میلیاردرها در کدام شهرها زندگی می‌کنند

۱۳۹۳/۱۲/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۳۸۳

مازیار معتمدی|

بیش از یک‌سوم از 1826میلیاردری که نشریه فوربس امسال آنها را فهرست کرده است، در 20 شهر بزرگ دنیا زندگی می‌کنند.

در این میان نیویورک با میزبانی از 78میلیاردر، بیشترین ثروتمندان جهان را در خود جای داده است. از مایکل بلومبرگ شهردار این شهر گرفته تا روپرت مرداک غول رسانه‌یی جهان، ساکن این ابرشهر هستند. اما نیویورک تنها شهر پذیرای میلیاردرهای جهان نیست. درحالی که 541میلیاردر ساکن امریکا هستند، 11 شهر امریکایی از سن فرانسیسکو گرفته تا لس‌آنجلس و دالاس هریک منزلگاه بیش از 10میلیاردر بوده‌اند.

درحالی که شهرهای اصلی امریکا به‌عنوان سکونتگاه میلیاردرها انتخاب شده‌اند، در آسیا نیز ابرشهرهای شرقی در چین، هند، هنگ‌کنگ و کره‌جنوبی منزلگاه این افراد هستند. درواقع قاره آسیا اکنون دربرگیرنده بیش از نیمی از 20 شهر اولی است که میلیاردرها در آن سکونت دارند و 64میلیاردر را اسکان داده‌اند. هنگ‌کنگ و مسکو در این میان در راس این شهرها جای دارند و در نهایت تعجب حتی از لندن نیز پیشی گرفته‌اند. پکن با 45میلیارد و بمبئی هند و سئول کره‌جنوبی با 33 و 29میلیاردر در مکان‌های بعدی یعنی پنجم تا هفتم جای دارند. این درحالی است که هر دو کشور هند و کره‌جنوبی امسال آمار میلیاردرهایشان افزایش یافته است.

در روسیه بیش از 80درصد از 82میلیاردر این کشور در مسکو منزل دارند و لندن که مرکز مالی اروپاست، با اسکان 46میلیاردر در مکان چهارم شهرهای میلیاردرپذیر جای گرفته است. یک جای تعجب دیگر این است که استانبول نیز در میان شهرهای محبوب میلیاردرها جای دارد و شهر هشتم است.

از نظر آماری محبوب‌ترین شهرها برای زندگی میلیاردرها چنین هستند:

نیویورک با 78نفر، مسکو با 68نفر، هنگ‌کنگ با 64نفر، لندن با 46نفر، پکن با 45نفر، بمبئی با 33نفر، سئول با 29نفر، استانبول با 28نفر، پاریس با 27نفر، سن فرانسیسکو با 26نفر، سائوپائولو با 25نفر، شنزن چین با 25نفر، تایپه با 24نفر، لس‌آنجلس با 22نفر، سنگاپور با 22نفر، شانگهای با 19نفر، دهلی با 17نفر، دالاس با 16نفر، توکیو با 16نفر، جاکارتا با 15نفر.

منبع: فوربس

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر