رشد 4درصدی سرمایه‌گذاری در بودجه94

۱۳۹۳/۱۰/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۶۸

در شرایطی که برخی گروه‌های تندرو تلاش می‌کنند تصمیمات اقتصادی دولت را بی‌اثر جلوه دهند، سخنگوی کمیسیون تلفیق از رشد اقتصادی 2.5درصدی و نرخ رشد سرمایه‌گذاری 4درصدی در بودجه94 خبر می‌دهد.

به گزارش مهر، محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه94 کل کشور در نشست خبری گفت: پیش‌بینی می‌کنیم گزارش کمیسیون‌های تخصصی تا پایان هفته به کمیسیون تلفیق ارایه شده و این کمیسیون از روز شنبه 27دی تا 8 بهمن به بررسی بودجه بپردازد. نماینده تویسرکان بااشاره به شاخصه‌های تدوین شده در بودجه سال94 گفت: براساس مدل اقتصادی که دولت در لایحه بودجه94 درنظر گرفته است، صادرات نفت‌خام یک میلیون بشکه، صادرات میعانات 300هزار بشکه، فروش میعانات گازی به پتروشیمی‌ها 120هزار بشکه و در مجموع 1.5میلیون بشکه صادرات با فرض قیمت 72دلار پیش‌بینی شده که از منابع حاصل از آن 20درصد به صندوق توسعه ملی واریز و 14.5درصد نیز سهم شرکت ملی نفت است و 65.5درصد در بودجه هزینه خواهد شد. مفتح رشد اقتصادی 2.5درصدی و نیز رشد 4درصدی نرخ سرمایه‌گذاری را در لایحه بودجه94 پیش‌بینی کرد و گفت: علاوه بر این نرخ تورم 14درصد و نرخ رشد نقدینگی 17درصد پیش‌بینی شده است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق درباره انقباضی یا انبساطی بودن بودجه94 نیز گفت: بودجه سال93 حدود 211هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود که این رقم در سال94 به 224هزار میلیارد تومان افزایش یافت که نشان می‌دهد از بعد هزینه‌های جاری لایحه انقباضی نیست ضمن اینکه برخی افزایش‌ها هم مطرح است که کمیسیون تلفیق باید باتوجه به اهداف اقتصاد مقاومتی ارقام بودجه را تنظیم کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر