بازگشت قطار ثروتمندان به ایران

۱۳۹۳/۱۲/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۹۳۵

قطار اکسپرس دانوب که با نام «عقاب طلایی» شناخته می‌شود فروردین سال94 بار دیگر با همراهی گردشگرانی از اروپا، امریکا و استرالیا سفرش به ایران را آغاز می‌کند.

این قطار لوکس که سال 2014 با حدود 140 گردشگر دو سفر به ایران داشت، مسیری تعیین شده دارد تا در هر نوبت مسافران آن بخشی از ایران را ببینند. مسافران در مسیر نخست در زنجان، یزد، اصفهان، شیراز، پرسپولیس و تهران توقف دارند و در پایان با هواپیما ایران را ترک می‌کنند. قطار در پایتخت می‌ماند تا مسافران دیگر از مسیر هوایی از راه برسند و این‌بار به سمت مشهد، کرمان، بم، یزد، شیراز، پرسپولیس، اصفهان، تهران و زنجان حرکت می‌کند و از مرز رازی خارج می‌شود.

این قطار نخستین سفر سال 2015 را از مجارستان به سمت ایران در 31 مارس برابر با 11 فروردین آغاز می‌کند و دومین سفر این قطار از ایران به سمت مجارستان 13 آوریل برابر با 24 فروردین‌خواهد بود.

این مسیر که به‌عنوان جواهرات پارسی خوانده شده در پاییز و زمستان ادامه خواهد داشت و در مجموع هشت برنامه سفر به مقصد ایران برای سال 2015 تنظیم شده است.

هزینه سفر با این قطار که واگن‌ها و برخی از کوپه‌های آن به سبک دهه 50 میلادی طراحی شده بین 9 تا 15هزار دلار است. برخی از کوپه‌های این قطار دارای خدمتکار، سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی است.

برنامه سفر با این قطار در مسیر جواهرات پارسی، 15 روزه تنظیم شده که یک هفته از آن به ایران اختصاص دارد. مبدأ حرکت این قطار بوداپست مجارستان است و قطار در ادامه از کشورهایی چون رومانی، بلغارستان و ترکیه می‌گذرد.

گفته شده 12هزار نفر از گردشگران خارجی که 45درصد آنها ملیت امریکایی دارند، برای سفر با عقاب طلایی به ایران اعلام آمادگی کرده‌اند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر