کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۵/۰۹/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۶۰۱۴

ابلاغیه انتقال وظایف شرکت ملی گاز

شانا وزیر نفت در ابلاغیه‌یی نحوه انتقال وظایف شرکت ملی صادرات گاز ایران را به شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی گاز ایران تشریح کرد.

در ابلاغیه بیژن زنگنه به علی کاردر‌ مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و حمیدرضا عراقی‌ مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران آمده است:

براساس مطالعات انجام شده، با توجه به اینکه در شرایط کنونی ادامه خدمات و ماموریت شرکت ملی صادرات گاز ایران در قالب موجود ضروری نیست، لذا لازم است ماموریت و کارکنان این شرکت به شرکت ملی نفت ایران منتقل و سپس به ترتیب زیر عمل می‌شود:

1- از نظر وظیفه‌یی کل وظایف مربوط به ال‌ان‌جی در شرکت ملی نفت ایران باقی می‌ماند.

2- وظایف مربوط به صادرات گاز با خط لوله شامل واردات، صادرات یا معاوضه گاز همراه با مدارک و اسناد مربوطه به شرکت ملی گاز ایران منتقل می‌شود و از این پس دیگر شرکت ملی نفت ایران در این امور دخالت و ورود مستقیم نمی‌نمایند.

تبصره١- مواردی که صادرات گاز مستقیما با خط لوله از منابع تولیدی در دریا صورت گرفته یا مواردی که طبق قرارداد تولید گاز، صادرات گاز، الزاما بخشی از زنجیره تولید از بالادستی تا مصرف باشد، از شمول این بند مستثناست. تبصره٢- قرارداد صادرات گاز به عمان کماکان از طریق شرکت ملی نفت ایران پیگیری شود.

3- آن تعداد از کارکنان شرکت ملی صادرات گاز ایران مربوط به وظایف مقرر در بند ٢ که شرکت گاز به ایشان اعلام نیاز کند، باید به شرکت ملی گاز منتقل شوند.

4- بقیه کارکنان به هر ترتیب که نیاز باشد، طبق مقررات در شرکت ملی نفت ایران یا شرکت‌های تابعه آن به کار گماشته خواهند شد. 5- ساختار سازمانی متناسب با فعالیت‌های انتقال‌یافته به شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی گاز ایران طبق این ابلاغیه باید از سوی معاونت توسعه سرمایه انسانی و مدیریت با همکاری شرکت‌های ذی‌ربط طراحی و به اجرا گذاشته شود.


آمادگی سواپه برای نیروگاه 100مگاواتی چابهار

ایرنا مدیران شرکت سرمایه‌گذاری چند ملیتی (سوئدی، انگلیسی و آلمانی) سواپه (swaupe) در سفر به چابهار برای ساخت نیروگاه 400مگاواتی و شهرک تولید انرژی خورشیدی، واحدهای مسکونی، مجتمع‌های اداری و مینی پالایشگاه اعلام آمادگی کردند. مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری-صنعتی چابهار شامگاه یک‌شنبه پس از نشست با برنت پیئرسون مدیر اجرایی شرکت چند‌ ملیتی سواپه اظهار داشت: برای تمام سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی زمینه فعالیت در بخش‌های مختلف فراهم است و در کمترین زمان زیرساخت‌های لازم آماده خواهد شد.

عبدالرحیم کردی افزود: حدود 800هکتار زمین برای اجرای طرح‌های شرکت چند ملیتی سواپه در منطقه آزاد چابهار در‌نظر گرفته شده تا فعالیت‌های‌شان را آغاز کنند. وی بیان کرد: پس از انجام تشریفات قانونی و هماهنگی با مسوولان ذی‌ربط در مرکز کشور طرح‌های این شرکت اجرایی می‌شود. وی ادامه داد: مدیران این شرکت سرمایه‌گذاری چند ماه قبل نیز به منطقه آزاد چابهار سفر کردند و براساس تفاهمنامه‌ها همکاری خوبی داشته‌اند. وی گفت: سفر ده‌ها هیات داخلی و بیش از 100هیات خارجی سرمایه‌گذاری نشان از اهمیت چابهار برای فعالیت‌های تجاری، اقتصادی و خدماتی دارد که می‌تواند سود سرمایه‌گذاری را در کمترین زمان برگشت دهد.


بهره‌برداری از بنزین‌سازی پالایشگاه بندرعباس

ایسنا معاون شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران از بهره‌برداری از بنزین‌سازی پالایشگاه نفت بندرعباس تا دی ماه سال جاری خبر داد. شاهرخ خسروانی با اشاره به خبری مبنی بر اینکه قرار بود بنزین‌سازی پالایشگاه نفت بندرعباس تا آبان سال ۱۳۹۵ به صورت کامل راه‌اندازی شود، اظهار کرد: بنزین‌سازی این پالایشگاه تا دی سال جاری بهره‌برداری می‌شود. براساس این گزارش، اوایل شهریور سال جاری عباس کاظمی‌ مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفته بود طرح توسعه پالایشگاه بندرعباس ٢٠ شهریور پیش راه‌اندازی و تا پایان آبان به مرحله راه‌اندازی می‌رسد و با اجرای این طرح، با افزایش ظرفیت 3میلیون لیتر بنزین استاندارد در این پالایشگاه ظرفیت موجود به ١٢میلیون لیتر خواهد رسید. باتوجه به اصلاح کیفیت صورت گرفته پالایشگاه بندرعباس به پالایشگاهی پیچیده، قدرتمند و با توان صادراتی بدل خواهد شد. وی همچنین در اوایل مهر از پیش راه‌اندازی واحد بنزین‌سازی و واحدهای جانبی (CCR) پالایشگاه نفت بندرعباس خبر داده و گفته بود که با راه‌اندازی واحد بنزین‌سازی و افزایش ٣,٥میلیون لیتری، ظرفیت تولید بنزین پالایشگاه بندرعباس به ١٢میلیون لیتر در روز می‌رسد.


همایش ملی حقوق آب فرصت‌ها و راهکارها

پاون همایش ملی حقوق آب، فرصت‌ها و راهکارها روزهای 15 و 16 آذرماه جاری با همکاری وزارت نیرو و دانشگاه تهران در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.

در این همایش دو روزه که در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار می‌شود، مبانی و اصول حقوق آب، حوزه آب‌های سطحی، حوزه آب‌های زیرزمینی و آب‌های مرزی و بین‌المللی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. این گزارش می‌افزاید: در مبانی و اصول حقوق آب، مواردی شامل‌ مبانی فقهی حقوق آب، جایگاه عرف در حقوق آب، حقوق آب در اسناد بالادستی (قانون اساسی، سیاست‌های کلی نظام و قوانین برنامه توسعه) و مبانی و چالش‌های حقوق آب در قوانین موضوع، با تاکید بر قانون توزیع عادلانه آب مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. بر پایه این گزارش، در مبحث حوزه آب‌های سطحی نیز مواردی همچون آسیب‌شناسی نظام حقابه‌های سنتی و مدرن آب‌های سطحی، نظام حقوقی بهره‌برداری از منابع آب سطحی، نظام حقوقی حفاظت و بهره‌برداری از تالاب‌ها و نظام حقوقی حفاظت از آب در برابر آلودگی آب‌های سطحی بررسی خواهد شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر