حضور همزمان ٢ میلیون و ۲۰۰ هزار کاربر در شبکه شاد

۱۳۹۹/۰۸/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۲۹۳۵

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: در شاد رکورد ۶۰۰ هزار ارتباط زنده و حضور همزمان ٢ میلیون و ۲۰۰ هزار کاربر به ثبت رسیده و پهنای باند ۳۲۶ گیگابیت بر ثانیه در شاد تجربه‌ شده است. 

به گزارش ایسنا، محسن حاجی میرزایی در هشتمین جلسه شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی کشور که در محل شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، اظهار کرد: شبکه شاد با هدف شبیه‌سازی فضای آموزشی حضوری شکل‌ گرفته است و از طریق برگزاری تشکل‌های دانش‌آموزی، جشنواره‌ها و مسابقات، برنامه‌های قرآن، عترت و نماز، فرهنگی، هنری و شوراهای دانش‌آموزی در برنامه شاد به موضوع پرورش و تربیت توجه کرده است، به عنوان‌مثال برای رای‌گیری شوراهای دانش‌آموزی تقریبا یک‌میلیون دانش‌آموز در شبکه شاد برای این رای‌گیری شرکت کردند.

وی با بیان اینکه با شیوع کرونا و آموزش مجازی، دانش‌آموزان از فعالیت‌های پرورشی مبتنی بر حضور محروم شدند، افزود: با بارگذاری فیلم‌های آموزش‌های ورزشی، آمادگی جسمانی، ورزش‌های گروهی و کنترل وزن و چاقی در شبکه شاد به این موضوع توجه شد و در شاد این فیلم‌ها تقریبا بین ۵ تا ۱۰ میلیون بار مشاهده ‌شده است.

حاجی میرزایی پیرامون نحوه ارزشیابی در شبکه شاد اظهار داشت: امکان برگزاری آزمون آنلاین، امکان تصحیح و نمایش نتایج به معلم و دانش‌آموز، برگزاری مجدد آزمون یا ارسال آن برای معلمان دیگر و امکان استفاده از تماس صوتی و تصویری برای برگزاری آزمون شفاهی و کتبی در این شبکه فراهم است.

وزیر آموزش‌وپرورش افزود: تاکنون ۱۲ میلیون و ۱۲۱ هزار و ۲۲۴ دانش‌آموز، ۷۰۱ هزار و ۹۲۲ معلم و ۱۱۰ هزار و ۶۰۹ مدیر در شبکه شاد احراز هویت شده و فعال هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: از ابتدای سال تحصیلی بر آموزش حضوری تاکید داشتیم اما با توصیه‌های بهداشتی و نگرانی‌های خانواده‌ها، امکان آموزش غیرحضوری از طریق شبکه شاد به عنوان یکی از روش‌های جایگزین آموزش حضوری فراهم شد.

حاجی میرزایی با اشاره به ظرفیت تلویزیون برای آموزش غیرحضوری خاطرنشان کرد: مدرسه تلویزیونی ایران ۹۷ درصد پوشش جغرافیایی برای آموزش دانش‌آموزان را فراهم کرده و دانش‌آموزی که امکان دسترسی به اینترنت و گوشی هوشمند ندارد از تلویزیون برای آموزش استفاده می‌کند. وی بر لزوم تدوین سند اطلس آموزشی در هر مدرسه تاکید کرد و گفت: به مدارس اعلام‌ شده است که برای مشخص شدن شرایط درس خواندن دانش‌آموزان به‌صورت حضوری، تلویزیونی یا از طریق شبکه شاد، اطلس آموزشی تهیه و با توجه به آن برای تقویت و رفع نیازها و مشکلات دانش‌آموزان برنامه‌ریزی شود.

وزیر آموزش‌وپرورش افزود: همچنین بسته‌های خودآموز بین دانش‌آموزان مناطق محروم که دسترسی به اینترنت، گوشی هوشمند، تلویزیون و... ندارند، توزیع ‌شده است.

حضور همزمان ٢ میلیون و ۲۰۰ هزار کاربر در شبکه شاد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: در شاد رکورد ۶۰۰ هزار ارتباط زنده و حضور همزمان ٢ میلیون و ۲۰۰ هزار کاربر به ثبت رسیده است و پهنای باند ۳۲۶ گیگابیت بر ثانیه در شاد تجربه‌ شده است.

 

ارسال نظر