اقتصاد کلان

۱۳۹۷/۰۹/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۲۴۱

آخرین وضعیت برنامه اصلاح نظام اداری

مهر|معاون رییس‌جمهور با اشاره به آخرین وضعیت برنامه جامع اصلاح نظام اداری گفت: هر یک از دستگاه‌های اجرایی کشور باید در چارچوب برنامه سالانه اصلاح نظام اداری کشور به تدوین برنامه عملیاتی بپردازند.

جمشید انصاری، در تشریح دومین برنامه جامع اصلاح نظام اداری، اظهار کرد: دومین برنامه جامع اصلاح نظام اداری برنامه‌ای سه ساله با دوره اجرایی تا پایان دولت دوازدهم است که به منظور اجرای نقشه راه اصلاح نظام اداری در تاریخ ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ از سوی رییس‌جمهور ابلاغ شده است. در برنامه دوم و با بررسی برنامه جامع اصلاح نظام اداری دوره نخست، تلاش شده است تا دستاوردها، چالش‌ها و نیز نقاط قوت و ضعف حاصل از اجرای آن برنامه، شناسایی و تحلیل و بر اساس آن، تصمیم‌گیری و اقدام شود.

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به تصویب نحوه اجرای دوره دوم برنامه جامع اصلاح نظام اداری در هیات وزیران گفت: برنامه دوره دوم مشتمل بر ۱۰ محور و شامل؛ «مهندسی نقش و ساختار دولت»، «توسعه دولت الکترونیک و هوشمند‌سازی اداری»، «ارایه خدمات عمومی در فضای رقابتی»، «مدیریت سرمایه انسانی»، «بهبود در نظام‌ها و فناوری‌های مدیریتی»، «توسعه فرهنگ سازمانی»، «صیانت از حقوق شهروندان در نظام اداری»، «ارتقاء پاسخ گویی، شفافیت و مقابله با فساد در نظام اداری»، «مدیریت بهره وری نظام اداری و اجرایی کشور» و «نظارت و ارزیابی» است.

وی افزود: هر یک از این محورها حاوی اهداف کمی، سیاست‌های کلی ابلاغ مقام معظم رهبری، اقدامات اساسی، اقدامات و فعالیت‌های مشترک و نیز پیامدها و دستاوردهاست که علاوه برآن در بخش اقدام‌ها بطور دقیق، مسوول اجرا، همکاران و مشاوران اجرا، مرجع تصویب و زمان ارایه نتایج مشخص شده است.

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه برنامه دوره اول از ۸ محور تشکیل شده بود، گفت: در برنامه دوم این هشت محور از محل تفکیک موضوعی محور «صیانت از حقوق مردم و سلامت اداری» و تبدیل آن به دو محور «صیانت از حقوق شهروندان در نظام اداری» و «ارتقاء پاسخ گویی، شفافیت و مقابله با فساد در نظام اداری» و نیز افزودن برنامه «مدیریت بهره وری نظام اداری و اجرایی کشور» به ۱۰ برنامه تبدیل شده است.

وی افزود: در برنامه جامع دوره اول؛ تحت عنوان فعالیت‌های مشترک، با عنوان «اقداماتی که زمینه تحقق را فراهم می‌آورند» نقش دستگاه‌های اجرایی در نحوه انجام اقدام و نیز زمان ارایه نتایج و مرجع تصویب مشخص شده بود که در برنامه دوره دوم این اطلاعات به برنامه‌های دستگاهی، منوط شده است.

معاون رییس‌جمهور با اشاره به اینکه تمرکز اصلی برنامه میان مدت، نظام اداری کشور است خاطرنشان کرد: هر یک از دستگاه‌های اجرایی کشور باید در چارچوب برنامه سالانه اصلاح نظام اداری کشور به تدوین برنامه عملیاتی پرداخته و سهم خود را در سقف درصدهای پیش بینی شده تعیین کنند. این امر از موضوعات مهمی است که باید در قالب تفاهم نامه‌ای میان هر دستگاه و سازمان ادارای و استخدامی کشور مورد توجه قرار گیرد. انصاری با اشاره به اهمیت این برنامه در اصلاح نظام اداری کشور خاطرنشان کرد: گزارش عملکرد اجرای برنامه جامع اصلاح نظام اداری به صورت جامع و به تفکیک هر دستگاه، هر شش ماه یک بار به شورای عالی اداری و به صورت سالانه به هیات وزیران ارایه خواهد شد.

کشف ۳۲۰ کیلوگرم هروئین در پاکت سیمان

ماموران گمرک جمهوری اسلامی ایران در گمرک آستارا موفق به کشف ۳۲۰ کیلوگرم هروئین شدند. این محموله مواد مخدر در داخل پاکت‌های سیمان صادراتی به وزن ۶۵تن، جاسازی شده بود. سوادگران مرگ برای گمراه نمودن سگ‌های موادیاب گمرک ایران محموله را به فلفل و ادویه‌جات آغشته نموده بودند، ولیکن هوشیاری مربیان سگ‌های موادیاب، بهره‌گیری از شاخص‌های خطر و مدیریت مدبرانه منجر به این کشف مهم شده است. در این عملیات مرزبانی مستقر در منطقه همکاری و هماهنگی موثری با گمرک آستارا داشته است.

کاهش عطش خرید کالا در کنترل شتاب تورم موثر بود

خانه ملت| نایب‌رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: دپوی کالا در خانه‌ها باعث شده که بطور طبیعی نیاز و تمایل به خرید خانوارها کاهش یابد که در کاهش شدت رشد تورم تاثیرگذار بوده است.سیدحسن حسینی شاهرودی درباره نرخ ۱۵.۶ درصدی تورم آبان ماه گفت: اینکه از شتاب نرخ تورم کاسته شده ناشی از چند عامل است. تورم در سال جاری تحت تاثیر افزایش نرخ ارز و نظارت ضعیف بر بازار با رشد شدیدی روبرو شده که البته بخشی از رشد تورم غیرمنطقی بوده است. نماینده مردم شاهرود و میامی مجلس شورای اسلامی افزود: ثبات در اقتصاد باید براساس به‌کارگیری مولفه‌های اقتصادی ایجاد شود اینکه قیمت‌ها با افزایش شدید روبرو شود و بعد از مدتی معاملات در بازار به دلیل کاهش قدرت خرید با رکود روبرو شود بیانگر ثبات اقتصادی یا کنترل نرخ تورم نیست.

 

ارسال نظر