درخواست ایران برای تقویت برنامه‌های فضایی

۱۳۹۸/۰۸/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۶۵۴۵
درخواست ایران برای تقویت برنامه‌های فضایی

ایران خواستار تقویت همکاری‌های فضایی و برنامه‌های عملیاتی با سازمان همکاری‌های فضایی آسیا و اقیانوسیه (اپسکو) در جهت خنثی‌سازی تحریم‌های امریکا شد. به گزارش مهر، سیزدهمین نشست سران سازمان همکاری‌های فضایی آسیا و اقیانوسیه (اپسکو) در شهر اولان باتار مغولستان آغاز به کار کرد. در این مراسم، سازمان فضایی ایران خواستار تقویت همکاری‌های فضایی و برنامه‌های عملیاتی با سازمان همکاری‌های فضایی آسیا و اقیانوسیه (اپسکو) در جهت خنثی‌سازی تحریم‌های امریکا شد.

در مراسم افتتاحیه این نشست، محمدمصطفی فتوحی -معاون توسعه کاربرد و خدمات فضایی سازمان فضایی ایران- به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران ضمن ارایه گزارشی از آخرین برنامه‌ها و دستاوردهای کشور ذیل این سازمان منطقه‌ای، بر توسعه برنامه‌های عملیاتی اپسکو تاکید کرد. در بیانیه‌ای نیز که از سوی سازمان فضایی ایران قرائت شد، ایران ضمن محکوم ساختن اقدامات خصمانه و نامشروع دولت امریکا در تحریم سه نهاد فضایی کشور، آن را تلاشی برای محروم ساختن مردم ایران از کاربردهای بشردوستانه فناوری فضایی دانست و از سایر کشورهای عضو اپسکو خواست تا با حمایت و تقویت برنامه‌های عملیاتی این سازمان منطقه‌ای، موجب خنثی شدن اینگونه اقدامات شوند.

از طرفی مرتضی براری -رییس سازمان فضایی ایران- در توییتر با درج هشتگ آینده روشن نوشت: با همت جوانان ایرانی در شرکت صاپا، ایران به توانمندی تولید دوربین تصویربرداری ماهواره‌ای با دقت ۵ متر رسید.» وی با بیان اینکه این موفقیت گامی بلند در توسعه صنعت فضایی کشور است، افزود: «فاصله زیادی با هدف‌گذاری ساخت ماهواره‌ای با دقت یک متر نمانده است.»

 

ارسال نظر