ایرانشهر

۱۳۹۹/۱۲/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۶۷۶۵

پرتقاضاترین مسیرهای ایران برای پروازهای عبوری 

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: فرودگاه‌های هاب مهم در اطراف ایران، فرودگاه‌های دبی، قطر، ترکیه و هند است، کشور جمهوری اسلامی ایران در مسیر برخی از این فرودگاه‌ها قرار دارد و جذابیت ویژه‌ای برای آنها دارد. ‌سیاوش امیرمکری در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به اینکه استفاده از آسمان ایران برای چه مسیرهای هوایی مناسب است؟ توضیح داد: همانطور که می‌دانیم عامل تعیین‌کننده در ایجاد فرودگاه‌ها، جمعیت گردشگری و تقاضا برای مسافرت هوایی است از این رو کشورهای منطقه نسبت به ایجاد فرودگاه‌های هاب اقدام کرده‌اند.  وی افزود: از این مسیرها می‌توان به موارد چندانی اشاره کرد از آن جمله، مسیر پروازهای فرودگاه‌های کشور امارات و قطر به چین، اتحادیه کشورهای مستقل مشترک المنافع مانند روسیه و همچنین امریکا، از جمله مسیرهای کوتاه اقتصادی و مناسب برای پروازهای این فرودگاه‌ها است و همواره مورد استفاده آنها قرار می‌گیرد.  امیرمکری افزود: همچنین مسیر بهینه پروازها از اروپای شمالی به سمت آسیای جنوب شرقی نیز از فراز ایران می‌گذرد که در حال حاضر باتوجه به شرایط هوانوردی دنیا مورد توجه شرکت‌های مسافربری اروپایی نیست و فقط توسط شرکت‌های هواپیمایی، نظیر«ایرایندیا» مورد استفاده قرار می‌گیرد. مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اضافه کرد: برای پروازهای اروپایی به سمت فرودگاه‌های کشور امارات، در صورت وجود مسیرهای مناسب کشور جمهوری اسلامی ایران بهترین گزینه است اما باتوجه به عدم مسیر خروجی مناسب از سمت کشور امارات به ایران مورد استقبال واقع نگردیده است. وی افزود: در مسیر برگشت مسیرهای مناسب و بهینه توسط کشور ایران تاسیس شده است و به دلیل هزینه شارژ سرویس ناوبری هوایی مورد استقبال قرار نگرفته بود که با تغییر شرایط و تعدیل مناسب نرخ‌ها، در حال حاضر مورد استقبال این پروازها قرار گرفته و استفاده می‌شود.

افزایش 20 درصدی نرخ بلیت اتوبوس‌های نوروزی 

احمدرضا عامری، مدیرعامل اتحادیه تعاونی مسافربری کشور گفت: طبق روال هر سال به دلیل وجود تردد یک سر خالی در ایام نوروز، بلیت اتوبوس برای نوروز ۱۴۰۰ هم با 20 درصد افزایش قیمت به فروش می‌رود. عامری در گفت‌وگو با فارس در تشریح آخرین وضعیت آماده‌سازی ناوگان برای سفرهای ضروری ایام نوروز اظهار کرد: در حال حاضر پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی نظیر ضد عفونی ناوگان، استفاده از ماسک و محلول‌های ضدعفونی کاملاً رعایت و تأکید می‌شود. مدیرعامل اتحادیه تعاونی مسافربری کشور ادامه داد: تردد اتوبوس‌ها با ظرفیت ۵۰ درصد به دلیل رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در حال انجام است اما برای نوروز امسال تغییری که در مورد فاصله‌گذاری ایجاد شد این است که اقوام درجه یک (نظیر یک خانواده چهار نفره) می‌توانند دو نفر در دو صندلی کنار هم بنشینند در حالی که پیش از این فقط صندلی‌های کنار پنجره فروخته می‌شد. وی افزود: البته با توجه به شیوع کرونا و وجود شهرهای قرمز، نارنجی و زرد بعید می‌دانم ناوگان اتوبوسی در ایام نوروز تقاضای زیادی داشته باشد. وی در پاسخ به اینکه آیا برای نوروز امسال قیمت بلیت نظیر سنوات قبل افزایش می‌یابد؟ گفت: به هر حال در ایام نوروز همیشه تردد یک سر خالی داریم و به همین دلیل معمولاً طبق روال سنوات قبل، برای این ایام نوروز 20 درصد افزایش قیمت بلیت اعمال می‌شود.

سامانه یکپارچه صدور پروانه ساختمانی در فاز آزمایش

رییس سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از راه‌اندازی سامانه یکپارچه صدور پروانه ساختمانی در شهرداری‌های سراسر کشور خبر داد. مهدی جمالی‌نژاد درباره مشکل صدور پروانه ساختمانی و به روز نبودن آن گفت: یکی از مشکلات ما، طولانی بودن فرآیند صدور پروانه‌های ساختمانی در شهرداری‌ها است. به دنبال آن هستیم تا راه‌حل‌هایی پیدا کنیم که تشریفات زائد صدور پروانه ساختمانی کم شود. وی گفت: اخیراً در بحث شهرهای هوشمند و الکترونیک ورود کرده‌ایم که بر این اساس، تمام فرآیندها الکترونیکی می‌شود. در ۹ کلان‌شهر، شهرداری‌ها به سمت صدور پروانه الکترونیک حرکت کرده‌اند. ما نیز در وزارت کشور ۱۸ سامانه از جمله سامانه یکپارچه صدور پروانه ساختمانی طراحی کرده‌ایم و در حال طی کردن مراحل آزمایشی آن هستیم. به گزارش مهر، جمالی‌نژاد در نمایشگاه «رویدادهای فناورانه تا ثریا» با تأکید بر اینکه باید با ابزارهای جدید، مشکلات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را حل کنیم و نگاه نوینی به استفاده از ابزارهای جدید و فناورانه داشته باشیم، گفت: در سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، این رویکرد را در ۳۷ هزار دهیاری و ۱۳۰۷ شهرداری در پیش گرفته‌ایم تا با روش حل مساله با نگاه نوآورانه، از ظرفیت علمی جوانان استفاده کنیم. معاون عمرانی وزیر کشور، یکی از مشکلات شهرداری‌ها را موضوع آتش‌نشانی دانست و گفت: کشور ما جزو کشورهای با بحران‌های متعدد است و در یک سال گذشته آتش‌سوزی‌های گسترده‌ای چه در جنگل‌ها و چه در سایر مناطق کشور داشته‌ایم که شهرداری‌ها به تنهایی قادر به حل آنها نیستند. وی به مشکل کمبود خودروهای آتش‌نشانی و نردبام‌های مخصوص آتش‌نشانی اشاره و اظهار کرد: هزینه خرید هر نردبام آتش‌نشانی ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان است درحالی که با ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان می‌توان پهپاد آتش‌نشانی تهیه کرد. رییس سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور خاطرنشان کرد: در حال تجهیز شهرداری‌ها به پهپادهای آتش‌نشانی هستیم .

 

ارسال نظر