ویژه

۱۴۰۰/۰۴/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۹۹۵۷

برگزاری جلسه هماهنگی پیگرانی هوشمند خط لوله انتقال گاز ۳۰ اینچ شمال کشور

جلسه هماهنگی پیگرانی هوشمند خط ۳۰ اینچ شمال کشور با حضور محی الدین مفخمی سرپرست منطقه، معاون عملیات خطوط لوله، روسای HSE، بازرسی فنی، برنامه‌ریزی، IOC ومراکز بهره‌برداری منطقه برگزار شد. مفخمی سرپرست منطقه ۹ در این جلسه با اشاره به حساسیت پیگرانی هوشمند به رعایت کامل دستورالعمل‌ها و الزامات ایمنی تاکید کرد. وی یادآور شد: پس از بررسی نتایج پیگرانی هوشمند، برنامه‌های تعمیرات اساسی و اضطراری برای به حداقل رساندن آسیب‌ها جهت تحقق انتقال پاک، ایمن، پایدار و بهره‌ ور گاز طبیعی اجرا خواهد شد. در ادامه این جلسه پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد تا مقدمات پیگرانی از جمله رفع نشتی‌های بین راهی مورد توجه قرار گیرد. پاکسازی محوطه ایستگاه‌های لانچر و رسیور و ایستگاه‌های شیر، هماهنگی لازم با دیسپچینگ و مصرف‌کننده‌ها و نواحی گازرسانی، مکاتبه و اطلاع‌رسانی به فرمانداری‌ها، نیروی انتظامی و تامین کامیون آتش نشانی، هماهنگی لازم جهت تامین آمبولانس و پزشکیار نیز از موارد دیگر مورد تاکید در این جلسه بوده است.

واگذاری 1324 انشعاب رایگان گاز به مددجویان مازندران

سرپرست شرکت گاز مازندران گفت: در سال گذشته یک هزار و 324 اشتراک رایگان گاز به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام(ره)، بهزیستی و ایثارگران استان واگذار شده است.  مقدم بیگلریان با اعلام این خبر و بیان اینکه واگذاری انشعاب رایگان در چارچوب اجرای ماده ۸۰ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه انجام شده، افزود: شرکت گاز مازندران در سال 99 بیش از 2 میلیارد و 840 میلیون ریال اعتبار صرف واگذاری انشعاب گاز رایگان به خانواده‌های مددجویان استان نموده است.  سرپرست شرکت گاز استان اضافه کرد: خدمات حمایتی شرکت گاز در راستای مسوولیت اجتماعی، محرومیت‌زدایی، توسعه متوازن انرژی و تکریم ارباب رجوع در شهرها و روستاهای استان انجام می‌شود.  وی ادامه داد: بر اساس بند (د) ماده ۳۹ قانون بودجه سال ۹۲، افراد تحت پوشش سازمان‌ها و نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی و خانواده ایثارگران (جانبازان بالای ۲۵ درصد و خانواده شهدا) با ظرفیت مصرفی ۶ مترمکعبی می‌توانند از اشتراک رایگان شرکت گاز بهره‌مند شوند.  بیگلریان خاطرنشان کرد: مددجویان نهادهای مذکور در صورتی که تاکنون برای یک بار از اشتراک گاز رایگان استفاده نکرده‌اند می‌توانند پس از دریافت مجوز از نهادهای مربوطه اداره گاز شهرستان محل سکونت مراجعه و اقدام نمایند. 

سهمیه نفت سفید خانوارهای فاقد گاز طبیعی شارژ شد

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری گفت: برای هر خانوار 500 لیتر نفت سفید در نظر گرفته شده است که در کارت بانکی معرفی شده مشتریان شارژ شده و تا تاریخ 31/6/1400 اعتبار دارد .

سبحان رجب پور مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری اعتبار این دوره از توزیع سوخت نفت سفید را از تاریخ 1/4/1400 تا 31/6/1400 اعلام کرد و ادامه داد: عرضه نفت سفید به صورت الکترونیکی با شارژ سهمیه در کارت بانکی معرفی شده از سوی مشتریان انجام می‌شود . وی افزود: مصرف‌کنندگان نفت سفیدسوز فاقد گاز طبیعی با در دست داشتن کارت بانکی به فروشندگی‌های عرضه سوخت محل سکونت خود مراجعه و نسبت به دریافت مقدار سوخت تعیین شده اقدام نمایند . مدیر منطقه ساری از شهروندان خواست تا شکایات و پیشنهادات خود را با شماره تلفن‌های ۳۳۲۷۰۱۳۸ و ۳۳۲۷۰۱۴۰ منطقه ساری و شماره ۰۹۶۲۷ شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اطلاع دهند تا رسیدگی شود .

ثبت یک هزار و 468 اثر در دبیرخانه جایزه ملی جمالزاده

رییس شورای سیاست‌گذاری سومین دوره جایزه ملی جمالزاده گفت: معمولا اتفاقات ملی در پایتخت روی می‌دهد و شهرهای دیگر از برگزاری چنین رویدادهایی هراس دارند اما افتخار برگزاری رویداد جایزه جمالزاده در شهر اصفهان به واسطه شهروندان، پژوهشگران و هنرمندان این شهر رقم خورد. به گزارش اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، مهدی تمیزی در نشست خبری سومین دوره جایزه ملی جمالزاده ادامه داد: سومین دوره جایزه، روزهای پایانی خود را طی می‌کند و امیدواریم این رویداد سال‌های آینده هم تداوم داشته باشد. وی بیان کرد: در سایر جشنواره‌های ادبی همچون آل احمد و اندرسون هم از عنوان ادبا برای برند یک جشنواره استفاده شده است و این کار نوعی احترام به چنین افرادی است و این کار به سبب احترامی که برای چنین شخصیتی قائل هستیم، انجام شده است.  تمیزی همچنین از چاپ کتاب‌های منتخبان دوره‌های گذشته جایزه ملی جمالزاده خبر داد و گفت: اختتامیه این دوره از جشنواره 14 تیرماه به صورت مجازی برگزار می‌شود.  در ادامه نشست، علی عطریان از اعضای شورای سیاست‌گذاری جایزه ملی جمالزاده اظهار کرد: قطار جایزه ملی جمالزاده حرکت‌های خود را با فراز و نشیب طی کرد و اکنون در ایستگاه سوم به دنبال دریافت نتیجه است.  وی افزود: جایزه ملی جمالزاده در حوزه ادبیات داستانی به ویژه حوزه داستان کوتاه، از فارسی زبانان دنیا می‌خواهد متون خود را در محورهای مشخص ارسال کنند.  عضو شورای سیاست‌گذاری جایزه ملی جمالزاده ادامه داد: به بهانه حضور جمالزاده در اصفهان و سبقه داستان نویسی در این شهر این نقطه ثقل در شهر اصفهان قرار دارد چراکه جمالزاده از اساتید بزرگ و قدیمی داستان نویسی ایران به شمار می‌رود.

 

ارسال نظر