در شهر

۱۳۹۹/۰۵/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۹۷۶۱

طرح ترافیک پایتخت هفته آینده هم اجرا نمی‌شود

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از لغو طرح ترافیک تهران در هفته آینده - ۱۸ تا ۲۳ مرداد - بر اساس تصمیم اتخاذ شده در کمیته امنیتی اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا خبر داد. به گزارش ایرنا، سید مناف هاشمی در حاشیه جلسه کمیته امنیتی اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا افزود: لغو طرح تاثیری در کاهش چشمگیر تعداد مسافران مترو و اتوبوس نداشته است اما به دلیل قرمز بودن تهران و شرایط روانی موضوع مقرر شد که هفته آینده نیز طرح ترافیک تهران اجرا نشود.  به گفته معاون شهردار تهرانف طبق مطالعات کارشناسی، لغو طرح ترافیک فقط سه تا چهار درصد به کاهش شیوع بیماری کرونا کمک کرده است اما مدیریت شهری برای لغو طرح ترافیک همکاری‌های لازم را با ستاد ملی مبارزه با کرونا خواهد کرد. بر اساس این گزارش، نهم مرداد امسال ستاد استانی مقابله با کرونا تعلیق یک هفته‌ای طرح ترافیک تهران را تصویب و ابلاغ کرد و اکنون این طرح برای هفته دوم به حالت تعلیق در می‌آید. به‌طور معمول ۲ طرح «ترافیک» و «کنترل آلودگی هوا» یعنی زوج و فرد سابق و حلقه دوم طرح ترافیک در محدوده مرکزی شهر تهران اجرا می‌شد و شرط ورود به این محدوده‌ها و جلوگیری از جریمه مالکان خودروها، ثبت‌نام مالک و مشخصات خودرو در سامانه «تهران من» و شارژ حساب شهروندی بود. پس از شیوع کرونا و اجرا نشدن موقتی طرح ترافیک، بنابر تصمیم شورای ترافیک تهران ساعت اجرای این طرح‌ها کاهش یافته بود و از ساعت 30: 8 تا ۱۶ اجرا می‌شد.

وعده کاهش فرآیند صدور پروانه ساختمان در تهران 

عبدالرضا گلپایگانی، معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران گفت: تلاش می‌کنیم تا شهریور امسال فرآیند صدور پروانه شهرسازی را به ۱۵ روز و پروانه ساخت را به یک ماه برسانیم. گلپایگانی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: با تدابیر اتخاذ شده متوسط زمان صدور پروانه ساختمانی در پایتخت طی سال ۱۳۹۸ به حدود پنج ماه کاهش یافت و برای کاهش این زمان باز هم تلاش می‌شود. وی توضیح داد: از سال گذشته تلاش کردیم که با ایجاد تغییرهایی، روند صدور پروانه شهرسازی را تسهیل کنیم و در این راستا شرط ارایه نقشه یک معماری را در این مرحله برداشتیم و اعلام کردیم که ارایه جدول سطح و سطوح کفایت می‌کند که این موضوع باعث کاهش زمان صدور پروانه شهرسازی شد. به گفته معاون شهردار تهران همچنین تسهیلاتی برای مالکان در نظر گرفته شده است تا همزمان با فرآیند صدور پروانه ساخت، مالک بتواند نسبت به گرفتن پروانه تخریب با معرفی مهندس ناظر، اقدام و عملیات تخریب را آغاز کند. وی تاکید کرد: این تسهیلات نیز به کاهش این فرآیند کمک کرد زیرا بسیاری از پرونده‌های شهرسازی، تخریب و نوسازی است و از سوی دیگر هم سقف زمانی ویژه‌ای برای نوسازی گذاشتیم. گلپایگانی یادآور شد: تلاش می‌کنیم تا شهریور امسال صدور پروانه شهرسازی تا ۱۵ روز و پروانه ساخت را تا یک ماه برسانیم. مراحل صدور پروانه ساختمان در مناطق ۲۲‌گانه شهرداری تهران با تحویل دادن مدارک به دفاتر خدمات الکترونیک شهر آغاز می‌شود.

احتمال تعطیلی پاساژهای پرتردد پایتخت

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ گفت: دو پاساژ علاءالدین و ارگ بر اساس مشاهدات و بررسی‌های صورت گرفته پروتکل‌های بهداشتی را به درستی رعایت نکرده‌اند که تذکرات لازم به روسای اتحادیه مربوطه ابلاغ شده است. به گزارش فارس، سرهنگ نادر مرادی با اشاره به احتمال تعطیلی پاساژهای پرتردد در تهران، گفت: با توجه به شیوع موج دوم ویروس کرونا و تعطیلی مجدد برخی از صنوف در دو هفته اخیر، متأسفانه در برخی از اماکن مانند پاساژها، پروتکل‌های بهداشتی به صورت کامل و جامع رعایت نمی‌شود که این امر موجب افزایش نگرانی مردم شده است. وی تصریح کرد: پاساژ «علاالدین» و پاساژ «ارگ» که از اماکن صنفی پرتردد هستند بر اساس مشاهدات و بررسی‌های صورت گرفته پروتکل‌های بهداشتی را به درستی رعایت نکرده که این امر احتمال افزایش شیوع این بیماری را در مردم افزایش می‌دهد. وی با بیان اینکه تذکرات لازم در جلسه با روسای اتحادیه به آنها ابلاغ شده است، تصریح کرد: مسوولان این پاساژها و سایر پاساژها دقت کنند اگر اصول بهداشتی از قبیل پاکسازی محیط، رعایت فاصله فیزیکی و ماسک زدن رعایت نشود احتمال تعطیلی آنها برابر دستور ستاد ملی مقابله با کرونا وجود دارد. وی بیان کرد: شهروندان عزیز باید درباره این موضوع آگاهی لازم را داشته و با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی از شیوع گسترده‌تر این بیماری جلوگیری و سلامتی خود و جامعه پیرامون خود را حفظ کنند.

رکورد روزهای ناسالم هوا در تهران شکسته شد

ثبت سی‌امین روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس کارنامه آلودگی هوای پایتخت را در نیمه نخست سال نسبت به سال‌های گذشته ضعیف‌تر کرد  و  رکورد جدیدی در آلودگی هوای تهران برجای گذاشت. به گزارش مهر، کیفیت هوای تهران از ابتدای سال تاکنون ۱۵ روز پاک، ۹۲ روز سالم، سی روز ناسالم برای گروه‌های حساس و دو روز ناسالم برای همه گروه‌های جامعه بوده است. این در حالی است که سال گذشته در این مدت تعداد روزهای ناسالم هوا برای گروه‌های حساس ۲۳ روز بوده است  و تعداد روزهای ناسالم برای همه گروه‌ها هم یک روز کمتر بوده است.

 

ارسال نظر