تازگی قفسه‌ها با «گونترگراس» و «فرهادی»

۱۳۹۵/۰۷/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۲۹۹

کتاب‌هایی از گونتر گراس و سوتلانا آلکساندرونا الکسیویچ به همراه کتابی درباره سینمای اصغر فرهادی و مجموعه شعری از ولادیمیر هولان منتشر شد. به گزارش ایسنا، رمان «شهر فرنگ» نوشته گونتر گراس با ترجمه کامران جمالی در ۲۴۵صفحه، با شمارگان ۱۰۰۰نسخه و قیمت ۲۰هزار تومان به چاپ رسیده است.

در معرفی پشت جلد این کتاب آمده است: گونتر گراس (۲۰۱۵-1927) در کنار هاینریش بُل، مهم‌ترین نویسنده ادبیات آلمان در سال‌های بعد از جنگ در جهان است. برنده جایزه نوبل ۱۹۹۹ و نویسنده رمان‌های درخشان «طبل حلبی» و «سال‌های سگی» در آخرین کتابش دست به اعتراف‌هایی زده که با تکنیکی خاص روایت شده‌اند. «شهر فرنگ» سال ۲۰۱۰ چاپ شد و بازتاب‌های فراوانی داشت. این کتاب آخرین اثر بزرگ او بود. گراس در این کتاب تمام فرزندانش را کنار هم گرد می‌آورد و از زبان آنها درباره زندگی خودش و زمان‌هایش می‌نویسد. او موضوع این رمان است و در عین حال راوی پنهانش.

«شهر فرنگ» علاوه بر تاریخ‌نگاری خاص نویسنده از جهانی که او در آن زندگی کرده، مملو از خُرده‌روایت‌های تکان‌دهنده است درباره جنگ جهانی، جنگ سرد، جادوی تصاویر و عکس‌ها و مهم‌تر از آن یک روایت منحصر به فرد که در آن فرزندانِ گراس که از همسران متفاوت و مختلفش بودند دور میزی می‌نشینند و هر کدام با لحن خود از درک پدر نویسنده‌شان می‌گویند؛ پدری که یکی از سیاسی‌ترین نویسندگان همه ادوار تاریخ ادبیات است. وقتی گراس سال۲۰۱۵ از دنیا رفت، بسیاری از نشریات معتبر جهان تیتری ساده زدند: «پایانِ غول»... «شهر فرنگ» وصیتنامه باشکوهِ گونتر گراس است. کتاب «جنگ چهره زنانه ندارد»، نوشته سوتلانا آلکساندرونا الکسیویچ با ترجمه عبدالمجید احمدی در ۳۶۴صفحه، با شمارگان ۱۰۰۰نسخه و قیمت ۲۶هزار تومان منتشر شده است. سوتلانا الکسیویچ (۱۹۴۸) نخستین نویسنده تاریخ است که به خاطر نوشته‌هایش در ژانر مستندنگاری، جایزه ادبی نوبل را از آن خود کرد. مجموعه شعر «بودن، آسان نیست»، نوشته ولادیمیر هولان با ترجمه علیرضا حسنی در ۱۴۴صفحه، با شمارگان ۵۰۰نسخه و قیمت ۱۱هزار تومان به چاپ رسیده است. همچنین «بوطیقای گسست» (سینمای اصغر فرهادی)، نوشته مازیار اسلامی در ۱۲۵صفحه با شمارگان ۱۰۰۰نسخه و قیمت ۱۱هزار تومان به چاپ رسیده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر