ایرانشهر

۱۳۹۹/۰۳/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۷۸۹۶

عمدی بودن 4  آتش‌سوزی‌  در بوستان‌های تهران

حمیدرضا گودرزی، معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران از برخورد شدید با عوامل آتش‌سوزی‌های عمدی بوستان‌های تهران خبر داد.گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح ورود استانداری تهران برای پیگیری آتش‌سوزی‌های اخیر در برخی از بوستان‌های تهران، گفت: شهروندان تهرانی اطمینان داشته باشند برخورد شدید در انتظار عوامل آتش‌سوزی‌های عمدی خواهد بود.وی افزود: حدود ٤ مورد از آتش‌سوزی‌ها عمدی بوده که افرادی در همین رابطه بازداشت شده‌اند و در حال بازجویی و سیر مسیر قانونی هستند.گودرزی تاکید کرد: دستگاه‌های نظارتی با جدیت این موضوع را دنبال خواهند کرد و برای حفاظت از فضای سبز نظارت‌ها نیز افزایش پیدا کرده است.

برنامه‌ریزی برای ملاقات مدیران شهری پایتخت  با  قالیباف

محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران گفت: در زمان مناسب برنامه‌ریزی‌ می‌شود که مدیران شهری ملاقاتی با رییس مجلس شورای اسلامی داشته باشند. به گزارش فارس، هاشمی در حاشیه نشست دیروز شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره برگزاری جلسه هم‌اندیشی معاونان شهردار و اعضای شورای شهر اظهار کرد: در این جلسه در مورد سوءتفاهم‌ها از قوانین و آیین‌نامه‌های مربوط به موضوع باغات موضوعاتی مطرح شد. مردم نگرانی‌ها و تقاضاهایی در مورد پرونده باغات داشتند و بر همین اساس در این جلسه نظرات مختلفی مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت. وی افزود: علاوه بر حناچی، گلپایگانی معاون شهردار، مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و اعضای کمیسیون محیط زیست و معماری شهرسازی و بسیاری دیگر از اعضای شورای شهر حضور داشتند و به صورت مفصل موضوعات مورد بررسی قرار گرفت. رییس شورای شهر تهران ادامه داد: تعداد پرونده‌ها، رأی‌هایی که صادر شده و اینکه چه اصلاحاتی باید در زمینه موضوع باغات انجام گیرد از جمله موضوعاتی بود که در این زمینه مورد بحث قرار گرفت و نتایج خوبی در مورد آن حاصل شد و به تدریج ماحصل آن را در ماه‌های آینده خواهیم دید. هاشمی در مورد کمبود اتوبوس و مترو در پایتخت گفت: باید ببینیم دولت تدبیر و امید چه فکری درباره این موضوع در شهرها و کلان‌شهرها خواهد داشت. لازم است که دولت حساسیت در جهت تأمین ناوگان حمل و نقل عمومی داشته باشد. وی افزود: البته هنوز هم دیر نشده و این موضوع امکان تحقق دارد. رییس شورای شهر تهران در پاسخ به اینکه آیا به زودی مدیران شهری ملاقاتی با محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی خواهند داشت، گفت: صحبت‌های اولیه با برخی از نمایندگان مجلس انجام گرفته و منتظریم که به صورت کامل نمایندگان در مجلس مستقرو فعالیتشان شروع شود و در زمان مناسب ملاقات‌هایی با آقای قالیباف هم خواهیم داشت.

رفع ۲۳ مورد تعرض  به اراضی ملی طی امسال 

جواد خردمندفرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در مراسم تکریم و معارفه فرمانده یگان حفاظت شمال استان کرمان بر اهمیت تحول‌گرایی و هوشمندسازی در یگان‌های حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن تاکید کرد و از رفع 23 مورد تعرض به اراضی ملی طی بهار سال جاری خبر داد. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جواد خردمند فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به تاکیدهای مقام معظم رهبری در بحث تحول‌گرایی در اداره و مدیریت بخش‌های مختلف کشور، گفت: رویه فرماندهان یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن همواره در همین مسیر بوده و امیدواریم ازین پس نیز با بهره‌گیری از فرماندهان جوان در یگان حفاظت بتوانیم بیش از پیش موضوع تحول‌گرایی، شاهد هوشمندسازی و چابک‌سازی این مجموعه باشیم. فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اینکه یگان حفاظت استان کرمان یکی از یگان‌های شاخص در کشور است، افزود: تا پایان سال ۹۸ از مجموع ۵۵ مورد تعرضی که به اراضی دولتی در استان انجام شده بود با توانمندی نیروهای یگان حفاظت همه موارد به مساحت ۶۲ هکتار رفع فوری شد و در بخش اجرای احکام نیز ۵۲ مورد حکم قطعی صادره از سوی دستگاه قضایی توسط نیروهای یگان اعمال قانون شد. وی در خصوص عملکرد یگان حفاظت استان کرمان در سال ۹۹ نیز گفت: در سال ۹۹ مجموعا ۲۳ فقره تعرض در این استان پهناور انجام شد که هر ۲۳ مورد آن رفع فوری و ۴ فقره حکم قطعی به مساحت ۹ هکتار نیز در این استان اجرا شده است.

اولویت اصلی شهرداری  در ساماندهی پیاده‌روها

سید علی مفاخریان، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر با تأکید بر اینکه بهره‌برداری از فضای پیاده‌روها با در نظر گرفتن اولویت حقوق عامه است، گفت: اگر پیاده‌رویی ظرفیت لازم را نداشته باشد به‌هیچ‌وجه به متقاضیان اجازه استفاده نمی‌دهیم و در صورت تخلف شرکت شهربان و نیروی انتظامی اقدامات لازم را انجام خواهند داد. به گزارش ایسنا، مفاخریان در کمیته برنامه‌ریزی و ساماندهی مشاغل سیار و بی‌کانون که باهدف بررسی و ارزیابی برنامه‌های مدیریت شهری در حوزه ساماندهی دستفروشان، پیاده‌روها و مشاغل سیار و بی‌کانون برگزارشد، گفت: هم‌اکنون بسیاری از واحدهای صنفی از پیاده‌روها استفاده می‌کنند؛ اما با لایحه ساماندهی پیاده‌روها حدود ده صنف با در نظر گرفتن ضوابط می‌توانند از فضای مازاد پیاده‌رو استفاده کنند. 

 

ارسال نظر