اخبار

۱۳۹۷/۰۲/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۵۶۸

ترامپ پروژه «ناسا» برای رصد کربن در زمین را لغو کرد

خبرگزاری فرانسه| دولت دونالد ترامپ پروژه ناسا برای رصد انتشار گازهای کربن و متان در زمین را لغو کرد. هزینه این پروژه سالانه ١٠ میلیون دلار بود. پروژه ناسا برای پایش گازهای کربن و متان که به گرمایش جهانی منجر می‌شوند، لغو شده است. هزینه سالانه این پروژه ١٠ میلیون دلار بود.

این پروژه که سیستم مانیتور کربن (CMS) نامیده می‌شد، منابع انتشار و رسوب کربن را رصد می‌کرد و مدل‌هایی با کیفیت از جریان این گاز در جهان می‌ساخت. اما طبق گزارش ژورنال Science دولت دونالد ترامپ بی‌سر وصدا این پروژه را متوقف کرده است. این نشریه اقدام مذکور را حمله‌یی گسترده به علم آب و هواشناسی نامیده است.

البته ناسا از اعلام دلیل لغو این پروژه را محدودیت بودجه و اولویت‌های مهم‌تر در بودجه امور علمی اعلام کرده است.

از سوی دیگر استیو کول سخنگوی سازمان فضایی امریکا گفته است دونالد ترامپ پیشنهاد لغو پروژه CMS و ٤ ماموریت زمین شناختی دیگر را سال گذشته پیشنهاد کرده بود.

«اینستاگرام» در اروپا و امریکا مختل شد

میل آنلاین| روز گذشته کاربران اینستاگرام از سراسر جهان از اختلال در این شبکه اجتماعی خبر دادند. کاربران این اپلیکیشن اشتراک‌گذاری عکس اعلام کردند قادر به آپلود عکس در آن نیستند یا صفحه news feed آنها دچار مشکل شده است.

بیش از ١٥٠٠ کاربر ناراضی اینستاگرام در وب سایت Downdetector بروز مشکل در این اپلیکیشن را گزارش دادند. بیشتر گزارش‌ها مربوط به کاربران ساکن انگلیس، امریکا، اروپا و جنوب شرقی استرالیا بود.

اینستاگرام این مشکل را برطرف کرد، اما این نخستین‌باری نیست که اپلیکیشن اشتراک‌گذاری عکس با اختلال روبه‌رو می‌شود.

جهت‌یابی آسان با قابلیت جدید «گوگل مپ»

فو آرنا| گوگل برای تعیین جهت حرکت کاربران قابلیت جدیدی را به سرویس نقشه خود یعنی گوگل مپ افزوده است.

 گوگل در جریان رویداد 2018 Google I/O،

 در راستای کمک به افرادی که در جهت‌یابی چندان موفق عمل نمی‌کنند، از یک ویژگی جدید در سرویس نقشه گوگل (گوگل مپ) رونمایی کرده است. کاربران تاکنون برای آنکه متوجه شوند در راستای کدام جهت جغرافیایی در حال حرکتاند، باید روی نشانگر صفحه نقشه کلیک کرده یا شروع به حرکت کنند تا متوجه شوند که در کدام جهت مشغول جابه‌جایی و حرکت هستند.

این ویژگی جدید به کاربران اجازه می‌دهد تا بتوانند پس از تعیین مقصد، دوربین گوشی را فعال کرده و با گرفتن آن رو‌به‌روی مسیر حرکت، از کمک گوگل مپ برای جهت‌یابی بهره‌مند شوند. به احتمال زیاد، این قابلیت در هفته‌های آینده در اختیار همگان و عموم کاربران قرار خواهد گرفت.

تبدیل «ویندوز ۱۰» به نمایشگر برنامه‌های گوشی

ورج| اگر دوست دارید از طریق صفحه نمایشگر رایانه شخصی، به تمامی برنامه‌های تلفن همراه خود دسترسی داشته باشید، از این پس می‌توانید از برنامه‌یی در محیط ویندوز ۱۰ استفاده کنید.

برنامه Your Phone که برای استفاده در ویندوز ۱۰ عرضه شده و در کنفرانس توسعه‌دهندگان مایکروسافت موسوم به بیلد در معرض دید عموم قرار گرفت، به کاربران ویندوز ۱۰ اجازه می‌دهد تا به متون، عکس‌ها، پیام‌ها و... گوشی از طریق رایانه شخصی دسترسی داشته باشند.

این خدمات هم برای گوشی‌های اندرویدی و هم برای گوشی‌های آیفون در دسترس است. مزیت مهم این برنامه در مقایسه با برنامه‌های رقیب قابلیت دسترسی به اکثریت امکانات گوشی‌های هوشمند بدون لمس آن است. پیش از این شرکت‌هایی مانند دل برای ارائه چنین خدماتی تلاش کرده بودند تا تماس‌ها و هشدارها روی رایانه شخصی قابل نمایش باشد. اما برنامه تازه مایکروسافت علاوه بر دسترسی به این دو مورد، دسترسی به پیامک‌ها، عکس‌ها و پیام‌های هشدار را ممکن می‌کند.

طراحی کفشی با باتری قابل شارژ

تلگراف| شرکت تولید‌کننده کفش ورزشی، حق امتیاز اختراع کفشی با یک کمربند نقاله، سیستم ردیابی وجود پا در کفش و باتری قابل شارژ را ثبت کرده است.

 نایک حق امتیاز اختراع جدیدی مربوط به یک کفش ثبت کرده که شامل یک کمربند نقاله است و به افراد کمک می‌کند راحت‌تر کفش را بپوشند.

این کمربند نقاله شبیه یک مینی تردمیل است. در حقیقت این کمربند نقاله در داخل کفش نصب می‌شود و همزمان با ورود کفش به پا، آن را به جلو می‌راند. این اختراع شامل یک کفی است که فضایی میان قسمت رویی و داخل کفش ایجاد می‌کند. همچنین داخل کفش یک سیستم فعال‌سازی مانند یک سوئیچ یا مکانیسمی برای ردیابی وجود پا در کفش وجود دارد. به همین دلیل به نظر می‌رسد این کمربند را می‌توان به یک موتور متصل کرد. از سوی دیگر احتمالا در آن یک باتری قابل شارژ با ژنراتور انرژی جنبشی وجود داشته باشد.

 

ارسال نظر