بر سر رونق نفت و گاز امریکا چه آمد

۱۳۹۸/۱۰/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۱۸۶۸

رشد تولید نفت و گاز امریکا آهسته شده زیرا قیمت‌های پایین، شرکت‌های صنعت شیل را مجبور کرده است نرخ حفاری و تکمیل چاه‌ها را کاهش دهند و روند مذکور در سال میلادی جاری تشدید می‌شود.

به‌گزارش ایسنا، طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی امریکا، تولید نفت خام این کشور در مدت سه ماه بین اوت تا اکتبر در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۸ تقریبا ۹ درصد افزایش پیدا کرد. با در نظر گرفتن اینکه مصرف جهانی نفت با میانگین نرخ سالانه ۱.۵ درصد در ۲۰ سال گذشته رشد کرده است، تولیدکنندگان شیل امریکا همچنان سهم بازارشان را توسعه داده و قیمت‌های نفت را تحت فشار نزولی قرار می‌دهند. اما فشار نزولی روی قیمت‌ها و در منگنه قرار گرفتن صادرکنندگان نفت رقیب مانند عربستان سعودی و روسیه احتمالا به‌شدت سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ نخواهد بود.

همین داستان در بخش گاز طبیعی دیده می‌شود. پیش بینی می‌شود روند رشد تولید امریکا پس از ریزش قیمت‌ها در سال ۲۰۱۹ و نزول آنها به پایین‌ترین سطح چند سال اخیر، به میزان قابل ملاحظه‌ای آهسته شود.

تولید گاز خشک امریکا در مدت سه ماه بین اوت تا اکتبر در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۸ تقریبا ۹ درصد افزایش پیدا کرد اما در مقایسه با رشد سال به سال ۱۳ درصدی در فاصله اوت تا اکتبر ۲۰۱۸ کمتر بود.

بنا بر جدیدترین گزارش اداره اطلاعات انرژی امریکا، تولید گاز در ماه میلادی جاری کاهش پیدا می‌کند. رشد سال به سال در فاصله سپتامبر تا نوامبر منفی خواهد شد و تا پایان سال ۲۰۲۰ و در سال ۲۰۲۱ منفی می‌ماند.

 

 

ارسال نظر