ایرانشهر

۱۴۰۰/۱۰/۲۳ - ۰۳:۲۱:۲۱
کد خبر: ۱۸۵۹۱۶

دولت: آمار خانه‌های سازمانی را نداریم

مصطفی نسایی، معاون واگذاری سازمان ملی زمین و مسکن گفت: با توجه به اینکه دستگاه‌هایی که خانه‌های سازمانی در مالکیت آنهاست از ارایه آمار، خودداری می‌کنند نمی‌توانیم تعداد دقیق این خانه‌ها را اعلام کنیم. به گزارش تسنیم، نسایی با حضور در گفت‌وگوی ویژه خبری افزود: علت این موضوع، آن است که خانه‌های سازمانی، دستخوش قوانین و مقررات مختلفی بوده است که در بازه‌های زمانی مختلفی توسط قانونگذار، تدوین و ابلاغ شده است. وی اضافه کرد: اعلام نکردن این آمار به علت این است که از این خانه‌های سازمانی استفاده‌هایی می‌شود که قانونگذار این اجازه را نداده است. نسایی با بیان اینکه سازمان ملی زمین و مسکن به نمایندگی از دولت، عرصه این خانه‌های سازمانی به نامش است، اما اعیان این خانه‌ها به دستگاه‌های دیگری تعلق دارد، افزود: این آمار صرفاً مربوط به خانه‌های تحت مالکیت است و خانه‌های سازمانی نیرو‌های نظامی از این آمار، مستثنی است. معاون واگذاری سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اینکه تاکنون توانستیم 7 هزار و 126 خانه سازمانی را که سند عرصه آن به نام دولت است شناسایی کنیم، گفت: این به معنای آن نیست که خانه‌های سازمانی دیگری وجود ندارد، زیرا بسیاری از نهاد‌ها در زمانی که این خانه‌های سازمانی را ساختند سند مالکیت را گرفتند و مشخص نیست که در بازه زمانی اجرای قانون آیا از طریق مزایده یا به ساکن واجد شرایط فروختند یا خیر؟

بلیت هواپیما کف قیمت ندارد

در شرایطی که برخی رسانه‌ها به نقل از مسوولان سازمان هواپیمایی، پایین آوردن قیمت بلیت هواپیما را تخلف اعلام کرده‌اند، معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: هیچ ایرلاینی برای پایین آوردن قیمت بلیت هواپیما جریمه نخواهد شد و در این زمینه حافظ حقوق عامه مردم هستیم. به گزارش ایسنا، روز سه شنبه خبرهایی منتشر شد مبنی بر اینکه برخی مسوولان سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کردند که اگر قیمت بلیت هواپیما پایین‌ بیاید و این کاهش قیمت موجب زیان ایرلاین‌ها شود با شرکت هواپیمایی مورد نظر که تخلف مرتکب شده، برخورد خواهد شد. انتشار این خبر سبب شد تا موجی از انتقادات را متوجه این دستگاه حاکمیتی کند که به جای مفاظت از حقوق مردم، حافظ منافع ایرلاین‌هاست. این خبرها در حالی منتشر شد که ابوالقاسم جلالی، معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری در این باره به ایسنا گفت: سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان دستگاه حاکمیتی و متولی در صنعت هوانوردی، حافظ حقوق عامه مردم است و در همین راستا هیچ مخالفتی با پایین آوردن قیمت بلیت هواپیما نخواهد داشت.

وی افزود: در پروازهای داخلی هیچ کف نرخی برای عرضه بلیت هواپیما تعریف نشده است تا از سویی مردم بتوانند در زمانی که ایرلاین‌ها با کمبود مسافر مواجه هستند با نرخ بهتری بلیت تهیه کنند و از سوی دیگر شرکت‌های هواپیمایی نیز در برخی از پروازهای خود که برای مسیر برگشت‌شان مجبورند با مسافر کمی پرواز کنند، قیمت‌ها را به حداقل رسانده تا مسافر بیشتری جذب کنند. او اظهارکرد: هیچ شرکت هواپیمایی بابت پایین آوردن قیمت بلیت هواپیما جریمه نخواهد شد چرا که این مساله جرم محسوب نمی‌شود و اساسا به همین دلیل کف نرخی برای پروازهای داخلی تعریف نشده تا ایرلاین‌ها بتوانند ضمن رقابت با یکدیگر در قالب نرخنامه مصوب، در پروازهایی که مسافر کمی دارند، با پایین آوردن نرخ، بلیت بیشتری بفروشند. جلالی تاکید کرد: سازمان هواپیمایی نه تنها حفاظت از حقوق مردم را اولویت خود می‌داند بلکه از سوی دیگر باید بتواند ناوگان فعال را در صنعت هوانوردی سرپا نگه دارد و به همین سبب به دنبال توسعه این صنعت نیز خواهد بود.

آغاز بارندگی‌های گسترده از امروز در کشور

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی گفت: با ورود سامانه بارشی فعال از شمال غرب به کشور مجدد از امروز تا روز یکشنبه بارندگی‌های گسترده همراه با کاهش دما خواهیم داشت. گودرزی در گفت‌وگو با ایرنا درباره وضعیت آب و هوا افزود: روز پنجشنبه سامانه بارشی جدید از شمال غرب کشور وارد می‌شود که بسیار فعال است و در غرب و ارتفاعات البرز مرکزی سبب بارش باران و برف خواهد شد. روز جمعه نیز در بیشتر مناطق نیمه غربی کشور بارش خواهیم داشت که بارش‌ها در این روز در استان‌های کردستان، اردبیل، گیلان، غرب مازندران، جنوب آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی شدت می‌یابد. کارشناس سازمان هواشناسی ادامه ‌داد: بر اثر ورود سامانه بارشی در روز شنبه هفته آینده در خوزستان، بوشهر، فارس، نیمه جنوبی اصفهان، یزد، کرمان، شمال سیستان و بلوچستان بارندگی و کاهش دما خواهیم داشت. وی اضافه‌کرد: این وضعیت در روز یکشنبه در شمال فارس، جنوب اصفهان، یزد، کرمان، شمال هرمزگان، شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، خوزستان نیز ادامه خواهد داشت.

 

ارسال نظر