سال گذشته بیش از 23میلیون دلار چیپس و اسنک به کشورهای منطقه صادر شد

۱۳۹۴/۰۳/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۲۰۹۴

ایانا

دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان چیپس و اسنک ایران گفت: اسنک یک میان‌وعده غذایی محسوب می‌شود که با وجود آنکه برای بچه‌ها زیان‌بار توصیف می‌شود، باید گفت که به عنوان وعده غذایی ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند و علاوه‌بر آن برای بچه‌های زیر 3سال توصیه نمی‌شود.

علی شریعتی افزود: در فرهنگ ایرانی‌ها مصرف چیپس و پفک برای بچه‌ها زیان‌بار توصیف شده است، در حالی که اسنک در کشورهای امریکایی و اروپایی به مقدار بسیار زیاد تولید می‌شود و به عنوان میان‌وعده مناسب استفاده می‌شود، زیرا خواص سیب‌زمینی برای بچه‌ها توصیه شده است.

وی ادامه داد: اگر هر نوشیدنی و میان‌وعده سالم دیگری همچون دوغ و شیر بخواهد جای غذای اصلی را بگیرد، زیان‌بار است و اسنک و چیپس نیز از این فرضیه مستثنا نیست.

شریعتی ادامه داد: سال گذشته اتحادیه اروپا یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان این فرآورده‌ها در کشور بود و ایران نیز تولیداتش به اندازه‌یی است که 23میلیون دلار صادرات به کشورهای همجوار را تجربه کرده است. وی تصریح کرد: توصیه می‌شود که به برچسب موجود روی محصولات غذایی توجه ویژه شود و ممنوعیتی برای بچه‌ها در این بخش قایل نشویم. دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان چیپس و اسنک ایران یادآور شد: همان طور که عسل به عنوان یکی از مقوی‌ترین مواد غذایی محسوب می‌شود، اما توصیه نمی‌شود به جای غذا مصرف شده یا به بچه‌های زیر یک سال داده شد. چیپس و اسنک نیز نباید به عنوان غذای اصلی و برای بچه‌های زیر 3سال به مصرف برسد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر