رشد فعالیت‌های شرکت‌ها در حوزه پولی یورو

۱۳۹۴/۰۸/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۱۴۷۵


گروه جهان|

روند فعالیت‎های شرکت‌ها در حوزه پولی یورو در ماه اکتبر سال جاری بیشتر از پیش‌بینی‌ها رشد داشته است.

به گزارش یورونیوز، شاخص موسسه مالی و مطالعات اقتصادی «مارکیت» از فعالیت‌های شرکت‌ها در این زمان ۵۴ واحد گزارش شده است که نسبت به ماه سپتامبر 0.4واحد رشد دارد. گفته شده، بیشترین حجم فعالیت‌ها در کشورهای آلمان و فرانسه ثبت شده است.

شاخص بالای رقم ۵۰ نشان‌دهنده قوی بودن بنیه اقتصادی و رشد یک بخش اقتصادی در یک کشور یا منطقه است. رشد نسبتا بالای شرکت‌های فعال در بخش خدمات، بخش ساخت‌وساز و تولید تاثیر زیادی در افزایش آمار شرکت‌ها در حوزه پولی یورو داشته است. از سوی دیگر شرکت‌ها و بنگاه‌های تجاری در این منطقه با پایین آوردن قیمت‌های خود سعی در احیای فعالیت‌های خود داشته‌اند.

این در حالی است که بانک مرکزی اروپا با اعمال تدابیر حمایتی خود از جمله خرید ماهانه اوراق قرضه دولتی همواره سعی دارد به اوضاع اقتصادی حوزه پولی یورو جان تازه بخشد. سیاست‌گذاران بانک مرکزی اروپا در پایان نشست روز پنج‌شنبه خود در مالت اعلام کردند که در نشست ماه دسامبر خود، درباره ایجاد تغییر و تحول در سیاست‌های پولی این نهاد برای حمایت بیشتر از اوضاع اقتصادی منطقه پولی یورو تصمیم خواهند گرفت.

ماریو دراگی، رییس بانک مرکزی اروپا ضمن تصریح این موضوع که این بانک برای تقویت اوضاع اقتصادی منطقه و کنترل نرخ تورم آمادگی استفاده از همه اهرم‌های سیاست پولی خود را دارد از احتمال کاهش نرخ بهره این نهاد در نشست آینده خبر داده است. وی در جریان یک کنفرانس خبری گفته است: «در حالی که میزان تقاضا در داخل منطقه پولی یورو به روند رو به رشد خود باز می‌گردد، نگرانی‌هایی درباره چشم‌انداز رشد قدرت‌های نوظهور اقتصادی، تاثیر تحول بازارهای مالی روی رشد و نرخ تورم همچنین تاثیر بازار مواد اولیه روی اقتصاد به چشم می‌خورد.»

مهار روند نزولی نرخ تورم در حوزه پولی یورو از جمله مهم‌ترین اهداف بانک مرکزی اروپاست. این نهاد برای سرعت بخشیدن به آهنگ رشد اقتصادی منطقه پولی یورو تلاش دارد نرخ تورم را به رقم ۲ درصد برساند. برای رسیدن به این مهم تدابیر حمایتی از جمله بازخرید ماهانه اوراق قرضه دولتی تا سقف ۶۰ میلیارد یورو یا کاهش نرخ بهره این نهاد به رقم 0.05 درصد در دستور کار قرار گرفته است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر