کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۵/۰۲/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۳۶۸۴

انتشار گزارش عملکرد پتروشیمی سال94

نیپنا| گزارش عملکرد شرکت‌های پتروشیمی کشور در سال1394 منتشر شد و آمارها حاکی از آن است که روند تولید، فروش و صادرات مسیر رشد را طی می‌کند.

براساس این گزارش مجموع فروش داخلی محصولات مختلف پتروشیمی پارسال 14میلیون تن به ارزش 241.5هزار میلیارد ریال رسید. فروش داخلی خالص 6.5میلیون تن به ارزش 140.1هزار میلیارد ریال بود و فروش بین مجتمعی نیز رقم 7.5میلیون تن به ارزش 101.4هزار میلیارد ریال را محقق کرد. میزان کل صادرات محصولات پتروشیمی در سال گذشته 18.8میلیون تن بود و ارزش نهایی صادرات هم به 9.6میلیارد دلار رسید. مجتمع‌های شیراز، لاله، قائد بصیر، مارون، مهر، فن‌آوران، پلی نار، خراسان و رجال همچنین پردیس 1و 2 و نیز شازند به‌ترتیب بالاترین عملکرد تولید را پارسال به خود اختصاص دادند. برپایه این گزارش، مجموع تولید 20مجتمع منطقه ماهشهر بیش از ١٨میلیون و یکصد و هفتاد و هفت هزار و هشتصد و چهارده هزار تن، 12 مجتمع منطقه عسلویه بیش از ٢٠میلیون تن و تولید مجتمع‌های دیگر مناطق نیز بیش از ٨میلیون تن در 1394 بوده است. در منطقه ماهشهر پتروشیمی بندر امام با 5 میلیون و دویست و شش هزار و هشتصد و نودو یک هزار تن بالاترین تولید را رقم زد و در منطقه عسلویه نیز پتروشیمی نوری با بیش از 4میلیون تن بالاترین تولید را داشت و سرانجام در میان دیگر مجتمع‌های پتروشیمی، مجتمع پتروشیمی شیراز با تولید یک‌میلیون و نهصد و چهل هزار تن محصول بیشترین تولید را داشت.


3برنامه وزارت نیرو برای تامین برق تابستانی

مهر| محمودرضا حقی‌فام در تشریح برنامه‌های جدید تامین برق تابستانی، گفت: در حال حاضر سه‌سناریو افزایش ظرفیت تولید نیروگاه‌ها، مدیریت پیک مصرف بار و تغییر ساعات کاری ادارات برای مدیریت بیشتر تولید، انتقال، توزیع و مصرف برق تابستانی در دستور کار قرار گرفته است. معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با بیان اینکه برای مدیریت پیک بار مصرف در حوزه صنایع، اجرای طرح تعطیلات و تعمیرات و پروژه ذخیره عملیاتی اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: علاوه بر آن در حوزه صنایع کشاورزی هم به‌دنبال تغییر ساعات مصرف برق از دوره پیک به ساعات غیرپیک هستیم. این مقام مسوول با بیان اینکه مذاکراتی با برخی استانداری‌ها برای تغییر ساعت کاری ادارات آغاز شده است، اظهار داشت: در صورت تغییر ساعت کاری ادارات در برخی شهرها این تغییرات توسط استانداری‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد. حقی‌فام با بیان اینکه فعلا هیچ‌گونه برنامه‌یی برای اعمال خاموشی‌های برنامه‌ریزی‌ شده تابستانی نداریم، تاکید کرد: چنانچه پیک مصرف برق از محدوده ۵۲هزار مگاوات عبور کند، در برخی صنایع همچون کشاورزی، با جابه‌جایی ساعات پیک مصرف، سعی می‌کنیم تاحدودی مصرف برق تابستانی را مدیریت کرده و از اعمال خاموشی‌ها جلوگیری کنیم. معاون هماهنگی توزیع توانیر همچنین در پاسخ به پرسش دیگر مهر درخصوص نقش افزایش بارش‌های بهاری در کاهش احتمال اعمال خاموشی‌های تابستانی، توضیح داد: در طول دو ماهه نخست فصل بهار، شاهد بارش‌های گسترده‌یی بودیم که این ‌بارش‌ها ظرفیت و توان تولید برق در نیروگاه‌های برق آبی کشور را افزایش داده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر