در شهر

۱۴۰۰/۰۳/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۹۴۳۲

برآورد مشارکت 50 درصدی در انتخابات شوراها

بر اساس نتایج آخرین نظرسنجی ایسپا، میزان تمایل به مشارکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا حدود ۵۰ درصد برآورد شده است. به گزارش ایسنا، مرکز افکارسنجی ایران (ایسپا) در این نظرسنجی که در ۲۳ و ۲۴ خرداد ماه انجام داد، از شهروندان پرسیده است «همانطور که می‌دانید همزمان با انتخابات ریاست‌جمهوری، انتخابات شوراهای شهر و روستا هم برگزار خواهد شد. شما برای شرکت در انتخابات شوراها چه تصمیمی گرفته‌اید؟» در پاسخ به این پرسش از مجموع ۵۰۹۴ پرسش‌شونده، ۴۳.۲ درصد گفته‌اند قطعاً در انتخابات شوراها شرکت خواهند کرد و ۶ درصد گفته‌اند به احتمال زیاد در این انتخابات شرکت خواهند کرد. ۱۱.۱ درصد هنوز هیچ تصمیمی نگرفته‌اند، ۵.۶ درصد به احتمال کم در این انتخابات شرکت می‌کنند و ۳۳.۷ درصد نیز گفته‌اند به هیچ‌وجه در انتخابات شوراها شرکت نمی‌کنند. درباره میزان تمایل به مشارکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به تفکیک محل سکونت (درصد بر حسب گزینه قطعا شرکت خواهم کرد) نیز نتایج این نظرسنجی نشان داد که تمایل به مشارکت قطعی در انتخابات شوراها در مراکز استان‌ها ۲۸.۵ درصد، در سایر شهرها ۴۷.۴ درصد و در روستاها ۶۰.۲ درصد است.  ایسپا نظرسنجی را با جامعه آماری افراد بالای ۱۸ سال کل کشور (شهر و روستا) و اندازه نمونه ۵۰۹۴ نفر از طریق مصاحبه حضوری در میادین و معابر شهرها و روستاها در تاریخ ۲۳ و ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ اجرا کرد. انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه ۲۸ خرداد همزمان با انتخابات ریاست‌جمهوری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

امکان فعالیت سالن‌های ورزشی در اماکن مسکونی

با ابلاغ سازمان ورزش شهرداری تهران، امکان فعالیت سالن‌های ورزشی در ساختمان‌های مسکونی فراهم می‌شود. دستورالعمل اجرایی مصوبه «چگونگی مشارکت شهرداری تهران در ایجاد، توسعه و ساماندهی فضاها و اماکن ورزشی شهر تهران» به مناطق ۲۲گانه ارسال شد تا امکان تامین بخشی از سرانه ورزش مورد نیاز شهروندان تهرانی در محلات پایتخت در ساختمان‌های مسکونی موجود یا جدیدالاحداث فراهم شود.  این طرح با رعایت ضوابط و مقررات شهرسازی و بدون تغییر کاربری به‌طور موقت و با اخذ عوارض متعارف کاربری‌های مسکونی، اخذ رضایت مکتوب از سایر واحدهای مسکونی ذی ربط و تعیین مسیر ورودی جداگانه در ساختمان مربوطه که تمایل به اختصاص بخشی از فضای مسکونی خود صرفا زیرزمین و همکف دارند، انجام می‌شود.  به گزارش ایلنا، این دستورالعمل با اخذ مجوز از اداره کل تربیت‌بدنی استان تهران بوده و در چارچوب دستورالعملی که بدین منظور توسط کمیته اجرایی و این مصوبه است، مناطق ۲۲گانه همکاری لازم را در خصوص اختصاص فضای ورزشی با بخش خصوصی را انجام می‌دهند.

ادامه غربالگری سلامت روان کارکنان شهرداری تهران

حمید چوبینه، مدیرعامل شرکت شهر سالم از آغاز غربالگری ۸۰۰ پرسنل شهرداری منطقه ۱۴ شهرداری تهران در راستای ادامه طرح غربالگری‌ها خبر داد. به گزارش ایلنا، چوبینه گفت: در ادامه تشکیل پرونده سلامت روان برای تمامی کارکنان شهرداری تهران، غربالگری سلامت روان ۸۰۰ پرسنل شهرداری منطقه ۱۴ شهرداری تهران از روز هفدهم خردادماه آغاز شده است. وی افزود: روزانه ۲۰ نفر از پرسنل شهرداری منطقه ۱۴ با هماهنگی معاونت منابع انسانی منطقه مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌گیرند. در حال حاضر برای ۱۰۰ نفر از پرسنل پرونده سلامت روان تشکیل گردیده است. مدیرعامل شرکت شهر سالم یادآور شد: انتظار می‌رود فاز اول طرح ظرف مدت دو ماه پایان پذیرد و فاز دوم که مربوط به تهیه پرونده سلامت روان برای حدود ۱۷۰۰ نفر از خانواده محترم پرسنل است، از نیمه دوم مردادماه آغاز گردد. بر اساس گزارش روابط عمومی شرکت شهر سالم، به گفته چوبینه، پیش‌بینی می‌شود ۳۵ درصد از پرسنل، تمایل خود را جهت دریافت خدمات مشاوره، روان‌درمانی فردی، زوج درمانی، خانواده درمانی، مشاوره کودک و مشاوره تحصیلی اعلام نمایند.

نام زنده‌یاد حمید سمندریان بر کوچه‌ای در تهران نشست

بر اساس مصوبه دی‌ ۱۳۹۹ شورای شهر تهران، کوچه‌ای در پایتخت به یاد زنده‌یاد حمید سمندریان، نویسنده، کارگردان و مدرس تئاتر نام‌گذاری شد. به گزارش ایرنا، زنده‌نام حمید سمندریان متولد ۹ اردیبهشت ماه ۱۳۱۰ در تهران و متوفی در ۲۲ تیر ماه 1391 در تهران کارگردان، مدرس و مترجم ایرانی بود. او از سرآمدان نسلی از کارگردانان نامدار نمایش ایران چون عباس جوانمرد، علی نصیریان، بهرام بیضایی، رکن‌الدین خسروی، آربی آوانسیان به‌شمار می‌رفت که تئاتر را در ایران دهه ۱۳۴۰ و ۱۳۵۰ به پایگاه جدی‌تری رساندند. سمندریان که پس از دبیرستان به اروپا سفر کرده بود، در آلمان دوره مهندسی شوفاژ سانترال را در دانشگاه صنعتی برلین گذراند؛ ولی پس از آن به کنسرواتور عالی موسیقی و هنرهای نمایشی هامبورگ رفت. برخورد با تئاتر چنان جذبش کرد که مجالی برای موسیقی نمی‌گذاشت و به همین خاطر موسیقی را کنار گذاشت. سمندریان که در آلمان به جای مهندسی تأسیسات سر از درس مکس راینهارت درآورده بود، بعدها به موسسه ادوارد مارکس پیوست تا تئاتر را جدی‌تر بیاموزد. وی طی شش سال تحت آموزش ادوارد مارکس، که یکی از استادان برجسته تئاتر بود، اصول و مبانی کارگردانی و بازیگری را آموخت. 

 

ارسال نظر