هرگونه تلاش برای فرار کشته خواهند شد.

وارن گفت: جنگ فلوجه در مرحله اولیه قرار دارد و لذا معلوم نیست که این نبرد تا چه مدت طول خواهد کشید ونیروهای داعش تا چه اندازه مقاومت خواهند کرد.

عملیات بازپس‌گیری فلوجه که چند روزی است در جریان است توسط جبهه‌یی متشکل از هزاران نظامی ارتش عراق، شبه‌نظامیان قبایل سنی و نیروی پلیس عراق صورت گرفته است و از سوی نیروی هوایی ائتلاف به رهبری امریکا هم حمایت می‌شود. گفته شده شبه‌نظامیان دیگری که شیعیان هم در میان آنها حضور دارند، در این عملیات شرکت کرده‌اند اما به گفته سرهنگ استیو وارن از آنها خواسته شده در حومه شهر مستقر شوند.

فلوجه دو سال پیش (۲۰۱۴) به کنترل داعش درآمد. سقوط این شهر بزرگ و سنی‌نشین عراق همزمان با اعلام تشکیل سرزمینی تحت عنوان «خلافت اسلامی عراق و شام» از سوی داعش بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر