امکان افزایش تولید کفش کشور با ایجاد شرایط صادرات

۱۳۹۳/۰۷/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۵۸۲


تسنیم| رییس اتحادیه کفاشان دست‌ دوز تهران با اشاره به اینکه حجم اعظم نیاز کشور به کفش از تولید داخل تامین می‌شود، گفت: اگر شرایط صادرات ایجاد شود توان تولید با ظرفیت ۴ برابر امکان‌پذیر است.

رسول شجری اظهارکرد: کیفیت و قیمت کفش ایرانی به گونه‌یی است که توان صادرات آن وجود دارد اما مشکلات به صورت خلق‌الساعه ایجاد می‌شود که از این موارد می‌توان به عدم حضور تجار عراقی در یک سال گذشته در تهران اشاره کرد. وی با بیان اینکه درحال حاضر شرایط اقتصادی در منطقه مناسب نیست، ادامه داد: اگر شرایط صادرات حساب شده و ساماندهی شده ایجاد شود توان تولید با ظرفیت 4 برابر امکان‌پذیر است. این فعال صنفی افزود: گرانی اجاره مکان تولید، حامل‌های انرژی و سودهای بانکی از معضلات تولید است و این درحالی است که سود تولید 22درصد اعلام شده اما 27تا30درصد سود وام دریافت می‌شود و این موضوع تازه بعد از گذر از هفت خوان رستم دریافت وام مشخص می‌شود.

شجری تاکید کرد: مالیات بر ارزش افزوده تولید و کسب‌وکار را بسیار اذیت می‌کند و هرجا به هر مقداری که امکان بوده مالیات بر ارزش افزوده دریافت می‌شود که این موضوع افزایش قیمت و کاهش قدرت خرید مردم را در پی دارد.

وی با اشاره به بازار 400میلیون نفری بازارهای همسایه گفت: اگر شرایط ایجاد شود تولید کفش ارزآوری و اشتغالزایی بالایی خواهد داشت. تولید کفش به‌گونه‌یی است که تنها برای تولید‌کننده اشتغال‌زایی نخواهد داشت و برای چندین نفر ایجاد شغل خواهد کرد. رییس اتحادیه کفاشان دست‌دوز تهران در پاسخ به این سوال که در چند ماه اخیر از کفش‌های کتانی با رنگ‌های متفاوت استقبال بسیاری شده است، بیان کرد: حجم اعظم این کتانی‌ها درداخل کشور تولید شده و زمانی‌که مشتری خواهان کالایی باشد تولید‌کننده برای حفظ بازار و رفع نیازهای خود تولید آن را انجام خواهد داد از این رو صداو سیما متولی اصلی فرهنگ‌سازی و ایجاد سلیقه مناسب در بین مردم است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر