در شهر

۱۳۹۹/۱۲/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۶۳۳۷

پیشنهاد افزایش 33 تا 45 درصدی بلیت مترو در 1400

لایحه پیشنهادی شهرداری درباره کرایه تاکسی و بلیت اتوبوس و مترو به شورای شهر تهران ارسال شد و به زودی نرخ کرایه حمل و نقل عمومی سال 1400 تصویب می‌شود. به گزارش فارس، لایحه پیشنهادی شهرداری درباره کرایه تاکسی و بلیت اتوبوس و مترو به شورای شهر تهران روز یکشنبه به شورای شهر ارسال شد. قرار است کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر این لایحه را بررسی و پیشنهاد و بررسی بیشتر هم در صحن شورا انجام گیرد. براساس پیشنهاد شهرداری، نرخ بلیت تک‌سفره مترو داخل شهری 2000 تومان، تک سفره حومه 2500 تومان، تک سفره هشتگرد 6000 تومان و تک سفره فرودگاه امام خمینی 10 هزار تومان است.

 نرخ پیشنهادی شهرداری برای قیمت بلیت تک سفره در سال گذشته افزایش 33 درصدی و تک سفره حومه نیز تا 45 درصد افزایش دارد. اعضای شورای شهر این موضوع را به زودی بررسی و اجرای مصوبه از سال 1400 اجرایی خواهد شد.

شرط واگذاری 2 ورزشگاه  به سرخابی‌های پایتخت

مشاور شهردار تهران در توییت خود از آمادگی شهرداری برای واگذاری دو ورزشگاه به تیم‌های استقلال و پرسپولیس همزمان با انجام تعهدات وزارت ورزش‌وجوانان درخصوص واگذاری زمین‌های ضروری برای توسعه مترو و حمل و نقل عمومی خبر داد. به گزارش ایلنا، غلامحسین محمدی، مشاور شهردار تهران در صفحه توییتر خود نوشت: هواداران عزیز و محترم باشگاه‌های محبوب پرسپولیس و استقلال؛ پیرو توافقی که در مورد انتقال اسناد مالکیت دو ورزشگاه کمپ مرحوم حجازی و شهید کاظمی به نام باشگاه‌های پرطرفدار پایتخت انجام شده است شهرداری تهران با جدیت در حال پیگیری موضوع است. او ادامه داد: شهرداری آمادگی دارد همزمان با انجام تعهدات وزارت ورزش‌وجوانان (واگذاری زمینهای ضروری برای توسعه مترو و حمل و نقل عمومی) در خصوص واگذاری ورزشگاه‌ها اقدام نماید.  محمدی نوشت: امیدواریم با همراهی و همکاری بیشتر طرفین، این اقدام حمایتی از ورزش کشور که با وجود ارزشمندی بسیار بالای ورزشگاه‌ها نسبت به املاک در لیست واگذاری، برای توسعه ورزش و نشاط شهروندان و کمک عملی به دو باشگاه محبوب پرسپولیس و استقلال است به سرعت عملیاتی شود.

زنگ خطر شیوع شدید کرونا در مترو 

افزایش ۱۰ درصدی مسافران متروی تهران، انجام سفرهای غیرضروری شهروندان در روزهای پایانی سال و تداوم بی‌مهری دولت به حوزه حمل و نقل عمومی باز هم زنگ خطر شیوع شدید کرونا در مترو را به صدا درآورده است. به گزارش تسنیم؛ شیوع ویروس کرونا به یک سالگی رسید؛ یک سال است که اکثر قریب به اتفاق مردم روزهای خود را با کابوس ابتلا به این ویروس می‌گذرانند و بسیاری در تلاش هستند تا همه تدابیر لازم برای پیشگیری از ابتلا به آن را مو به مو اجرا کنند. با این حال کرونا همچنان می‌تازد، مبتلا می‌کند و عده‌ای را به کام مرگ می‌کشاند اما علی‌رغم تلاش بسیاری از افراد، گریز از کرونا در برخی موارد سخت و گاهی غیرممکن است؛ به نظر می‌رسد یکی از این موارد مترو و اتوبوس‌های شهر تهران است! از ابتدای شیوع کرونا اگرچه تعداد مسافران مترو از حدود 2 میلیون نفر به کمتر از یک میلیون رسید اما باز هم در ساعات پیک ازدحام جمعیتی در ایستگاه‌های تقاطعی و قطارها ایجاد می‌شود که جولان کرونا در این وضعیت اصلا دور ذهن و بعید نیست. بسیاری از مسوولان مربوطه علت این وضعیت را کافی نبودن امکانات حمل و نقل عمومی یعنی قطار و اتوبوس می‌دادند و زمانی که این مشکل با دقت نظر بیشتری بررسی می‌شود پای دولت به میان می‌آید زیرا گران شدن هزینه‌ها و فرصت‌سوزی مدیریت شهری در سال‌های اخیر از یک سو و بی‌توجهی سالیان سال دولت به این حوزه موجب شده تا با انباشت بدهی دولت و کمبود ناوگان مواجه باشیم. این وضعیت در حالی است که در روزهای پایانی سال و با وجود هشدارها درباره احتمال موج جدید شیوع کرونا، تعداد مسافران متروی تهران رو به افزایش است. فرنوش نوبخت؛ مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در این باره اظهار کرد: نیمه دوم بهمن ماه سال جاری نسبت به نیمه اول بهمن ماه 10 درصد به آمار مسافران مترو افزوده شد و بر اساس آخرین آمار به روزانه یک میلیون و 100 هزار نفر رسیده‌ایم! وی ادامه داد: در حال حاضر قادر نیستیم ظرفیت قطارهای مترو را افزایش دهیم اما با توجه به اینکه به روزهای پایانی سال نزدیک می‌‌شویم، 

پیش ‌بینی می‌کنیم که این آمار باز هم با افزایش همراه باشد بنابراین از شهروندان می‌خواهیم در هنگام استفاده ازمترو، مدیریت زمان سفر را جدی بگیرند. اگرچه مدیریت سفر از سوی شهروندان بسیار حائز اهمیت است و شهروندان باید از انجام سفرهای غیرضروری پرهیز کنند اما باید به خاطر داشت که توجه ویژه دولت به این حوزه و کمک به شهرداری در تأمین هزینه‌های توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی بیش از این اهمیت دارد. هیچ‌کس نافی مشکلات اقتصادی موجود در کشور نیست و اگرچه بخشی از این مشکلات به دلیل ناکارآمدی دولت است اما با پرداخت بخشی از بدهیهای خود، کمکهای غیرنقدی و تسهیل‌گری می‌تواند اوضاع بهتری برای شهروندان رقم بزند.

 

ارسال نظر