برنامه‌های اقتصادی دولت موقت برزیل اعلام شد

۱۳۹۵/۰۲/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۳۳۷۶

گروه جهان

وزیر دارایی جدید برزیل، روز جمعه گفت : دولت موقت این کشور، نظام بیمه‌های بازنشستگی را اصلاح خواهد کرد و برای کاهش هزینه‌های دولت مصمم است.

به گزارش آسوشیتدپرس«هنریکه مِیرِلیس» برنامه‌های خود را تنها یک روز پس از رای سنا به تعلیق دیلما روسف، رییس‌جمهوری برزیل اعلام کرد.

«میشل تمر» رییس‌جمهوری موقت برزیل، میرلیس را به عنوان نامزد پست وزارت دارایی معرفی کرده است.

نخست‌وزیر دولت موقت برزیل تاکید کرد«نظام بازنشستگی به مرور زمان باید متکی به خود شود.»

کارشناسان اقتصادی بر این باورند که نظام سخاوتمندانه بازنشستگی در برزیل، یکی از بزرگ‌ترین عوامل بازدارنده اقتصادی در این کشور است و باید اصلاح شود. برزیل اکنون شدیدترین رکود اقتصادی خود را از دهه 1930 به این سو تجربه می‌کند. خبرگزاری فرانسه نیز با انتشار این خبر به نقل از میرلیس نوشت: برنامه‌های خدمات اجتماعی که بخش کوچک‌تری از بودجه دولت را مصرف می‌کنند و وجودشان برای قشرهای نیازمند ضروری است، ادامه خواهد یافت.

رییس‌جمهوری معلق شده برزیل که توسط سنای این کشور به مدت 6 ماه و تا زمان برگزاری محاکمه از سمتش معلق شده است، دولت میشل تمر، رییس‌جمهور موقت و معاون خود را غیرقانونی خواند و وی را «خائن» نامید. میشل تمر تا زمان محاکمه روسف که قرار است ظرف6 ماه و در مجلس سنا انجام شود، رییس‌جمهور موقت برزیل خواهد بود. روسف در این سخنان گفت: دولت غیرقانونی تمر برای حفظ خود در آینده نیز به مکانیسم‌های غیرقانونی بیشتری چنگ خواهد زد. میشل تمر خائن است و در توطئه علیه من دست داشت. دیلما روسف همچنین وعده داد که برای بازگشت به قدرت خواهد جنگید. در همین حال میشل تمر لبنانی‌الاصل در سخنانی«پیش‌بینی» کرد تا پایان 2018 در قدرت بماند؛ اقدامی که به معنی محکوم دانستن روسف در دادگاهی‌ است که هنوز برگزار نشده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر