خبر

۱۴۰۰/۰۲/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۷۹۶۶

مخالف انحصارطلبی هستم

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در واکنش به زمزمه بازگشت برندهای کره‌ای به بازار لوازم خانگی گفت: رقابت همیشه باید باشد، اگر رقابت نباشد، انحصارطلبی شکل می‌گیرد. اما با واردات کالا در شرایط فعلی موافق نیستم. اکبر پازوکی با بیان اینکه بعد از رفتن دو برند کره‌ای ال‌جی و سامسونگ از بازار لوازم خانگی دو شرکت سام و جی‌پلاس جایگزین شدند، ادامه داد: اگر در مورد واردات لوازم خانگی در سال ۹۶ یا اوایل سال ۹۷ پرسیده می‌شد، پاسخم این نبود. اما امروز پتانسیل لازم را در شرکت‌های تولید لوازم خانگی با سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته داریم. وی افزود: دولت باید از تولیدکننده‌ای که سرمایه‌گذاری کرده و از پول مملکت وام گرفته و کارخانه دایر کرده، پشتیبانی کند، اگر دولت می‌خواهد کمکی انجام دهد، باید زمینه انتقال فناوری را ایجاد کند، ماشین‌آلات به روز وارد شود، چرا جنس آماده وارد کنیم؟رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با بیان اینکه در حال حاضر کارخانه‌های لوازم خانگی اکثر اقلام را تولید می‌کنند و برای سایر اقلام هم زمینه‌های تولید در حال فراهم شدن است، گفت: باید دستگاه‌ها و ماشین‌آلات وارد شود و به سمت ارتقای تولیدات برای صادرات برویم. کالای تکمیل شده نباید وارد کشور شود. پازوکی ادامه داد: تولیدکننده هم باید دغدغه داشته باشد که یک رقیب بزرگ همیشه کنارش هست و بداند اگر تکنولوژی، کیفیت و ظاهر محصولات را ارتقاء ندهد و به روز نباشد، در بازار دوام نمی‌آورد و حذف می‌شود.

وی افزود: حرف ما این است تولید‌کننده‌ای که در کشور سرمایه‌گذاری کرده است، باید حمایت شود، از طرف دیگر هم باید نظارت صورت بگیرد. تولیدکننده نباید فکر کند چون کالای خارجی و وارداتی در بازار نیست و واردات ممنوع است، هر کالایی را می‌تواند به مصرف‌کننده تحمیل کند. شعار ما در اتحادیه همیشه این بوده «ایرانی کالای خوب ایرانی بخر». قرار نیست مصرف‌کننده مجبور به خرید اجناس بی‌کیفیت باشد.

     آخرین فرصت ثبت اطلاعات  لوازم خانگی برقی و الکترونیکی

آخرین فرصت ثبت اطلاعات و دریافت کد رهگیری گروه کالایی لوازم خانگی برقی و الکترونیکی بیستم اردیبهشت خواهد بود.به گزارش اتاق اصناف ایران، با توجه به تصویب و ابلاغ ضوابط تبصره ۴ الحاقی ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گروه کالایی لوازم خانگی، برقی و الکترونیک از سوی رییس‌جمهور و الزامی شدن ضوابط تعیین شده در این مصوبه، برای گروه (ب) از مورخ ۱۴۰۰، کلیه کالاهای لوازم خانگی گروه ب شامل (اتو برقی، اجاق گاز، آب میوه‌گیری، آبسرد کن، آسیاب؛ آون برقی، پنکه، تصفیه آب، جارو شارژی، چرخ گوشت، دستگاه چای ساز، سینمای خانوادگی، غذاساز، قهوه ساز، گوشت کوب الکترونیکی، مخلوط کن الکترونیکی، مخلوط کن الکترونیکی، همزن، بخارشوی، اتوپرس، آرام پز و زود پز، داکت اسپیلت، تصفیه هوا، تستر) ملزم به دریافت شناسه رهگیری هستند. بنابراین واردکنندگان کالاهای فوق تا تاریخ بیستم اردیبهشت۱۴۰۰ فرصت دارند نسبت به اظهار موجودی اولیه کالا و دریافت شناسه رهگیری در سامانه جامع تجارت اقدام کنند. اسناداظهارواردات، براساس مستندات ارایه شده واستعلامات لازم ازگمرک موردصحت سنجی قرار خواهد گرفت. لازم به‌ذکراست پس ازتاریخ مذکور ارایه کد رهگیری به کالاهای فوق که قبل از یکم خرداد ۱۴۰۰ واردات آن انجام شده است، امکان پذیر نبوده و عواقب آن بر عهده واردکنندگان خواهد بود. همچنین برای کالاهای مجاز وارداتی نیز از تاریخ یکم خرداد ۱۴۰۰ واردکنندگان موظفند شماره سریال کالاهای وارداتی را به صورت کامل و دقیق، قبل از اتمام تشریفات گمرکی در سامانه جامع تجارت وارد کنند.

 

ارسال نظر