گریز جدید ترامپ

۱۳۹۵/۰۹/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۶۰۲۳


وال‌استریت ژورنال:

این روزنامه تیتر یک خود را به بازشماری آرای ریاست‌جمهوری امریکا اختصاص داده و عنوان کرده است که ترامپ برای گریز از این اتفاق، تمرکز خود را بر میلیون‌ها نفری گذاشته که به گفته خود، ‌به‌صورت غیرقانونی در این انتخابات شرکت کرده بودند. رییس‌جمهور جدید امریکا در واکنش به بازشماری آرای انتخابات ریاست‌جمهوری در ویسکانسین اعلام کرد که میلیون‌ها نفر به‌طور غیرقانونی در انتخابات هشتم نوامبر شرکت کرده‌اند. دونالد ترامپ رییس‌جمهور منتخب امریکا در اظهاراتی که می‌تواند صحت نتایج انتخابات این کشور را زیر سوال ببرد، گفت میلیون‌ها نفر در امریکا به‌صورت غیرقانونی در انتخابات شرکت کرده‌اند.

وی این صحبت را در واکنش به پیشتازی دو میلیونی ‌هیلاری کلینتون‌ نامزد دموکرات‌ها در آرای مردمی مطرح کرد. به نوشته رویترز، ترامپ این اظهارات را بدون آنکه سندی برای آن ارائه کند، اظهار داشت. ترامپ در این مورد در توییتر نوشت: اگر میلیون‌ها نفری که به‌صورت غیرقانونی رای داده‌اند، کسر کنید، می‌بینید که من علاوه بر پیروزی قاطع در آرای ایالتی رای مردمی را هم برده‌ام.


فایننشیال تایمز:

تیتر یک این روزنامه به مواضع متفاوتی اشاره کرده که رهبران جهان نسبت به درگذشت فیدل کاسترو داشته‌اند. برخی رهبران او را دیکتاتور و برخی مبارز بزرگ می‌دانند. در این میان رییس‌جمهور امریکا و رییس‌جمهور منتخب این کشور واکنش‌های متفاوتی به مرگ رهبر انقلاب کوبا داشتند. پس از درگذشت فیدل کاسترو رهبر انقلاب کوبا، سران کشورهای مختلف دنیا به مرگ وی واکنش نشان دادند. در این میان باراک اوباما رییس‌جمهور امریکا و دونالد ترامپ رییس‌جمهور منتخب این کشور واکنش‌های متفاوتی به مرگ رهبر کوبا داشتند. باراک اوباما در بیانیه‌یی درگذشت کاسترو را به خانواده وی تسلیت گفته و نوشته است: «تاریخ تاثیر شگرف این چهره بر مردمش و مردم نقاط دیگر جهان را ثبت و درباره آن قضاوت خواهد کرد.» وی همچنین تاکید کرده که امریکا دست دوستی به سوی مردم کوبا دراز می‌کند. اما دونالد ترامپ واکنشی کاملا متفاوت با اوباما داشته و در بیانیه خود در واکنش به درگذشت فیدل کاسترو وی را «دیکتاتوری بی‌رحم» خطاب کرده است.


نیویورک تایمز:

نسخه چاپ اروپای این روزنامه به بروز پوپولیسم در جهان اشاره کرده است. این گزارش نوشته است که با پیشی گرفتن لوپن از سارکوزی در رقابت‌های انتخاباتی فرانسه، هراس از خیزش جهانی پوپولیسم بالا گرفته است. پس از نتایج همه‌پرسی برگزیت و انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا، نتایج نظرسنجی‌های جدید در مورد انتخابات فرانسه خبر از احتمال پیشتازی رهبر راست‌گرای افراطی این کشور در انتخابات پیش‌رو می‌دهد. بر این اساس، در یک نظرسنجی که برای پیش‌بینی انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه انجام شد، لوپن‌ رهبر حزب پیشرو ملی از نیکولا سارکوزی به میزان قابل‌توجهی پیشی گرفت. براساس نتایج این نظرسنجی که موسسه ایپسوس انجام داد، مارین لوپن که رهبر حزب راست‌گرای افراطی فرانسه است نظر ۲۹درصد افراد را به خود جلب کرد. نیکولا سارکوزی‌ رییس‌جمهور پیشین فرانسه که نامزد حزب جمهوری‌خواهان محسوب می‌شود ۸‌درصد کمتر از وی رای آورد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر