هوآوی و ZTE در استرالیا هم تحریم شدند

۱۳۹۷/۰۶/۰۳ - ۰۰:۴۴:۵۹
کد خبر: ۱۲۸۱۸۶
هوآوی و ZTE در استرالیا هم تحریم شدند

 فون آرنا| دولت استرالیا بعد از امریکا، خریداری تجهیزات شبکه G 5 از شرکت‌های چینی هوآوی و ZTE توسط اپراتورهای داخلی را ممنوع اعلام کرد.

خبر مذکور توسط حساب توییتری کمپانی هوآوی تایید شده و این شرکت با اشاره به حضور 15 ساله در بازار استرالیا، تصمیم اخیر دولت این کشور را به ضرر مصرف‌کنندگان دانسته است.

جالب است بدانید که دولت امریکا در تحریم شرکت‌های چینی، تنها پرسنل و نهادهای زیرمجموعه خود را از معامله منع کرده بود. اما استرالیا پا را فراتر گذاشته و استفاده عمومی از فناوری‌های ارتباطی چینی‌ها را کلا ممنوع اعلام کرده است. دولت استرالیا در بیانیه رسمی خود اظهار داشته:

تامین‌کنندگانی که بر خلاف قوانین استرالیا تحت کنترل نهادهای قضایی کشورهای خارجی بوده و مطیع دستورات آنها هستند، نمی‌توانند به خوبی از شبکه G 5 محافظت کرده و جلوی دسترسی غیرمجاز یا مداخله‌های احتمالی را بگیرند.

بر اساس قوانین چین، شرکت‌ها و سازمان‌های این کشور موظف به همکاری با نیروهای اطلاعاتی حکومتی هستند؛ به همین دلیل دولت استرالیا نگران آسیب‌پذیری فناوری 5G خریداری شده از شرکت‌های چینی بوده و احتمال می‌دهد زیرساخت‌های هوآوی و ZTE، به عنوان بستری برای جاسوسی در اختیار حکومت چین قرار گیرند.

لازم به ذکر است که طبق اظهارات یکی از مقامات استرالیایی، هدف اصلی تحریم اخیر شرکت هوآوی است چرا که این کمپانی قبلا در اقدامی مشکوک، پیشنهاد نظارت بر توسعه فناوری G 5 در استرالیا و تامین زیرساخت‌هایی مانند دکل‌های مخابراتی را مطرح کرده بود.

 

 

ارسال نظر