در شهر

۱۳۹۹/۱۰/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۵۰۶۰

تکذیب مقبره ٥ میلیارد تومانی در بهشت‌زهرا(س)

روابط عمومی سازمان بهشت‌زهرا(س) با تکذیب خبر وجود قبر ٤٠٠ میلیون تومانی و مقبره ٥ میلیارد تومانی در بهشت‌زهرا(س)، این موضوع را دروغی طنز آمیز خواند. به گزارش مهر، در پی انتشار اخباری مبنی بر وجود قبر ۴۰۰ میلیونی و مقبره‌های خصوصی به رقم ۵ میلیارد تومان در بهشت‌زهرای تهران، روابط عمومی این سازمان این موضوع را تکذیب کرد. بر این اساس سازمان بهشت‌زهرا(س) اعلام کرده است: «بخش‌های مربوط به بهشت‌زهرا(س) در این اخبار منتشر شده از پایه بی‌اساس بوده و تکذیب می‌شود و بارها این موضوع از طریق رسانه‌های جمعی توسط سازمان بهشت‌زهرا(س) اطلاع‌رسانی شده و نمایندگان افکار عمومی و خبرنگاران با مراجعه حضوری این موضوع را راستی‌آزمایی کرده‌اند. به علاوه تصویب لایحه قیمت‌گذاری قبور یکی از اقدامات مهم و شایسته و قابل توجه شورای اسلامی شهر تهران در سال‌های اخیر بوده که به صورت شفاف قیمت قبور و خدمات بهشت‌زهرا(س) به تصویب شورای اسلامی شهر تهران رسیده است و بر اساس تعرفه‌های مصوب شورای اسلامی شهر تهران که بیشترین آن بیست میلیون تومان و کمترین آن رایگان است دریافت می‌شود. بنابر اعلام سازمان بهشت‌زهرا(س)، این در حالی است که واگذاری یک طبقه قبر رایگان به شهروندان در صورت درخواست همچنان در دستور کار سازمان بهشت‌زهرا(س) قرار دارد و این سازمان بطور متوسط در سال ١٥ هزار قبر رایگان برای دفن متوفیات به شهروندان تهرانی اختصاص می‌دهد. هزینه‌های خدمات در بهشت‌زهرا(س) نیز تابع همین ضوابط و قوانین مصوب شورای اسلامی شهر تهران است. سازمان بهشت‌زهرا(س) برای چندمین بار با تاکید بر کذب بودن اینگونه اخبار و گزارش‌ها که با هدف جلب مخاطب و بالا رفتن بازدید سایت‌ها تنظیم و منتشر می‌شود، به شهروندان گرامی و مردم آگاه و فهیم تهران یادآوری می‌نماید که به هیچ عنوان به این‌گونه اخبار و گزارش‌ها توجه نکرده و مراقب سودجویی و کلاهبرداری برخی افراد بوده و در خصوص قیمت قبور فقط مرجع رسمی سازمان بهشت‌زهرا(س) است. بنابر اعلام سازمان بهشت‌زهرا(س)، در حال حاضر این سازمان ۱۱ ماه است که در بحران بی‌سابقه در خط اول مبارزه با کرونا است و در یکی از سخت‌ترین شرایط کاری پرسنل بهشت‌زهرا(س) در خط مقدم خدمات رسانی به شهروندان با این ویروس مبارزه می‌کنند و تاکنون سعی نموده است نهایت تکریم و تعظیم خانواده‌های داغدار را با همه توان در یک شرایط سخت در دستور کار خود قرار دهد. سازمان بهشت‌زهرا(س) ضمن تکذیب مجدد، حق رسیدگی و شکایت از اولین منتشر‌کننده این خبر کذب که مسبوق به سابقه بوده و با هدف جلب مخاطب و بالا رفتن بازدید سایت منتشر شده است، را در مراجع قضایی برای خود محفوظ می‌داند.»

مذاکره با بنیاد مستضعفان برای یک باغ

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران از مذاکره جهت مشخص شدن وضعیت باغ مجاور آسایشگاه نیایش خبر داد و گفت: نامه‌نگاری‌ها با بنیاد مستضعفان جهت واگذاری این باغ به جانبازان بی‌نتیجه مانده است. زهرا نژادبهرام عضو هیات رییسه شورای شهر تهران در گفت‌وگو با فارس، درباره درخواست شورای شهر از بنیاد مستضعفان جهت واگذاری باغی در کنار آسایشگاه روانپزشکی نیایش برای جانبازان اظهار داشت: طی دو سال گذشته بارها از بنیاد مستضعفان درخواست داشته‌ایم که تکلیف این باغ را مشخص کند و این باغ در اختیار بیماران اعصاب و روان قرار گیرد ولی تاکنون این موضوع با وجود چندین بار نامه‌نگاری محقق نشده است.  وی گفت: ‌اخیراً طی ملاقاتی که با نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید داشتم دوباره این موضوع مطرح شد و امیدواریم سرانجام این باغ مشخص و در اختیار جانبازان قرار خواهد گرفت. عضو هیات رییسه شورای شهر تهران همچنین درباره جابه‌جایی دستفروشان پاساژ پروانه گفت: بعد از یک سال بر اساس هماهنگی‌های بین شهرداری منطقه 12، شرکت ساماندهی مشاغل و مدیریت اراضی عباس‌آباد دستفروشان پاساژ پروانه از این به بعد در اراضی عباس‌آباد طی جمعه‌ها محصولات خود را ارایه می‌کنند و امیدواریم این موضوع نتایج بسیار موثری را برای حمایت از دستفروشان به همراه داشته باشد.

انتشار معاملات ملکی شهرداری تهران در سامانه شفافیت

عضو شورای شهر تهران از انتشار اطلاعات معاملات ملکی شهرداری در وب‌سایت شفاف خبر داد. به گزارش مهر، بهاره آروین در صفحه توئیتر خود نوشت: اطلاعات قراردادهای ملکی شهرداری تهران روی وب سایت شفاف منتشر شد؛ اولین گام شفافیت‌بخش در حوزه املاک شهرداری تهران که مقاوم‌ترین حوزه نسبت به شفافیت محسوب می‌شود.این قراردادها از سال ۹۸ و در دو بخش هزینه‌ای و درآمدی انتشار یافته‌اند.با اتصال سامانه‌های ثبت عملکرد مالی، حالا ثبت هرگونه درآمد و هزینه در ردیف‌های بودجه‌ای مرتبط با معاملات ملکی، مشروط به ثبت اطلاعات قرارداد و ملک در سامانه‌های معاملات و املاک است. بنابراین، از این پس اطلاعات قراردادهای جدید، برخط و بدون دستکاری به وب سایت شفاف منتقل می‌شود.اطلاعات منتشرشده شامل مواردی چون محدوده ملک، نحوه انعقاد و نوع قرارداد و مبلغ آن است؛ با وجود تلاش‌ها هنوز موفق به انتشار جزییات مساحت و نوع ملک و اطلاعات مربوط به نحوه قیمت‌گذاری و مستندات ارزیابی نشده‌ایم اما انتشار کامل این اطلاعات را تا پایان دوره با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

 

ارسال نظر