اخبار

۱۳۹۴/۱۲/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۰۳۱۶

دلار و سکه گران شد

صرافان بازار ارز و سکه در معاملات روز دوشنبه بازار آزاد، هر دلار امریکا را با 140ریال افت نسبت به شنبه این هفته، با 34هزار و 160ریال و هر قطعه سکه طلای بهار آزادی طرح جدید را با 50هزار ریال افزایش، 10میلیون و 140هزار ریال دادوستد کردند. هر یورو در بازار آزاد تهران با 80ریال افت قیمت، 38هزار و 120ریال و هر پوند نیز با 150ریال افزایش قیمت 49هزار و 250ریال تعیین قیمت شد. براساس معاملات دیروز، هر قطعه سکه طلای تمام بهار آزادی طرح جدید با 50هزار ریال رشد 10میلیون و 140هزار ریال و یک قطعه سکه طلا تمام بهار طرح قدیم نیز با 40هزار ریال افزایش قیمت، به 10میلیون و120هزار ریال رسید. همچنین یک قطعه نیم سکه طلای بهار آزادی نیز با 70هزار ریال رشد 5میلیون و 360هزار ریال و هر قطعه ربع سکه نیز با ثبات قیمتی 2میلیون و 800هزار ریال فروخته شد. هر قطعه سکه یک گرمی نیز با ثبات قیمتی یک‌میلیون و 920هزار ریال و یک گرم طلای 18عیار نیز یک‌میلیون و 30هزار ریال دادوستد شد. نرخ هر اونس طلا در بازارهای جهانی نیز یک‌هزار و 256دلار اعلام شد.


گشایش اعتبار480 میلیون یورویی توسط بانک صنعت

با گذشت 50روز از اجرایی شدن برجام، بانک‌های ایرانی از طریق بانک تجارتی ایران و اروپا افزون بر مبلغ 480 میلیون یورو اعتبار گشایش کردند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک صنعت و معدن، مبلغ 108میلیون یورو از مبلغ یاد شده مربوط به این بانک بوده و مابقی به بانک‌های دیگر کشورمان از جمله بانک‌های ملت و تجارت تعلق دارد. گزارش مزبور می‌افزاید که سوییفت برقرار است و با توجه به حمایت و پشتیبانی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، هیچ مشکل و مانعی برای بازکردن ال‌سی از طریق سوییفت وجود ندارد. گفتنی است، بانک تجارتی ایران و اروپا که یک بانک آلمانی با سابقه بیش از 40سال فعالیت است و نقش بسیار فعالی در تعاملات مالی بین‌المللی کشورمان داشته است از اواسط ماه ژانویه امسال که تحریم‌های بین‌المللی توسط اتحادیه اروپا و بانک مرکزی آلمان برداشته شد، رسما از همکاری بانکی بین‌المللی با بانک‌های ایرانی استقبال کرده و بلافاصله پس از اجرایی شدن برجام، مبادرت به برقراری روابط کارگزاری و مبادلات مالی از طریق سوییفت کرد. حضور بانک تجارتی ایران و اروپا در بازار بانکی جهانی، نقش بسیار سازنده‌یی در رونق اقتصادی ایران از طریق تسهیل مبادلات بانکی بین شرکت‌های ایرانی و اروپایی، به ویژه شرکت‌های آلمانی ایفا می‌کند.


تجلیل از نمایندگان برتر بیمه پارسیان

مراسم تجلیل از بیمه‌گذاران و نمایندگان برتر بیمه پارسیان در سال 1394 برگزار شد. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه پارسیان؛ طی مراسمی از بیمه‌گذاران و نمایندگان برتر این شرکت تجلیل و قدردانی به‌عمل آمد. در این مراسم که روز سه‌شنبه 11 اسفندماه در محل هتل هما و با حضور دبیر سندیکای بیمه‌گران ایران، اعضای هیات‌مدیره، معاونان و مدیران، بیمه‌گذاران بزرگ، همچنین نمایندگان برتر بیمه پارسیان برگزار شد از 20بیمه‌گذار برتر، 30نماینده حقوقی و حقیقی در 3گروه طلایی، نقره‌یی و برنزی، 4شرکت خدمات بیمه‌یی و 3 نماینده برتر در رشته بیمه‌های عمر و سرمایه‌گذاری تقدیر به عمل آمد. تقدیر از بیمه‌گذاران و نمایندگان برتر شرکت در سال‌های اخیر در بیمه پارسیان هر سال مورد توجه بوده و در پایان هر سال از بیمه‌گذارانی که ضمن داشتن بالاترین پرتفو بر طبق فاکتورهای موردنظر تعیین شده توسط حوزه مدیریت فروش و امور مشتریان انتخاب می‌شوند، همچنین نمایندگانی که براساس استانداردهای مورد نظر حوزه مدیریت امور نمایندگان به عنوان برترین نمایندگان هرسال انتخاب می‌شوند طی این مراسم مورد تقدیر قرار می‌گیرند.


سامانه سبوس گندم در نظام بانکی کشور راه‌اندازی شد

مدیرعامل بانک سپه گفت: این بانک باتوجه به تجارب به دست آمده درخصوص راه‌اندازی سامانه‌های مهار آب‌های مرزی و سامانه خرید و فروش آرد، هم‌اینک با راه‌اندازی سامانه، سبوس گندم در نظام بانکی کشور دارای یک برند در سامانه‌های بخش کشاورزی است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک سپه، چقازردی در همایش مدیریتی سامانه نهاده دامی کشور (فاز اول سبوس گندم) و در جمع معاون وزیر جهاد کشاورزی، مدیران کل و مدیران استانی این وزارتخانه و اعضای هیات‌مدیره و کارکنان بانک سپه اظهار داشت: بانک سپه به سبب توفیقات متعدد در حوزه کشاورزی اعم از عاملیت خرید تضمینی گندم و برنج و عملیاتی کردن سامانه آرد، امروز امکان خدمتگزاری جدیدی را در حوزه نهاده‌های دامی پیدا کرده است.


نرخ حق‌الوکاله بانک ملی ایران در سال 95 اعلام شد

نرخ حق‌الوکاله به کارگیری سپرده‌های سرمایه‌گذاری بانک ملی ایران در سال 95 اعلام شد. به گزارش روابط‌عمومی بانک ملی ایران، بر این اساس نرخ حق‌الوکاله دریافتی بانک ملی ایران از سپرده‌گذاران در سال آینده، 5/2درصد تعیین شده است. حق‌الوکاله مذکور شامل هزینه‌های به کارگیری سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت‌دار مشتریان در امور اعطای تسهیلات و سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی بانک است. بر اساس این گزارش، اجرای این موضوع با توجه به اصول قانون بانکداری بدون ربا و رابطه حاکم بین وکیل و موکل در این قانون صورت می‌گیرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر