در شهر

۱۳۹۹/۰۸/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۲۳۵۱

آلودگی مجدد هوا در تهران و کرج از فردا

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه روزسه‌شنبه ششم آبان تا پنجشنبه هشتم آبان، ۵ تا ۸ درجه کاهش دما در شمال شرق کشور خواهیم داشت، گفت: تا چهارشنبه ۴ تا ۶ درجه کاهش دما در سواحل خزر داریم. صادق ضیاییان در گفت‌وگو با فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: تا پنجشنبه هشتم آبان در اغلب مناطق کشور جوی پایدار حاکم است. از سه‌شنبه ششم آبان تا پنجشنبه با توجه به افزایش شرایط پایداری و سکون نسبی امکان کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت به ویژه تهران و کرج وجود دارد. مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه پیش‌رو در سواحل مرکزی و غربی خزر بارش پراکنده خواهیم داشت و این شرایط روز چهارشنبه هفتم آبان در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان و همچنین ارتفاعات البرز مرکزی حاکم خواهد بود. او گفت: از بعد از ظهر چهارشنبه و روز پنجشنبه در خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، شرق کرمان و شمال و شرق هرمزگان وزش باد شدید با گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

خطرناک‌ترین گود تهران در منطقه 6

رییس کمیته عمران شورای شهر تهران در مور آخرین وضعیت گودهای پایتخت توضیحاتی را ارایه کرد. افشین حبیب‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد وضعیت گودهای پایتخت با بیان اینکه تهران شهر گودها است، گفت: تاکنون معاونت شهرسازی شهرداری تهران ۴۸۵ گود با خطر خیلی بالا، بالا و متوسط در سطح شهر را شناسایی کرده که در این میان ۲۷۵ گود پرخطر در تهران شناسایی شده است. وی با بیان اینکه ۲۰ درصد گودهای پایتخت درجه خطرپذیری بسیار بالا دارند، افزود: بررسی‌ها نشان داده است که منطقه ۲۲ و یک، دارای بیشترین تعداد گود پرخطر در تهران هستند به گونه‌ای که صرفا در منطقه یک، ۳۱ گود پرخطر وجود دارد که ۱۱ گود آن به حال خود رها شده وتنها ۲۰ گود فعالیت ساختمانی دارند. رییس کمیته عمران شورای شهر افزود: بررسی‌ها در منطقه یک نشان داد که همچنین ۴۶ گود نیز دارای خطرپذیری نسبی متوسط هستند که از میان آنها نیز ۲۰ گود رها شده و تنها ۲۶ گود فعال هستند که در مجموع می‌توان گفت که ۱۰ هزار مترمربع مساحت گودهای بسیار خطرناک منطقه یک است. حبیب‌زاده با تاکید بر اینکه یکی از خطرناک‌ترین گودها در منطقه ۶ قرار دارد که متعلق به یکی از بانک‌ها است و شش سال است به حال خود رها شده ادامه داد: البته شهرداری تهران برای حل مشکل گودهای موجود و جلوگیری از ایجاد گودهای جدید لایحه‌ای را تنظیم کرده که امیدواریم با بررسی راهکارهای این برنامه، گودهای فعلی رها شده تعیین تکلیف شوند و از ایجاد گودهای جدید که احتمال رها شدگی آنها به دلایل مختلف وجود دارد، جلوگیری شود.

میرسلیم: مشکلات تهران در سطح ملی پیگیری و رفع شود

سید مصطفی میرسلیم، نماینده مردم تهران در مجلس گفت: پایتخت درگیر معضلات متعددی است که از گذشته به ارث رسیده که باید بسیاری از مشکلات تهران در سطح ملی پیگیری و رفع شود. میرسلیم در گفت‌وگو با ایرنا، تمرکز بیش از ۵۰ درصد گردش مالی کشور در تهران، افزایش جمعیت بدون رعایت معیارهای آمایشی و گسترش بی‌رویه ساخت و سازها بدون توجه به طرح جامع و طرح تفصیلی و ضوابط مصوب شورای عالی معماری و شهرسازی برای پهنه‌ها و زیر پهنه‌های مختلف را از مشکلات تهران برشمرد. وی افزود: آلودگی هوا به ویژه ناشی از شیوه اتخاذ شده برای ترابری و استفاده نامناسب از وسائل شخصی به جای توسعه و استفاده از حمل و نقل عمومی به خصوص راه آهن (مترو) سبب بروز معضلات زیست محیطی کنونی در تهران شده است. وی تخریب کوهپایه و بلندمرتبه‌سازی در کوهپایه به جای ساماندهی آن به عنوان یکی از ظرفیت‌های تنفسی شهر، اداره ناپایدار امور شهر به دلیل ادامه وابستگی به درآمد حاصل از فروش تراکم و فروش تخلف، امنیت شکننده شهر به ویژه در حواشی تهران بر اثر افزایش جرایم، نابسامانی فرهنگی و اجتماعی بر اثر گسترش طلاق و فحشا و اعتیاد را از دیگر مسائل تهران عنوان کرد.

 

ارسال نظر