ایرانشهر

۱۴۰۰/۰۲/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۸۲۵۰

وزیر راه و شهرسازی: 

فعلا سفر نروید!

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از مردم می‌خواهیم فعلا و تا بهتر شدن وضعیت کرونا در کشور و افزایش واکسیناسیون سفر نروند، گفت: دلیل اینکه ممنوعیت‌های تردد و سفرهای بین استانی را از قبل اعلام می‌کنیم این است که می‌خواهیم زندگی مردم مختل نشود. اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس آخرین مصوبات صورت گرفته، از ساعت ۱۲ سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت تا ساعت ۱۲ شنبه ۲۵ اردیبهشت ورود و خروج بین همه ‌استان‌ها ممنوع شده است و کسی نمی‌تواند در این روزها و ساعات به سفر برود. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا پیش از اجرای هر طرح ممنوعیتی در زمینه سفرها از قبل آن را به مردم اطلاع‌رسانی می‌کنید؟ افزود: این اطلاع‌رسانی‌ها به دلیل این انجام می‌شود که زندگی مردم مختل نشود و آنها باید برنامه زندگی‌شان را بدانند اما چیزی که در زمینه شیوع ویروس کرونا کمک‌کننده است اینکه سفرهای بین استانی در چه بازه زمانی ممنوع شده است. وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: البته ممنوعیت‌های تردد در استان‌های قرمز و نارنجی همچنان برقرار بوده و این مساله تغییری در ماه‌های گذشته نکرده است اما برای ایام تعطیلات پیش رو این ممنوعیت اعلام شد تا کسی به سفر نرود. اسلامی گفت: با توجه به وضعیت شیوع ویروس کرونا از همه مردم می‌خواهیم خویشتن‌داری و صبوری بیشتری کرده و از هر گونه سفرهای غیر ضرور خودداری کنند تا واکسیناسیون هر چه سریع‌تر انجام شود و شرایط کشور از این نظر متعادل‌تر شود.

هشدار آب‌گرفتگی معابر و صاعقه در ارتفاعات

صادق ضیاییان، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اعلام کرد: تا دوشنبه ۲۰ اردیبهشت، در بسیاری از استان‌ها بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان آب موقت در مسیل‌ها، آب‌گرفتگی معابر، صاعقه و برق گرفتگی و وقوع تگرگ در مناطق مستعد پیش بینی می‌شود. ضیاییان در گفت‌وگو با فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد بارش تگرگ در روز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت در استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، برخی نقاط اصفهان، یزد، کرمان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، شمال فارس و دامنه‌های البرز در استان‌های سمنان و شرق تهران همچنین آذربایجان غربی پیش‌بینی می‌شود. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز دوشنبه۲۰ اردیبهشت با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر در سواحل خزر بارش شروع می‌شود در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در جنوب آذربایجان غربی، اردبیل، جنوب آذربایجان شرقی، زنجان، کرمانشاه، کردستان، البرز، تهران، قزوین، سمنان، اصفهان، شمال فارس، خراسان جنوبی، غرب یزد، کرمان، شمال سیستان و بلوچستان و دامنه‌های زاگرس در استان‌های همدان، مرکزی، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت خواهیم داشت. ضیاییان بیان کرد: در همه مناطقی که ذکر شد احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان آب موقت در مسیل‌ها، آب‌گرفتگی معابر، صاعقه و برق گرفتگی، وقوع تگرگ در مناطق مستعد، وزش‌باد شدید موقت و خیزش گردوخاک، شکستن درختان و آسیب به سازه‌های سست وجود دارد. وی افزود: در این راستا توصیه می‌شود خودداری از تردد و توقف در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها، امتناع از کوهنوردی و عدم چرای دام در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها به ویژه در ساعات بعدازظهر و شب، تحکیم سازه‌های موقت و سست و عدم عبور از جاده‌های آب‌گرفته در دستور کار باشد.

درخواست وزارت خارجه 

برای پرواز فوق‌العاده  به هند

محمدحسن ذیبخش، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: وزارت امور خارجه برای بازگشت دانشجویان و اتباع ایرانی در هند، درخواست برقراری یک پرواز فوق‌العاده داشته است که در این باره منتظر تایید و تعیین دستورالعمل‌ها از سوی وزارت بهداشت هستیم. ذیبخش در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به اینکه با توجه به درخواست سفیر ایران در هند مبنی بر برقراری یک پرواز فوق‌العاده برای بازگشت دانشجویان و اتباع ایرانی در هند، برنامه سازمان هواپیمایی کشوری چیست؟ اظهار داشت: در این باره وزارت امور خارجه برای برقراری پرواز فوق‌العاده به سازمان هواپیمایی کشوری درخواست داده است. وی تأکید کرد: با توجه به شیوع شدید کرونا در کشور هند و لغو همه پروازهای کشورمان به هند وپاکستان پس از این موضوع، برای برقراری این پرواز فوق‌العاده ضرورت دارد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاییدیه‌های لازم را صادر کند. سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: در این راستا وزارت بهداشت باید تاییدیه برقراری این پرواز فوق‌العاده را صادر و نوع پروتکل‌های الزامی را تعیین کنند. این پرواز فوق‌العاده پس از تایید وزارت بهداشت، برای بازگشت دانشجویان و اتباع ایرانی انجام خواهد شد. بر اساس این گزارش، از روز چهارم اردیبهشت امسال به دلیل شیوع شدید ویروس کرونا در کشور هند، پروازهای بین ایران و هندوستان و ایران و پاکستان به درخواست ستاد ملی مقابله با کرونا تعلیق شد. سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری درباره محدودیت سفرها در ایام عید سعید فطر ابلاغی از سوی وزارت کشورگفت: محدودیت سفر مشمول ناوگان حمل و نقل هوایی نمی‌شود.

 

ارسال نظر