شهرستان‌ها

۱۳۹۴/۰۹/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۳۵۰۷

تعمیرات آنلاین ایستگاه اندازه‌گیری گاز پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد

تعادل رییس تعمیرات مکانیک شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد از به ثمر نشستن طرح تعمیرات آنلاین ایستگاه اندازه‌گیری گاز خروجی این مجتمع گازی خبر داد. به گزارش «تعادل» و به نقل از روابط عمومی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد، سیدرضا سیدان با اعلام این خبر افزود: یکی از خطوط اصلی ایستگاه اندازه‌گیری پالایشگاه دچار نشتی می‌شود که برای بند آوردن آن باید ایستگاه یاد شده از مدار خارج و گاز آن به مشعل تخلیه شود. وی تصریح کرد: از آنجا که تخلیه فشار ایستگاه مستلزم از کار انداختن واحدهای پالایشی و قطع جریان به مدت 10ساعت و کاهش تولید به میزان 25میلیون مترمکعب بود بر آن شدیم تا نشتی گاز را با همان فشار کاری بر طرف کنیم. سیدان در ادامه بیان داشت: برای مهار نشتی ابتدا یک حلقه فلزی طراحی سپس روی لوله نشتی مهار و با تزریق مواد شیمیایی خاص به درون آن نشتی به‌طور کامل بر طرف شد. رییس تعمیرات مکانیک شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد ضمن اشاره به صرفه‌جویی 100میلیون ریالی این طرح، از عموم هموطنان خواست در ماه‌های سرد پیش رو در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند تا فشار شبکه در همه نقاط کشور حفظ شود.


امکان‌سنجی ژاپنی‌ها در ایرالکو

اراک هیات نمایندگان شرکت ژاپنی JFE به‌همراه مهندس جعفر صفری مشاور صنعتی استاندار مرکزی، مهندس حاجی‌پور رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و تنی چند از مدیران ارشد اقتصادی استانداری مرکزی از ایرالکو بازدید کردند. نمایندگان این شرکت که حدود یک هفته قبل برای امضای توافقنامه با مسوولان استان‌های فارس، خوزستان و یزد وارد ایران شده بودند، پس از رایزنی‌های انجام گرفته، یک سفر دو روزه به استان مرکزی داشتند که علاوه بر حضور در نشست کارگروه توسعه صادرات استان، از شرکت آلومینیوم ایران برای همکاری‌های پیش‌بینی شده دیدن کردند. در این بازدید سرپرست محترم کارخانه، معاونت محترم بهره‌برداری، مدیر محترم ارتباطات و رفاه و تنی چند از مسوولان محترم قسمت‌های HSE و حراست میهمانان را همراهی کردند. نمایندگان این شرکت معتبر ژاپنی پس از حضور در سالن کنفرانس روابط عمومی و ارائه توضیحات سمعی و بصری لازم برای حضار، از خطوط 3 و 6 کارخانه دیدن کرده و توضیحات مفیدی توسط کارشناسان ایرالکو ارائه شد.


نشست روسای دانشگاه‌های کلان کشور در دانشگاه علوم‌پزشکی مازندران

مازندران نخستین نشست دانشگاه‌های کلان منطقه یک آمایش آموزش عالی سنجش سلامت کشور با حضور روسا و معاونین آموزش و نمایندگان اجرای پروژه‌های تحول و نوآوری آموزش عالی سلامت کشور تشکیل شد. این نشست با حضور نمایندگان دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران، گیلان، گلستان، شاهرود، بابل و سمنان برای تبادل افکار و ارائه پیشنهادات مسوولان دانشگاه‌ها درراستای چگونگی اجرای پروژه‌های واسپاری شده ازسوی وزارت بهداشت و درمان به مناطق آمایش تشکیل شد. دکتر جان‌بابایی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بااشاره به اینکه مسوولان ۶دانشگاه علوم پزشکی منطقه یک کشور درباره ماموریت‌های مشترک ویژه منطقه آمایش شمال کشور تصمیم‌گیری می‌کنند، اظهار داشت: در این جلسه درباره استقرار و فعال‌سازی دبیرخانه منطقه آمایشی با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در منطقه، ایجاد گفتمان تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی در سطح منطقه و دانشگاه‌ها با استفاده از ظرفیت‌های موجود، تدوین بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش پزشکی در سطح منطقه و دانشگاه‌ها بحث و گفت‌وگو شد. وی توسعه فعالیت‌های بین‌المللی، راه‌اندازی شبکه تبادلات علمی و برنامه‌های آموزشی مشترک با دانشگاه‌های معتبر جهان و راه‌اندازی مرکز سنجش منطقه‌یی آموزش پزشکی را با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در منطقه از دیگر ماموریت‌های دبیرخانه منطقه یک آمایش آموزش عالی سلامت کشور برشمرد.


سومین جلسه شورای حفاظت منابع آب استان گلستان برگزار شد

گرگان با حضور دکتر حسن صادقلو استاندار گلستان و سایر اعضا سومین جلسه شورای حفاظت منابع آب استان در دفتر استاندار گلستان برگزار شد. به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌یی گلستان، دکتر حسن صادقلو استاندار گلستان در سومین جلسه شورای حفاظت از منابع آب این استان، اظهار داشت: عملکرد جامع و هماهنگ دستگاه‌های مرتبط با موضوع آب در قالب یک بسته تصمیم‌گیری در جهت حفاظت از منابع آب ضرورت دارد. دکتر حسن صادقلو با تاکید بر اهمیت موضوعات حوزه آب، تصریح کرد: باید بسته جامع تصمیم‌گیری تمام موضوعات شامل اصلاح الگوی کشت، صحبت‌های کشاورزان، مباحث آبی، خروجی‌های مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی و تمامی مسائل مرتبط با آب را در خود جای دهد. وی با بیان اهمیت تصمیمات شورای حفاظت از منابع آب، گفت: باید مصوبات شورا در سطح استان و شهرستان‌ها به‌صورت جدی دنبال شود و تمام مدیران مدعو به‌صورت جدی در این جلسات حاضر شوند. استاندار گلستان بر پیدا کردن ساز و کار اجرایی برای پیگیری سریع بستن چاه‌های غیرمجاز آب در این استان تاکید کرد و گفت: پیشنهاد می‌شود آیین‌نامه‌یی برای مقابله با صاحبان چاه‌های غیرمجاز در این استان توسط دستگاه‌های مرتبط تهیه و تدوین شود تا از ارائه تسهیلات به این دسته از افراد در همان سال ممانعت شود. همچنین در این جلسه مهندس علی نظری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌یی گلستان گزارشی از آخرین وضعیت منابع آبی استان و میزان نزولات جوی ارائه کرد و گفت: با شروع سال آبی 95-94 شاهد افزایش 34درصدی بارش‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم ولی با کاهش 35 تا 70درصد روان‌آب مواجهیم که نشان می‌دهد آثار خشکسالی به قوت خویش باقی است. وی گفت: در سال گذشته با کاهش 15.2درصدی نزولات جوی روبه‌رو بودیم و باوجود پتانسیل 300میلیون متر مکعبی سدهای استان تنها 124میلیون مترمکعب ذخیره‌سازی کردیم. مدیرعامل شرکت آب منطقه‌یی گلستان در پایان بر همکاری دستگاه‌های عضو شورای حفاطت آب درراستای صیانت و حفاظت از منابع آبی تاکید کرد.


برگزاری نخستین دوره آموزشی کاربران جایگاه‌های سی ان جی شمال کشور

ساری مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری از برگزاری نخستین دوره آموزشی کاربران جایگاه‌های سی ان جی شمال کشور خبر داد و افزود: این دوره، ویژه کاربران جایگاه‌های سوخت‌رسانی سی‌ان جی در شمال کشور برگزار می‌شود. حسینعلی طالبی گفت: نخستین دوره آموزشی کاربران جایگاه‌های سی ان جی شمال کشور با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و شرکت نفت منطقه ساری برگزار می‌شود. طالبی افزود: با برگزاری این دوره آموزشی، تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری امضا شد. مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری هدف از برگزاری این دوره آموزشی را توانمند کردن کاربران جایگاه‌های سی ان جی و ارتقای سطح دانش جایگاهداران عنوان کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر