راه‌اندازی خط تولید شمش آلومینیا در خراسان‌شمالی

۱۳۹۳/۰۸/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۷۰۳۸


رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌ شمالی با اعلام اینکه پروژه خط‌تولید شمش آلومینیا در کارخانه آلومینیای استان در دست احداث است، گفت: این خط‌تولید به پیشرفت فیزیکی 70درصدی رسیده است.

به گزارش ماین‌نیوز، یحیی نیکدل با بیان اینکه کارخانه آلومینیای استان با ظرفیت 200هزار تن پودر آلومینیا، تنها تولیدکننده این پودر در کشور است، اظهار کرد: سه شرکت هرمزال، ایرالکو و المهدی محصول تولیدی این کارخانه را خریداری و به شمش تبدیل می‌کنند.

به گفته وی، این سه شرکت، خریدار انحصاری این محصول تولیدی از کارخانه آلومینیای استان بوده‌اند که طی سال‌های اخیر با اعمال نفوذ خود توانستند جلوی صادرات این محصول به خارج از کشور را بگیرند و با قیمت مد‌نظر خود، محصولات را خریداری کنند. وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته با پیگیری‌های صورت‌گرفته، توانستیم این سد انحصار فروش را بشکنیم که در همین راستا، از این کارخانه در سال گذشته 63هزار تن پودر و در سال جاری نیز 30هزار تن پودر آلومینیا به بازارهای مقصد صادر شد.

نیکدل همچنین به مطالبات این کارخانه از سه شرکت خریداری یاد‌شده نیز اشاره کرد و گفت: در‌حال‌حاضر این کارخانه از این سه شرکت، مبلغ 210میلیارد تومان مطالبه دارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر