ایرانشهر

۱۴۰۰/۰۹/۱۳ - ۰۴:۰۹:۵۵
کد خبر: ۱۸۴۶۳۱

ورود سامانه جدید بارشی به کشور از دوشنبه

سازمان هواشناسی از بارش برف و باران در۱۴ استان و نیز ورود سامانه بارشی جدید به کشور از دوشنبه آینده خبر داد. به گزارش ایرنا و بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی، سازمان مزبور امروز در خراسان رضوی بارش پراکنده برف و باران و در برخی نقاط هرمزگان رگبار، وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق پیش‌بینی کرده است. البته در بیشتر مناطق کشور جوی آرام حاکم خواهد بود که در شهرهای صنعتی و پرجمعیت موجب افزایش غلظت آلاینده‌ها خواهد شد. بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، دوشنبه ۱۵ آذر، با ورود سامانه بارشی جدید به کشور در مناطق غربی، مرکزی، برخی مناطق استان‌های واقع در شمال غرب و جنوب غرب، ‌استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود. تداوم فعالیت سامانه بارشی، بارش باران، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط رعدوبرق، در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش برف و مه آلودگی همراه با کاهش دید و کاهش دما به ویژه در نواحی شرق و شمال شرق کشور را در پی خواهد داشت. اثر مخاطره نیز احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتمال برخورد صاعقه، کاهش دید و لغزندگی جاده‌ها، احتمال کولاک برف در گردنه‌های کوهستانی و احتمال تاخیر در پروازها خواهد بود. سازمان هواشناسی به هموطنان توصیه کرده است تا از هرگونه رفت‌وآمد غیرضرور به‌ویژه در مسیرهای بین شهری، فعالیت‌های کوهنوردی و عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها پرهیز و احتیاط کنند.

تکذیب احتمال خداحافظی رستم قاسمی از دولت

وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: انتشار اخبار کذب کنار رفتن وزیر راه و شهرسازی، انگیزه کارکنان و مدیران وزارتخانه برای تحقق ساخت 4 میلیون مسکن و دیگر اقدامات کلان در این حوزه را نمی‌کاهد. به گزارش مهر، به دنبال انتشار مطلبی با مضمون تغییر در کابینه رییسی که به موضوع کنار رفتن رستم قاسمی از وزارت راه و شهرسازی پرداخته است، روابط عمومی این وزارتخانه آن را کذب دانسته و اعلام کرده که انتشار این مطالب، انگیزه کارکنان و مدیران وزارتخانه برای تحقق ساخت چهار میلیون مسکن و دیگر اقدامات کلان در این حوزه را نمی‌کاهد. وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: وزارت راه و شهرسازی در حال حاضر با مدیریت مهندس رستم قاسمی با توان مضاعف برای ارایه خدمت به ملت شریف ایران درحوزه مسکن و حمل ونقل همچنان فعال است و انتشار اینگونه اخبار کذب انگیزه کارکنان و مدیران این وزارتخانه را برای تحقق ساخت چهار میلیون و دیگر اقدامات کلان در این حوزه نمی‌کاهد. به اطلاع ملت شریف ایران اسلامی و مخاطبان گرامی می‌رساند عملکرد سه ماهه اخیر وزارت راه و شهرسازی در تمام زیر بخش‌ها به‌طور کامل در پایگاه خبری این وزارتخانه منتشر شده است که گویای آغاز فعالیت و شروع جهشی در ارایه خدمات این وزارتخانه خواهد بود. استناد یک خبرگزاری رسمی به یک کانال تلگرامی برای انتشار خبر با تیتر نادرست «اولین تغییر در کابینه رییسی» به دور از حرفه گرایی است و امید می‌رود به جای انتشار اینگونه موارد موهوم به ترمیم سرمایه‌های اجتماعی از دست رفته و کسب اعتماد عمومی همت گمارده شود. به اطلاع مخاطبان و شهروندان گرامی می‌رساند پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی مرجع انتشار اخبار مستند و رسمی این وزارتخانه است و اطلاعات این وزارتخانه در مورد جزییات اقدامات و فعالیت‌ها از طریق این پایگاه روزانه منتشر می‌شود.

کارنامه خیرین در مسکن‌سازی

فرهاد خاکی پور، مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز با اشاره به ساخت بیش از ۱۴ هزار مسکن برای خانواده‌های دارای ۲ معلول گفت: از این تعداد تاکنون ۱۱ هزار و ۲۰۰ واحد به بهره‌برداری رسیده است. به گزارش مهر، خاکی پور ضمن بازدید از پروژه ساخت واحدهای مسکونی شهر شیبان در جمع خبرنگاران بیان کرد: در راستای تأمین مسکن خانواده‌های دارای دو معلول تفاهم‌نامه‌ای پنج‌جانبه توسط وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان، سازمان بهزیستی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام منعقد شده است. مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز و مدیر حساب ۱۰۰ امام خمینی (ره‌) بنیاد مسکن کشور افزود: در این راستا اقداماتی انجام شده به‌گونه‌ای که ساخت مسکن خانواده‌های دارای دو معلول در حوزه شهری و روستایی ۱۴ هزار و ۳۲۲ واحد در دستور کار قرار گرفت. وی با اشاره به اینکه از این تعداد تاکنون ۱۱ هزار و ۲۰۰ واحد به بهره‌برداری و به متقاضیان تحویل داده شده است، عنوان کرد: سایر واحدها نیز به‌شرط تأمین منابع تا پایان سال جاری تحویل داده شوند.

 

ارسال نظر