مدارک سری کابینه در اختیار پرنس چارلز

۱۳۹۴/۰۹/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۴۷۶۳


واشنگتن پست

مسائل امنیتی، مباحثه را شکل می‌دهند - نامزدهای ریاست‌جمهوری حزب جمهوری‌خواه، سه‌شنبه شب آخرین مباحثه خود در سال فعلی را حول محور یک سوال شکل دادند: کدام یک از آنها از نظر پس‌زمینه، قدرت ذهنی و قابلیت‌های رهبری بهتر از همه می‌تواند از کشور در مقابل تروریسم محافظت کند؟

حساب و کتاب تیره حفاظت از مردم - ایمیل‌ها از راه رسیدند و امنیت صدها هزار دانشجو در دو منطقه آموزشی بزرگ کشور را تهدید کردند. در آنها آورده شده بود که دانشجویان شاهد تیراندازی و بمب‌گذاری در کلاس‌های درس‌شان خواهند بود؛ شاید تهدید واقعی نبود، شاید هم بود. مدیر مدارس دو منطقه واکنش متفاوتی از خود نشان دادند. مدارس نیویورک طبق معمول باز شدند اما در لس‌آنجلس، مدیران تصمیم گرفتند مدارس را تعطیل کنند.


واشنگتن تایمز

کلینتون می‌خواهد سربازگیری آنلاین تروریست‌ها را متوقف کند- بعد از تیراندازی‌های مرگبار سن برناردینو، هیلاری کلینتون پیشتاز رقابت ریاست‌جمهوری حزب دموکرات، استراتژی ضدتروریستی خود را توضیح داد که هدف اصلی‌اش جلوگیری از تروریسم خانگی است.


نیویورک تایمز

موزه هنرهای مدرن سنت‌شکنی می‌کند - فصل بهار آینده، موزه هنرهای مدرن نیویورک، هنرمندان را با اشیای دهه1960 مخلوط کرده و به طول مثال یک جگوار را هم به نمایش خواهد گذاشت. این نشانگر تجدیدنظر این موزه درباره نحوه نمایش کلکسیون‌های هنری‌اش است.


گاردین

پرنس چارلز همه مدارک مخفی کابینه را دریافت می‌کرده - با استناد به مدرکی که بعد از یک نبرد سه‌ساله آزادی اطلاعات منتشر شد، پرنس چارلز مدت چند دهه است که مدارک محرمانه کابینه را دریافت می‌کند. وارث تاج و تخت که پیش از این هم به خاطر «دخالت» در امور سیاسی مورد انتقاد قرار گرفته بود، تمام یادداشت‌های کابینه را می‌گیرد. این مدارک که بعد از 30سال عمومی شدند، شامل پیشنهادهای مخفی برای قانون‌گذاری و دیگر مدارک مباحثه‌یی می‌شوند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر