در شهر

۱۳۹۹/۱۱/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۶۱۸۰

پیش بینی کیفیت هوای تهران دقیق‌تر می‌شود

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: در سال 1400 بررسی و پیش بینی کیفیت هوای تهران دقیق‌تر خواهد شد. حسین شهیدزاده، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در گفت‌وگو با فارس، درباره بررسی کیفیت هوای تهران اظهارداشت: شهرداری تهران چندین سال است که به مبحث پیش‌بینی کیفیت هوای تهران ورود یافته و این اقدامات شبانه روزی از طریق سایت شرکت کنترل کیفیت هوا قابل مشاهده است. وی با اشاره به اینکه پیش بینی‌ها بر اساس مدل‌های ریاضی حاصل می‌شود، گفت: نمی‌توانیم 100 درصد ادعا کنیم که آمار پیش بینی شده صحیح است.  مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ادامه داد: سامانه یادگیرنده است و سال به سال وضعیت پیش بینی کیفیت هوای تهران بهتر می‌شود لذا در سال 1400 قطعا بررسی کیفیت هوای تهران دقیق‌تر خواهد شد.  شهیدزاده با بیان اینکه ما هواشناس نیستیم، خاطرنشان کرد: با این وجود شبانه روزی علاوه بر بررسی وضعیت هوای تهران به لحاظ آلاینده‌ها، وضعیت هوا را هم اعلام می‌کنیم.

دستفروشان دارای صنف می‌شوند

زهرا نژاد بهرام، عضو هیأت رییسه شورای شهر تهران با اشاره به ارسال نامه‌ای برای حمایت از دستفروشان به حناچی گفت: ایجاد مکان‌های محله‌ای و تشکیل صنف دستفروشان جهت حمایت از این قشر لازم است و در دستور کار قرار خواهدگرفت. نژاد بهرام در گفت‌وگو با فارس، درباره برنامه مدیریت شهری برای ساماندهی و حمایت از دستفروشان با توجه به نزدیک شدن به ماه پایانی سال اظهار داشت: ‌اخیراً نامه‌ای برای پیروز حناچی شهردار تهران نوشته‌ام و در این نامه دو درخواست مهم درنظر گرفته شده است. وی افزود: درخواست اول این بوده که همه محلات در پایتخت یک مکان برای فعالیت دستفروشان داشته باشند تا این افراد بتوانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط اقتصادی فعالیت کنند.  نژادبهرام ادامه داد: همچنین از پیروز حناچی درخواست کرده‌ام که پیشنهاد ایجاد صنف دستفروشان را در پایتخت داشته باشند و به نظرم این قضیه با همکاری اتاق اصناف و شرکت ساماندهی مشاغل در شهرداری تهران امکان‌پذیر است. عضو هیأت رییسه شورای شهر تهران افزود: به نظرم حناچی به زودی اقداماتی جهت حمایت از دستفروشان و ساماندهی آنها انجام خواهد داد. وی با تأکید بر اینکه منطقی نیست که در شرایط اقتصادی کنونی بر فعالیت دستفروشان سخت بگیریم، گفت: فعالیت این افراد باید به صورتی باشد که حقوق مردم، اصناف و دستفروشان رعایت شود.

رفع تصرف ۵۰۰۰  مترمربع  از اراضی ملی دماوند

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند از رفع تصرف ۵۰۰۰ مترمربع از اراضی ملی این شهرستان واقع در پلاک‌های کاجان و تمیسیان خبرداد. به گزارش ایسنا جمشید جویباری افزود: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان دماوند حین گشت زنی و رصد و پایش عرصه‌های ملی متوجه شدند افرادی سودجو به قصد تصرف و سوءاستفاده از اراضی ملی اقدام به کاشت نهال‌های چندساله کرده‌اند که بلافاصله عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی وارد عمل شدند و اقدامات قانونی برای رفع تصرفات را انجام دادند. وی اضافه کرد: در همین ارتباط پرونده‌های تخلف برای متعرضان به عرصه‌های ملی تشکیل شده است و متخلفان تحت پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند. رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند در ادامه گفت: عرصه‌های منابع طبیعی جزو ثروت‌های بین نسلی و متعلق به نسل حاضر و آیندگان است که در این خصوص حفاظت و مراقبت از این منابع ارزشمند وظیفه‌ای همگانی تلقی می‌شود. جویباری تأکید کرد: حفاظت از عرصه‌های ملی از وظایف اصلی و اولویت‌دار مجموعه منابع طبیعی محسوب می‌شود و در این ارتباط بدون هیچ اغماضی با متخلفان و سودجویان به انفال برخورد قانونی صورت می‌گیرد. وی از عموم مردم درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی، مراتب را فوراً از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ و سامانه ۱۳۹ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

احتمال وقوع خشکسالی  در تابستان 1400

سید آرش حسینی میلانی، رییس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران از احتمال وقوع شرایط کم‌آبی در تابستان آینده و همچنین ریسک بارش‌های سنگین در پایان سال ابراز نگرانی کرد و از مجموعه آب و فاضلاب و خدمات شهری خواست که در قالب کارگروه مشترک مدیریت بحران، برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم را در اسفند ماه انجام دهند. به گزارش ایلنا، حسینی میلانی دیروز در جلسه هماهنگی شهرداری تهران با شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: با تصویب شورای شهر و همکاری شهرداری، شرکت آب و فاضلاب احداث ۲۷ مخزن اضطراری را امسال در دستورکار دارد البته اجرای این مخازن اضطراری با توجه به هدف‌گذاری انجام شده باید شتاب بیشتری به خود می‌گرفت. بر اساس گزارش شرکت آب و فاضلاب، مشکلات بیرونی به ویژه تامین ورق و مواد اولیه نقش اصلی را در این باره ایفا می‌کنند.  وی ادامه داد: مدیریت شهری به تعهدات خود در این موضوع عمل کرده و کمک‌های خود را انجام داده است. منابع مالی مصوب شورا نیز در اختیار شرکت آب و فاضلاب استان تهران بوده است. با این حال، امیدواریم در سال آینده در این موضوع تسریع صورت بگیرد. 

 

ارسال نظر