اخبار

۱۳۹۷/۰۹/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۴۲۵

هشتگ زدن در نقشه‌های گوگل ممکن شد

انگجت | گوگل قابلیت جدیدی را به خدمات نقشه خود افزوده است که استفاده صاحبان مشاغل از این نرم افزار و دسترسی به اطلاعات تجاری را تسهیل می‌کند. از این پس کاربرانی که در مورد مشاغل و کسب و کارهای مختلف در محیط برنامه نقشه گوگل اظهارنظر می‌کنند، می‌توانند در نقدها و نظرات خود از هشتگ هم استفاده کنند و خوانندگان می‌توانند از این هشتگ‌ها برای شناسایی کسب و کارهای دیگر و مطالعه نظرات کاربران در مورد آنها استفاده کنند.

این خدمات چندروزی است در دسترس کاربران گوشی‌های اندرویدی قرار گرفته ولی هنوز مشخص نیست کاربران گوشی آیفون یا نسخه تحت وب گوگل چه زمانی می‌توانند از خدمات مذکور بهره بگیرند. هر کاربر حداکثر می‌تواند پنج هشتگ را در هر پست خود مورد استفاده قرار دهد و آنها در پایان متن نوشته شده نمایش داده می‌شوند. گوگل از چندی قبل ارایه خدمات مناسب برای کسب و کارها را در دستور کار خود قرار داده و قابلیت‌هایی برای تعقیب آنها، به اشتراک‌گذاری سریع داده‌ها و غیره را نیز به برنامه نقشه خود افزوده است.

اپل کارآفرینان زن را آموزش می‌دهد

تک کرانچ|  اپل برای حمایت از زنان کارآفرین قصد دارد کمپ کارآفرینی تاسیس کند و در آن بر روی آموزش‌های نوین حوزه فناوری و نحوه توسعه انواع اپلیکیشن‌ها متمرکز شود. این دوره آموزشی به مدت دو هفته برگزار می‌شود و زمان آغاز آن ماه ژانویه خواهد بود. در جریان این دوره کارآفرینان زن می‌توانند کدنویسی را از مهندسان اپل بیاموزند و در جلسات طراحی و بازاریابی اپلیکیشن‌های تلفن همراه حضور یابند. تنها افرادی می‌توانند در این دوره‌ها شرکت کنند که جزو زنان کارآفرین باشند و در تاسیس یک مجموعه استارت آپ همکاری داشته باشند. البته اگر حداقل یک زن در گروه موسس مجموعه‌ای حضور داشته باشد می‌تواند در دوره‌های یادشده حضور یابد.

شکاف امنیتی در خدمات پستی امریکا ترمیم شد

دیلی میل | یک شکاف امنیتی در وب سایت خدمات پستی امریکا که اطلاعات ۶۰ میلیون مشتری را فاش کرده، بالاخره پس از یک سال ترمیم شد. سازمان خدمات پستی امریکا یک شکاف امنیتی را رفع کرد که اطلاعات ۶۰ میلیون مشتری‌‌اش را فاش کرده بود. وب سایت امنیت سایبریKerbsOnSecurity شکاف امنیتی در وب سایت UPSP کشف کرد که به افراد اجازه می‌داد آدرس، نام کاربری، شماره تماس و دیگر اطلاعات محرمانه مشتریان را ببینند. این درحالی است که یک سال قبل یک محقق امنیتی مستقل این شکاف امنیتی را به خدمات پستی امریکا هشدار داد اما این شرکت به آن توجهی نکرد. یک هفته قبل وب سایتKerbsOnSecurity با این سازمان تماس گرفت و شکاف امنیتی بالاخره پس از یک سال ترمیم شد. این شکاف در API وجود داشت که به خدمت UPSP Informed Delivery متصل است.این خدمت اصل به کاربران خلاصه توضیحاتی درباره محموله پستی شان می‌دهد. این محموله‌ها شامل اسناد مهم وحساسی مانند چک، پاسپورت و غیره هستند. به گفته وب سایت امنیتی، ضعف در بخش احراز هویت در API به هر فردی اجازه می‌داد به راحتی به اطلاعات شخصی کاربران در مخازن سازمان پست امریکا دسترسی یابد.

یکی دیگر از مدیران واتس‌آپ استعفا کرد

تلگراف| مدیر بخش تجاری واتس‌آپ اعلام کرده این شرکت را ترک می‌کند.  پس از مدیران ارشد واتس‌آپ، این‌بار نیراج آرورا مدیر بخش تجاری واتس‌آپ این شرکت را ترک می‌کند. طی ماه‌های اخیر دو بنیان گذار واتس‌آپ نیز این شرکت را ترک کرده‌اند. فیس بوک در سال ۲۰۱۴ میلادی این اپلیکیشن پیام‌رسان را به قیمت ۲۲میلیارد دلار خرید.  آرورا یکی از کارمندان سابق گوگل بوده است. جان کوم و برایان اکتون مدیران ارشد اجرایی واتس‌آپ ۷ سال قبل او را در این شرکت استخدام کردند. آرورا در حساب کاربری خود یکی از دلایل استعفایش را وقت گذراندن با خانواده عنوان کرده است. او در پیام خود هیچ اشاره‌ای به مارک زاکربرگ (مدیر ارشد اجرایی فیس بوک و واتس‌آپ) نکرد و در عوض از اکتون و کوم تشکر کرده است.

ابداع رباتی برای انجام کارها از راه دور

گیزمگ|  شرکت “Origin Robotics “ اخیرا رباتی تولید کرده است که از راه دور کنترل شده و به کاربران اجازه می‌دهد از راه دور و با استفاده از اینترنت بسیاری از کارهای مهم خود را انجام دهند.  این ربات به یک تبلت اندروید تجهیز شده است و می‌تواند با استفاده از یک اپلیکیشن و از طریق دسترسی به اینترنت، از هر نقطه از جهان کنترل شود. این اپلیکیشن با سیستم عامل‌های “اندروید “  ، “iOS “ و همچنین “ویندوز “ و “مک “ نیز کار می‌کند. با استفاده از این اپلیکیشن کاربر می‌تواند با افرادی که در محل ربات حضور دارند، به دو صورت صوتی و تصویری ارتباط برقرار کند. علاوه بر آن کاربر می‌تواند در صورت نیاز ربات را به حرکت هم درآورد. اپلیکیشن طراحی شده برای “Origibot۲ “، کاربر را قادر می‌سازد که از راه دور بازو و گیره‌های آن را نیز به کنترل خود درآورد و اشیای موجود در محیط را بلند کرده یا حمل کند.

 

ارسال نظر