اخبار

۱۴۰۰/۰۱/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۷۳۶۲

عرضه مرغ بیش از نیاز بازار شد

ایلنا |مشاور عالی هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغ گوشتی کشور با بیان اینکه در حال حاضر میزان عرضه مرغ به بیش از نیاز بازار رسیده است، پیش بینی کرد: قیمت مرغ در ماه رمضان کاهش می‌یابد. محمدعلی کمالی‌سروستانی درباره آخرین وضعیت بازار مرغ اظهار کرد: در حال حاضر میزان عرضه مرغ به بیش از نیاز بازار رسیده است و نرخ‌ها به قیمت مصوب نزدیک شده است. وی یادآور شد: میزان نیاز روزانه بازار به مرغ یک هزار و 100 تن است که از ابتدای هفته گذشته عرضه آن افزایش یافته و اکنون به بیش از نیاز رسیده است. کمالی‌سروستانی میزان عرضه حال حاضر روزانه مرغ را یک هزار و 400 تا یک هزار و 600 تن اعلام  کرد. کمالی‌سروستانی تصریح کرد: تامین به موقع نهاده‌های دامی نیز در دستور کار است و در این راستا به تازگی سامانه بازرگاه نهاده‌ها را برای ثبت سفارش در اختیار تولیدکنندگان قرار داده است. به گفته وی؛ در حال حاضر استان‌های عمده تولیدکننده مرغ مانند گیلان, مازندران و گلستان بر اساس وظیفه‌ای که بر عهده آنها گذاشته شده در حال تامین بازار مرغ پایتخت هستند. کمالی‌ سروستانی پیش بینی کرد: با ادامه این روند قیمت مرغ در ماه رمضان به زیر نرخ مصوب کاهش یابد.

انجام 160هزار گشت  مشترک بازرسی در ۹۹

شاتا |رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بیان کرد: در سال گذشته(1399) 159 هزار و 494 گشت مشترک بازرسی برگزار شد که منجر به تشکیل 69 هزار و 331 پرونده تخلف شده است. عباس تابش با بیان این مطلب، افزود: تعداد گشت‌های مشترک برگزار شده در سال 1399 نسبت به سال قبل آن افزایش 40 درصدی و تعداد پرونده‌های متشکله نیز افزایش 22 درصدی داشته است. وی گفت: در سال 1398 حدود 114 هزار و 134 گشت مشترک بازرسی برگزار شد که منجر به تشکیل 56 هزار و 627 پرونده تخلف شده است. وی اضافه کرد: سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در زمان مورد اشاره، 33 درصد از گشت‌های مشترک خود را با اتاق اصناف و اتحادیه‌ها و 19 درصد را با ادارات کل تعزیرات حکومتی انجام داده اند. تابش ادامه داد: همچنین 15 درصد گشت‌های مشترک با دانشگاه‌های علوم پزشکی، 2 ‌درصد با ادارات کل استاندارد، یک درصد با ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و 30 درصد با سـایـر دستگاه‌ها بوده است. وی گفت: از مجموع پرونده‌های تخلف متشکله، 27 درصد مربوط به گشت با ادارات کل تعزیرات حکومتی، 30 درصد مربوط به گشت مشترک با اتاق اصناف و 43 درصد مربوط به سایر دستگاه‌های ذی‌ربط می‌باشد.

اطلاعیه تشدید برخورد  با واحدهای صنفی متخلف 

اتاق اصناف ایران در اطلاعیه‌ای در خصوص تشدید ضرورت برخوردهای قانونی با واحدهای صنفی متخلف در اجرای پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ کرد. به اطلاع عموم جامعه صنفی و اتاق‌ها و اتحادیه‌های اصناف می‌رساند؛ «همان‌گونه که به کرات از سوی اتاق اصناف ایران، رعایت دستورالعمل‌ها و رویه‌های اجرایی بهداشتی مختص اصناف و واحدهای صنفی در دوران پاندمی ویروس کووید-۱۹ در کشور اطلاع‌رسانی و مورد تاکید واقع شده و با مشارکت بالا، تمکین و مسوولیت‌پذیری در خور توجهی در همراهی با حاکمیت در این زمینه روبه‌رو بوده‌ایم، با توجه به شروع موج چهارم همه‌گیری بیماری کرونا در کشور و مواجهه با گونه‌های جهش‌یافته این ویروس لازم است خانواده بزرگ اصناف از تصمیمات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تمکین کرده تا مشمول ۱۵ روز پلمب در شهرهای قرمز و نارنجی نشوند. همچنین ضروری است تشکل‌های صنفی در تشدید نظارت، بازرسی و برخوردهای قانونی از صبح شنبه مورد ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ با متخلفان اهتمام ورزند. با عنایت به موارد فوق مقتضی است با همت جدی‌تر مشارکت و همراهی همیشگی صنوف با ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و قرارگاه عملیاتی مربوطه مورد توجه واقع گردد که در غیر این صورت با تبعات و خسارت‌های وسیع‌تر مالی، اقتصادی و جانی در کشور برای آحاد جامعه از جمله صنوف مواجه خواهیم شد. حفظ سلامت عموم مردم و خانواده بزرگ اصناف در گرو تدقیق در اجرای بهینه دستورالعمل‌ها، اعمال قانون و برخوردهای قانونی با متخلفان خواهد بود.»

چقدر غذای دام وطیور وارد و دپو شده؟

در بین اقلام کالاهای اساسی وارد شده با ارز ٤٢٠٠ تومان، سه مورد مربوط به غذای دام و طیور است، شامل ذرت، جو و سویا که  آمار گمرک نشان می‌دهد این سه قلم به عنوان نهاده‌های تولید مرغ و گوشت در سال گذشته وارداتی بیش از ۱۳ میلیون تن به ارزش بالغ بر ۳.۵ میلیارد دلار داشته است که ۵۸ درصد وزن و ۳۱ درصد ارزش کل واردات ۲۵ گروه کالاهای اساسی را در بر می‌گیرد.  بنابر این گزارش بالغ بر ۹.۷ میلیون تن ذرت، بیش از ۱.۸ میلیون کنجاله سویا و بالغ بر ۱.۸ میلیون تن جو واردات انجام شده است. اما این سه قلم در بین کالاهای موجود در گمرک نیز همواره حجم بالایی را به خود اختصاص می‌دهد؛ به‌طوری‌که بر اساس آخرین آمار تا اواسط فروردین ماه امسال از موجودی ۴.۱ میلیون تنی کالاهای اساسی بیش از سه میلیون تن به ذرت، جو و سویا اختصاص داشته که از آن ۱.۸ میلیون تن ذرت، ۵۳۸ هزار تن جو و ۶۰۳ هزار تن سویاست. این در حالی است  که از اواخر سال گذشته و ابتدای امسال بازار گوشت و مرغ با نوسان زیادی همراه بوده و صف‌های خرید مرغ تشکیل شده است. در حالی که تامین غذای آنها از محل واردات صورت گرفته بود. 

 

ارسال نظر