ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۶/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۲۲۹۸

هشدار مظاهریان به برخی از مدیران شهرداری

حامد مظاهریان، معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه هیچ‌یک از مدیران نباید حقوقی بالاتر از شهردار داشته باشند، گفت: این موضوع را پیگیری می‌کنیم و در صورت تخلف، حکم انفصال از خدمت می‌دهیم.

به گزارش فارس، مظاهریان درباره اینکه برخی از اعضای شورای شهر اعلام کرده‌اند مدیران زیادی در شهرداری حقوقی بالاتر از حناچی دارند، اظهار کرد: ساختار پرداخت اجازه نمی‌دهد چنین موضوعی به وقوع بپیوندد، همچنین مساله طبقه‌بندی مشاغل را در شهرداری داریم و هیچکس حق ندارد حقوق اضافه‌تر از رییس دریافت کند.  وی با اشاره به اینکه در صورت وقوع چنین اتفاقی و ارایه گزارش به ما، حکم انفصال می‌دهیم، گفت: البته ممکن است به تعداد انگشت‌شماری شرایط خاص وجود داشته باشد و افرادی دیونی داشته‌اند که این مساله برای آنها رخ داده است. به شخصه این موضوع را پیگیری می‌کنم، چرا که برای من جالب است و باید با آن برخورد شود. حجت نظری عضو شورای شهر تهران چند روز پیش اعلام کرد: مدیرانی که حقوق بالاتر از حناچی دارند، انگشت‌شمار نیستند و باید با این مساله برخورد شود.

اعلام نتایج اندازه‌گیری آلودگی هوا در تونل نیایش

نتایج پروژه اندازه‌گیری آلودگی هوا در تونل نیایش نشان می‌دهد، سیاهه انتشار آلودگی هوا در شهر تهران در مسیری درست بوده است. به گزارش مهر، حسین شهبازی، سرپرست معاونت فنی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: نتایج پروژه نشان داد که اولا ضریب انتشار ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون (MP2.5) برای ناوگان خودروهای سواری بنزینی شهر تهران در حدود ۱۶ میلی‌گرم به ازای هر کیلومتر تردد خودرو است. در ثانی، تشخیص نقش پررنگ عناصری نظیر آهن و آنتیموان در ساختار ذرات معلق ناشی از تردد خودروها که منابعی غیراحتراقی داشته و ناشی از عواملی از جمله لنت ترمز است، از دیگر دستاوردهای ارزشمند این تحقیق بوده است. علاوه بر ترمز، ذرات منتشر شده ناشی از فرسایش لاستیک خودرو از منابع اصلی کربن آلی است. میزان بالای کربن آلی در انتشارات ناشی از ناوگان سبک بنزینی حمل و نقل تهران را نیز می‌توان به فرسایش لاستیک خودروها نسبت داد. به عبارت دیگر، سایش لنت ترمز، تایر خودرو و حتی سطح جاده در اثر تردد خودروها نیز از منابع دیگر تولید ذرات معلق در خودروهای سواری است که در اثر افزایش حجم ترافیک و تردد خودروها افزایش پیدا می‌کند. شهبازی اظهار کرد: براساس نتایج به دست آمده در پروژه تونل نیایش، در جدیدترین به‌روز رسانی سیاهه انتشار آلایندگی شهر تهران برای سال مبنای ۱۳۹۶، محاسبات انتشار ناشی از فرآیندهای سایشی خودروها (از جمله سایش لنت ترمز، تایر خودرو و سطح جاده) به‌صورت جدی مد نظر قرار گرفته و سهم آن از کل ذرات معلق تولیدی در شهر تهران مشخص شد. مقایسه نتایج سیاهه انتشار سال ۱۳۹۶ با نتایج به دست آمده از پروژه تونل نیایش نشان‌دهنده دقت قابل قبول محاسبات سیاهه انتشار شهر تهران است و سهم خودروهای سواری بنزینی در کل ذرات معلق تولیدی بخش حمل و نقل افزایش قابل ملاحظه‌ای پیدا کرده است.

لزوم مشارکت سمن‌ها در نگهداری از سگ‌های ولگرد

رییس شورای شهر تهران از سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه حیوانات دعوت کرد تا در مورد نگهداری از سگ‌های بدون صاحب به شهرداری کمک کنند. به گزارش ایسنا، محسن هاشمی در مورد چرایی استفاده از پیمانکار بدسابقه در امر نگهداری سگ‌های بی‌صاحب در سازمان ساماندهی مشاغل گفت: جمع‌آوری سگ‌ها، موضوعی نیست که پیمانکار فعال زیادی داشته باشد؛ به گونه‌ای که حتی دیده شده وقتی شرکت ساماندهی مشاغل مناقصه‌ای برای جذب پیمانکار برگزار می‌کند، تعداد پیمانکاران متقاضی آنقدر کم است که حتی مجبور می‌شوند با پیمانکار قبلی که شاید سابقه خوبی هم نداشته باشد، همکاری کنند. او با بیان اینکه باید بخش خصوصی در زمینه حیوانات شهری فعال‌تر شود، گفت: لازم است از سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه حیوانات دعوت کرد تا در مورد نگهداری سگ‌های بلاصاحب به شهرداری کمک کنند. هاشمی ادامه داد: پیشنهاد می‌شود، سمن‌های فعال در حوزه حمایت از حیوانات و به خصوص سگ‌ها با تشکیل شرکت و طی کردن مراتب قانونی در مناقصات شرکت کنند تا حداقل پیمانکارانی که کارشان بیشتر جنبه سودجویی دارد تا حمایت از حیوانات، از گردونه پیمانکاری شهرداری حذف شوند.

عدم جهش قیمت مسکن تا 3 سال آینده

مهدی روانشادنیا، کارشناس بازار مسکن با بیان اینکه تقاضا برای مسکن به صورت لایه زیرین رکود وجود دارد، گفت: تصور نمی‌کنم که تا دو، سه سال آینده قیمت مسکن دچار جهش شود و این فرصت را به سیاست‌گذار می‌دهد تا برنامه‌های خود را برای تولید مسکن در استطاعت اجرا کند. روانشادنیا در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در کلان اقتصاد، نوعی انجماد در دارایی‌ها ایجاد شده و بازار مسکن هم با توجه به تاثیرپذیری از بازارهای موازی مثل ارز، طلا و بورس وارد رکود شده است.  او ادامه داد: دوره اخیر با افزایش قیمت مسکن که حدود ۱۸ ماه طول کشید بطور عجیبی طولانی شد.

 

ارسال نظر