ایرانشهر

۱۳۹۹/۰۹/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۳۹۵۵

دلیل لغو پرواز تهران- مادرید 

با اعلام شرکت خدمات‌دهنده در فرودگاه مادرید مبنی بر عدم ارایه خدمات هندلینگ به پرواز هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، پرواز دیروز تهران-مادرید لغو شد.

 به گزارش فارس، پرواز شماره ۷۳۱ از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد مادرید که براساس برنامه در ساعت ۹ و ۵ دقیقه روز 19 آذر ماه سال جاری باید انجام می‌شد، با اعلام شرکت خدمات‌دهنده در فرودگاه مادرید، مبنی بر عدم ارایه خدمات هندلینگ به پرواز هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران لغو شد.

شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ضمن عرض پوزش از مسافران پیگیر رفع این مشکل خواهد بود.

سرمای زیر صفر درجه در 18 استان

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: تا اواسط هفته آینده در اغلب مناطق کشور هوای سرد ماندگار است و به دلیل سکون نسبی هوا غلظت آلاینده‌های جوی در کلان‌شهرها و شهرهای صنعتی به ویژه تهران، اراک و اصفهان به تدریج افزایش می‌یابد.

صادق ضیاییان در گفت‌وگو با فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: تا اواسط هفته آینده در اغلب مناطق کشور هوای سرد ماندگار است و با توجه به ماندگاری، پایداری و سکون نسبی هوا انتظار داریم غلظت آلاینده‌های جوی در کلان‌شهرها و شهرهای صنعتی به ویژه تهران، اراک و اصفهان به تدریج افزایش یابد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: از ۲۰ آذر تا دوشنبه هفته آینده در شمال شرق کشور کاهش محسوس دما خواهیم داشت.

ضیاییان اظهار کرد: روز پنجشنبه ۲۰ آذر بارش باران و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف در استان‌های گیلان مازندران و گلستان ادامه دارد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز پنجشنبه در خراسان شمالی، برخی از مناطق اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و سمنان بارش برف خواهیم داشت و در جنوب یزد و برخی مناطق کرمان بارش باران و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود. وی ادامه داد: روزهای جمعه و شنبه پیش رو در برخی نقاط از نقاط نوار شمالی کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و روز یکشنبه در اغلب نقاط کشور آسمان صاف و آرام خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: در دو روز پنجشنبه و جمعه خلیج فارس و دریای خزر مواج است. وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت بیان کرد: آسمان تهران روز پنجشنبه نیمه‌ابری گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما در تهران ۹ و ۱ درجه خواهد بود.

ضیاییان گفت: روز پنجشنبه بندرعباس با بیشینه دمای ۲۷ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و اردبیل با کمینه دمای ۶ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود و در ۱۸ استان کمینه دما و زیر صفر درجه خواهد بود.

تکذیب  صدور  مجوز  ایرتاکسی  در فرودگاه  امام(ره) 

سازمان هواپیمایی کشوری در پی انتشار خبری مبنی بر آغاز فعالیت ایرتاکسی در فرودگاه امام (ره) اعلام کرد: این سازمان تنها مرجع صدور مجوز فعالیت‌های هوانوردی از جمله تاکسی هوایی است.

به گزارش ایلنا، سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: به دنبال مطالب مطرح شده در رسانه‌ها در خصوص مجوزهای فعالیت ایرتاکسی به اطلاع می‌رساند سازمان هواپیمایی کشوری تاکنون برای هیچ شرکتی، پروانه بهره‌برداری ارایه خدمات تاکسی هوایی به شکل اخص صادر ننموده و مطالب مطرح شده در رسانه‌ها اشاره به فعالیت متعارف شرکت‌های هواپیمایی موجود دارد.

گفتنی است تاکسی هوایی یک مدل کسب و کار و بازرگانی هوانوردی است که شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند با این الگو و در قالب فرآیندهای پیش بینی شده ذیل قانون هواپیمایی کشوری و دستورالعمل‌های تخصصی مربوطه، به جابه‌جایی مسافر و بار بپردازند. مدل بازرگانی شرکت‌های هوایی به دو دسته برنامه‌ریزی شده و غیربرنامه‌ای تقسیم می‌شود. در مدل غیر برنامه‌ای، الگوی چارتری و الگوی سفر بر مبنای تقاضای مسافر وجود دارد که فعالیت ایر تاکسی در این حوزه، یعنی مدل غیربرنامه‌ای، مبتنی بر تقاضا است.

از همین رو، شرکت‌های هواپیمایی دارای مجوز از سازمان در صورت داشتن مشتری و ناوگان متناسب با الگوی فعالیت ایرتاکسی (ناوگان با زیر ۱۹ صندلی) می‌توانند به شیوه غیربرنامه‌ای مبتنی بر تقاضا نیز به ارایه این خدمات بپردازند. همچنین سازمان هواپیمایی کشوری به جهت تسهیل در راه‌اندازی و بهره‌برداری از هواپیماهای زیر ۱۹ نفر برای بخش خصوصی، اقدام به تشکیل کمیته هوانوردی عمومی نموده و با برگزاری جلسات مدون در حال تهیه شیوه نامه‌ها و زیرساخت‌های توسعه هوانوردی عمومی است. لیکن تاکنون تغییری در قوانین موضوعه قبل صورت نپذیرفته است و صرفاً در دست تحقیق است.

لازم به ذکر است سازمان هواپیمایی کشوری آماده است تا در صورت دریافت تقاضا از سمت سرمایه‌گذاران و فعالان این حوزه نسبت به بررسی شرایط و صدور مجوزهای مربوطه اقدام نماید.

گفتنی است دو روز قبل معاون اقتصادی فرودگاه امام خمینی (ره) از راه‌اندازی سیستم ایر تاکسی در این فرودگاه از سوی یکی از شرکت‌های هواپیمایی داخلی و با استفاده از ۲ فروند امبرائر ۵۰ نفره خبر داده بود.

 

ارسال نظر