ایرانشهر

۱۴۰۰/۰۲/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۸۲۳۵

خسروی: دولت ما را  مجبور به انجام تخلف می‌کند

مصطفی‌ قلی‌خسروی، رییس اتحادیه املاک با این ادعا که دخالت دولت در بازار مسکن مشاوران املاک را مجبور به تخلف کرد، ‌گفت: مشاوران املاک نقشی در افزایش قیمت مسکن ندارند. به گزارش تسنیم، ‌خسروی با اشاره به برخی دخالت‌های دولت دوازدهم در بازار مسکن و مشاوران املاک، اظهار کرد: متاسفانه برخی دخالت‌ها موجب شده تا مشاوران املاک مجبور به خلاف و دور زدن بخشنامه‌ها شوند و تولید فساد شود. وی با انتقاد از مداخله دولت در مسائل جزئی ادامه داد: متاسفانه در کشور دولت کارهای جزیی را انجام می‌دهد و بانک‌ها کار ساختمان‌سازی را انجام می‌دهند. وی یادآور شد: سال گذشته از ابتدای اردیبهشت ماه تا 12 اردیبهشت ماه در بازه 12 روزه تعداد کل قراردادهای تهران 11 هزار 591 مورد بوده است که از این تعداد 5 هزارو 187 مورد 

مبایعه نامه و 6 هزار و 346 مورد اجاره نامه بوده که در سامانه املاک ثبت وکد رهگیری دریافت شده است. وی ادامه داد: در بازه 12 روزه ابتدای اردیبهشت ماه امسال تعداد 15 هزار و 573 مورد قرار داد در تهران ثبت شده است که از این تعداد 14 هزار و 451 مورد آن اجاره است که بررسی این آمار نشان می‌دهد تعداد مستاجرها افزایش زیادی داشته است که بیشتر این افزایش به دلیل کاهش قدرت خرید و خانه‌دار شدن افراد است.

افزایش سقف وام نوسازی بافت‌های فرسوده

سقف تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده در کلان‌شهرها از ۵۰ میلیون تومان به ۱۲۰ میلیون تومان و در سایر شهرها از ۴۰ میلیون تومان به ۸۰ میلیون تومان افزایش یافت. به گزارش مهر، عباس شفیعی عضو هیات‌مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: هیات وزیران در جلسه مورخ 5 اردیبهشت 1400 خود بنا بر پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی (شرکت بازآفرینی شهری ایران) سقف تسهیلات یارانه‌ای (سود ۹ درصد) موضوع نوسازی بافت‌های فرسوده را در کلان‌شهرها از ۵۰۰ میلیون ریال به ۱,۲۰۰ میلیون ریال و در سایر شهرها از ۴۰۰ میلیون ریال به ۸۰۰ میلیون ریال افزایش داد. شفیعی تصریح کرد: همچنین علاوه بر این تسهیلات، از محل منابع بانک مسکن (بانک عامل) در کلان‌شهرها مبلغ ۱,۸۰۰ میلیون ریال و در سایر شهرها مبلغ ۱,۲۰۰ میلیون ریال نیز با نرخ ۱۸ درصد به متقاضیان نوسازی بافت‌های فرسوده پرداخت خواهد شد. عضو هیات‌مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران ادامه داد: همچنین به موجب این مصوبه تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه اسکان موقت موضوع نوسازی بافت‌های فرسوده نیز در کلان‌شهرها ۴۰۰ میلیون ریال و در سایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان تعیین شده است.

 

ارسال نظر