کسانی که می‌گویند تحریم مهم نیست از جیب مردم بی‌خبرند

۱۳۹۴/۰۳/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۲۲۸۵

گروه ایران|

در روزهایی که مراسم سالگرد انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم در حال برگزاری است؛ رییس‌جمهور کوله‌بار نوزدهمین سفر استانی‌اش را بست تا در جمع مردم خراسان‌شمالی درباره مهم‌ترین موضوعات روز کشور و روند توسعه این استان صحبت کند. «حسن روحانی» روز یک‌شنبه در اجتماع مردم خراسان‌شمالی در ورزشگاه تختی بجنورد اظهار کرد: «کسانی که می‌گویند تحریم مهم نیست، گویی از جیب مردم بی‌خبرند.» مطابق پیش‌بینی‌ها مذاکرات هسته‌یی، لغو تحریم‌های اقتصادی، مشکلات اقتصادی، بیکاری و... بخش اصلی صحبت‌های روحانی در خراسان‌شمالی را تشکیل می‌داد.


هزینه‌های تحریم از جیب مردم می‌رود

رییس‌جمهوری در ابتدای صحبت‌هایش بااشاره به اهمیت لغو تحریم‌های اقتصادی گفت: کسانی که می‌گویند ما نباید با دیپلمات‌های زبده با کشورهای 1+5 مذاکره کنیم، گویی از زندگی مردم بی‌خبرند. روحانی تاکید کرد: آنها که به ما ظلم و زنجیر تحریم را برای مردم ما آماده کردند؛ این بدخواهان هر جنسی را از خارج با قیمت 10 تا 15درصد گران‌تر وارد کرده و این هزینه را از جیب مردم می‌دادند. رییس شورای عالی امنیت ملی گفت: ما می‌توانیم کشور را در مسیر حرکت و توسعه قرار دهیم و دیگرانی که در سابق باعث شدند تا زنجیر تحریم به‌پای ملت ایران بسته شود، ما با حمایت مردم نخواهیم گذاشت که زنجیر نابجای تحریم باقی بماند.


تلاش برای به حرکت درآوردن چرخ تولید کشور

روحانی در بخش دیگری از اظهاراتش در جمع مردم خراسان‌شمالی افزود: ما می‌خواهیم در این کشور از همسایگان و کشورهای در حال توسعه که رقبای اصلی ما بوده‌اند، پیشی بگیریم و به قله‌های ترقی برسیم.

رییس دولت یازدهم اظهار کرد: ما باید اختلافات را کنار بگذاریم و همه مردم کمک کنند تا در این کشور رونق اقتصادی که در سال‌های91 و 92 با رشد منفی 7درصدی و رکود شدید مواجه شده بود، جبران کرده و بار دیگر چرخ‌های تولید را به حرکت درآوریم. رییس‌جمهوری گفت: اگر در این کشور تولید کاسته شود، دست‌مان باید برای تامین نیازهای اساسی کشور و مواد غذایی به سوی بیگانگان دراز شود و حتی نان شب و گندم مصرفی خود را هم از کشورهای بیگانه وارد کنیم. وی یادآور شد: در سال92 میلیون‌ها تن گندم از خارج وارد کردیم و در سال گذشته دولت تدبیر و امید موفق شد تا سه‌میلیون تن کمتر گندم وارد کند. روحانی اظهار کرد: دولت تدبیر و امید توانست در سال93 با برنامه‌ریزی، میزان واردات کالاهای اساسی به کشور را کاهش دهد و در این مدت واردات مواد غذایی از خارج به کشور 8میلیارد دلار کاهش یافت.

بیکاری؛ بزرگ‌ترین مشکل مردم

رییس‌جمهوری در اجتماع مردم خراسان‌شمالی بزرگ‌ترین مشکل و دغدعه مردم ایران و نیز این استان را بیکاری جوانان خواند و تصریح کرد: ملت ایران قادر خواهد بود در مسیر توسعه حرکت کند و ما آماده‌ایم توسعه را در کشور برقرار کنیم و زنجیر تحریم را که در گذشته ظالمانه به پای ملت ایران بسته‌اند، باز کنیم. روحانی افزود: هر مشکلی که در راه حق و حقوق ملت ایران در گذشته ایجاد شده را می‌توان با اتحاد و دست‌به‌دست هم دادن رفع کرد و از 24خرداد سال92 تاکنون مردم ما با انسجام و اتحاد توانسته‌اند گام‌های مهمی در راه توسعه بردارند.


9میلیون و200هزار نفر تحت پوشش بیمه‌های درمانی

رییس دولت یازدهم بااشاره به اجرای طرح تحول سلامت در این دولت، گفت: در طول یک سال گذشته سه‌هزار و 900پزشک متخصص به استان‌های محروم و نقاط دور افتاده کشور اعزام شدند که این پزشکان شبانه‌روزی به مردم خدمات ارایه می‌کنند. روحانی با بیان اینکه در یک سال گذشته هزاران خانه بهداشت ساخته، تکمیل یا تجهیز شده است، خاطرنشان کرد: 11میلیون نفر از حاشیه‌نشینان شهرهای کشور زیر پوشش خدمات درمانی قرار گرفته‌اند. وی با بیان اینکه 9میلیون و 200هزار نفر از مردم ایران در یک سال گذشته زیرپوشش بیمه درمانی قرار گرفته‌اند، ادامه داد: در این مدت 11میلیون نفر از مردم زیرپوشش امینت غذایی قرار گرفته‌اند. رییس‌جمهوری با بیان اینکه این دولت ننشسته تا دیگران در مذاکرات هسته‌یی حق ملت بزرگ ایران را نادیده بگیرند، گفت: این دولت ننشسته تا تحریم‌ها برطرف شود و سپس کار کند. روحانی تصریح کرد: در شرایط تحریم نیز قدم به قدم برای رفاه مردم برنامه‌ریزی و حرکت می‌کنیم.

برنامه دولت برای محیط‌زیست

رییس کابینه یازدهم افزود: در همین شرایط به فکر خشک شدن دریاچه‌ها، رودخانه‌های بزرگ، تالاب‌ها و هامون‌ها، اصلاح کیفیت بنزین و گازوییل هستیم و در همین وضعیت برای حل معضل فاضلاب شهری و قطار سریع‌السیر برنامه‌ریزی کرده‌ایم. رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه از تحریم نمی‌ترسیم و نمی‌هراسیم، گفت: اما با تحریم مبارزه می‌کنیم و به حول و قوه الهی و با کمک مردم تحریم‌ها را لغو خواهیم کرد. روحانی با بیان اینکه ما در تهران و بجنورد این شعارها را نمی‌دهیم، تاکید کرد: ما در محل سازمان ملل علیه لغو تحریم‌ها اقدام خواهیم کرد.


برنامه دولت برای نشاط، اشتغال، رونق اقتصادی و رفاه اجتماعی

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه ما ملتی می‌خواهیم که ارزش‌های اسلام، ایمان، معنویت و اخلاق را پاس بدارد، گفت: ما ملتی شاد و سرزنده هستیم. روحانی ادامه داد: ما مگر با شادی و نشاط مردم مخالفیم، ما در 15رمضان شاد می‌شویم و برای 19 و 21رمضان نیز اشک می‌ریزیم. وی بیان داشت: ما ملتی رشید شاد، بزرگ و با فرهنگ و باهنر هستیم و روحیه شاد از بجنورد و کشور ایران به آسیای مرکزی و قفقاز رسوخ پیدا کرده است. رییس‌جمهوری گفت: ما با نشاط، اشتغال، رونق اقتصادی و رفاه اجتماعی مردم موافق هستیم و برای حقوق ملت به‌پا خاسته‌ایم.

دستاورد 570میلیارد تومانی رییس‌جمهوری برای خراسان‌شمالی

اختصاص اعتبار برای راه‌آهن بجنورد- اسفراین- جوین

تکمیل بیمارستان‌های استان

نوسازی ساختمان 80مدرسه در خراسان‌شمالی

تکمیل طرح‌های آب‌رسانی در خراسان‌شمالی

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر