روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۱/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۴۰۲۲

2 انگشت جوهری نماد «دوباره برای ایران» بود؛ ایلنا| مشاور رییس‌جمهور گفت: روحانی پس از ثبت‌نام نه فقط به علامت پیروزی دست راستش را بالا برد بلکه با آغشته کردن دو انگشت، از نماد انتخاباتی دوباره برای ایران رونمایی کرد. حسام‌الدین آشنا در توییتر خود نوشت: «دوباره آمده‌ است تا بگوید از نیمه راه شکستن حصر ایران نباید به عقب برگردیم؛ ما همه با هم ایران‌مان را دوباره می‌سازیم. عقب‌گرد ممنوع.»

جهانگیری بر لزوم بسیج امکانات برای کمک به سیل‌زدگان تاکید کرد؛ پاد| معاون اول رییس‌جمهور در تماس‌های تلفنی جداگانه با استانداران آذربایجان‌غربی و شرقی، در جریان آخرین وضعیت خسارات وارده ناشی از جاری شدن سیل در این دو استان قرار گرفت. اسحاق جهانگیری در این تماس‌های تلفنی با تاکید بر اینکه ستاد مدیریت بحران استان و نیروهای امدادی باید تمام تلاش خود را برای ساماندهی این وضعیت و کمک به آسیب‌دیدگان حادثه سیل به‌کار گیرند، خواستار آماده‌باش کامل نیروهای امدادی استان برای تامین امنیت مردم شد و بر لزوم رسیدگی فوری به وضعیت سیل‌زدگان و جبران خسارات وارده به هموطنان‌مان در این دو استان تاکید کرد.

اطلاعیه دادستان کل کشور درباره پرهیز از تبلیغات زودهنگام؛ آنا| دادستان کل کشور و رییس ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی و عضو کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری با انتشار اطلاعیه‌یی از کاندیداهای ریاست‌جمهوری خواست از انجام هرگونه تبلیغ زودهنگام در فضاهای حقیقی و مجازی از سوی خود و هواداران‌شان خودداری کنند. در بخشی از اطلاعیه حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری آمده است: «شب گذشته خبر و فیلمی از بعضی شبکه‌های اجتماعی از تجمع عده‌یی از طرفداران بعضی کاندیداهای محترم ریاست‌جمهوری مشاهده کردم که تبلیغ تلقی می‌شود. انتظار داریم همه کاندیداهای محترم راسا و با تاکید به طرفداران خود، از هرگونه اقدامی که در فضای حقیقی یا مجازی تبلیغ محسوب می‌شود، خودداری فرمایند.»

چاره‌ای جز اصلاح قانون انتخابات نداریم؛ ایسنا| عضو هیات اجرایی مرکزی انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: چاره‌یی نداریم مگر اینکه نقایص قانون فعلی انتخابات را برطرف کنیم. حسینعلی امیری در جریان بازدید تعدادی از اعضای هیات اجرایی مرکزی انتخابات ریاست‌جمهوری از مراحل ثبت‌نام این انتخابات در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با این روند ثبت‌نام‌ها که هر کسی با هر شرایطی برای ثبت‌نام می‌آید، فرصت و هزینه زیاد ایجاد می‌شود و مردم متوجه نقص قانون انتخابات ریاست‌جمهوری شده‌اند.

مخاطبان باید از صدا و سیما حس بی‌طرفی داشته باشند؛ تسنیم| سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی گفت: «ما امیدواریم که صدا و سیما رفتاری از خودش بروز و ظهور ندهد که تلقی جانبداری از هر طیف یا گروه یا جناح یا فرد خاصی را به ذهن متبادر بکند.»عضو شورای نظارت بر صدا و سیما با اشاره به قوانین تبلیغات انتخابات که از نخستین روز رسمی تبلیغات ریاست‌جمهوری، صدا و سیما ملزم به رعایت آن است، گفت: براساس قانون مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام اگر افراد حقیقی یا حقوقی که نسبت به عملکرد صدا و سیما اعتراض داشته باشند، می‌توانند شکایت خود را به شورای نظارت صدا و سیما منعکس کنند و این شورا نیز در یک بازه زمانی محدود به آنها رسیدگی خواهد کرد.

جزئیات دیدار صبح دیروز اصلاح‌طلبان با حسن روحانی؛ ایلنا| صبح روز گذشته برخی چهره‌های اصلاح‌طلب با حجت‌الاسلام روحانی دیدار کردند. در این جلسه که حسین کمالی، حجت‌الاسلام موسوی لاری و حسین مرعشی به نمایندگی از اصلاح‌طلبان حضور داشتند درباره انتخابات ریاست‌جمهوری و انتخابات شورای شهر و همچنین نحوه حمایت اصلاح‌طلبان از روحانی گفت‌وگوهایی صورت گرفت. شنیده شده در این جلسه اصلاح‌طلبان خواستار کاندیداتوری اسحاق جهانگیری به عنوان نامزد پوششی در کنار حسن روحانی شده‌اند.

۵۵۰۰ بازرس بر انتخابات شوراها نظارت می‌کنند؛ ایسنا| بهروز بنیادی عضو کمیته بازرسان هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها گفت: در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۵۵۰۰بازرس کار نظارت بر انتخابات را برعهده خواهند داشت. وی با بیان اینکه هیات بازرسی انتخابات شوراها به عنوان بازوی کمکی در کنار هیات نظارت است، افزود: هیات نظارت مرکزی کشور در انتخابات شوراها ۵ نفر عضو دارد که برای قوی‌تر شدن نظارت‌ها در سراسر کشور نیروهایی به کار‌گیری می‌شوند. وی با اعلام اینکه ۶ نفر از مجلس شورای اسلامی و یکی از اعضای هیات نظارت به‌عنوان مسوول کمیته بازرسی هیات نظارت مرکزی تعیین شده‌اند، بیان کرد: از هر استان سه نفر نماینده به عنوان هیات نظارت و سه نفر به عنوان بازرس انتخاب می‌شوند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر