اعداد سخن می‌گویند

۱۳۹۳/۰۶/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۲۵

1500میلیارد تومان برای وام ازدواج

در حالی که روند پرداخت وام ازدواج به زوج‌های جوان آغاز شده، مجلسی‌ها نیز دست به‌کار شده‌اند و براساس گفته رییس کمیسیون اجتماعی مجلس قرار است 1500میلیارد تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به وام ازدواج جوانان اختصاص یابد.

5 میلیون بیمه شده جدید

به گفته وزیر بهداشت از آغاز شروع طرح تحول نظام سلامت تاکنون 5میلیون نفر که فاقد هر گونه بیمه بودند توسط دولت بیمه شده‌اند و کماکان افرادی که بیمه ندارد، می‌توانند جهت اخذ دفترچه درمانی اقدام کنند.

72 درصد ایرانی در شهرها

به گفته مهدی چمران، رییس شورای عالی استان‌ها، 72درصد جمعیت کشور در شهرها زندگی می‌کنند که این آمار، آمار مناسبی نیست و نشان می‌دهد جمعیت روستایی، رو به کاهش است.

60درصد موتورسواران در آستانه مرگ

رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: 65درصد تلفات حوادث رانندگی مربوط به موتورسواران و عابران پیاده است. به گفته سرهنگ حسینی 4تخلف عمده موتو‌سیکلت‌سواران شامل استفاده نکردن از کلاه ایمنی، عبور از چراغ قرمز، عبور از پیاده‌رو و عبور از محل‌های ممنوع است. همچنین اعلام شده است که با برخوردهای صورت گرفته و آموزش‌های داده شده تنها 40درصد موتو‌سیکلت‌سواران از کلاه ایمنی استفاده می‌کنند و 60درصد آنها کلاه ایمنی ندارند.

100 سال دیگر همه فیل‌ها می‌میرند

کارشناسان حیات‌وحش می‌گویند که از سال 2010 میلادی به بعد سالانه به‌طور متوسط نزدیک به 35هزار راس فیل کشته شده‌اند. آنها هشدار می‌دهند در صورتی که این روند ادامه یابد پس از 100 سال فیل‌ها به‌طور کامل از روی زمین محو خواهند شد.

3هزار مرگ با موادمخدر

بابک دین‌پرست، معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر از مرگ 3هزار ایرانی بر اثر اعتیاد در سال گذشته خبر داد. همچنین برابر آخرین آمارها 36درصد از معتادان دارای مدرک کاردانی و بالاتر هستند.

دستگیری 722نفر در طرح سالم‌سازی دریا

رییس پلیس امنیت اخلاقی نیروی انتظامی از دستگیری 722 هنجارشکن در طرح سالم‌سازی دریا در تابستان 93 خبر داد. جرم این افراد در حوزه‌های مختلف شرارت، عفاف و حجاب، سرقت و... بوده است.

100 مدرسه در آستانه تخلیه

مدیرکل دفتر حقوقی و املاک وزارت آموزش و پرورش با اعلام اینکه حدود 110 مدرسه حکم تخلیه دارند، گفت: همکاران ما در استان‌ها در تلاشند تا با مالکان این املاک توافق کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر